X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנהג, שנסע לאחור, הודה בגרימת מוות ברשלנות וערער על חומרת העונש בית משפט מחוזי פסק שיש להעמיד את תקופת הפסילה על 8 שנים במקום 10 שנים והותיר את יתר רכיבי הענישה על כנם
▪  ▪  ▪
"על הנדרס היה לחצות במעבר חציה" [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
נפסל רישיונו של נהג אוטובוס שדרס קשישה
איריס פרחי
הנהג הגיש ערעור על פסק הדין של בית משפט לתעבורה וטען שלא ניתן משקל לכך שהולכות הרגל חצו במעבר חצייה באור אדום * הערעור נדחה
לרשימה המלאה

   איציק וולף
דרס קשיש למוות והמשיך לנסוע ללא רישיון

שבאט שאדי הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב ערעור לאחר שהורשע בבית משפט השלום בעיר, על סמך הודאתו, בעבירה של גרימת מוות ברשלנות.
מכתב האישום המתוקן עלה שבתאריך 24.10.07 נהג שאדי ברכב מסחרי ברמת-גן ולאחר ש"פספס" פנייה ימינה נסע לאחור ופגע בעובד שהרבני, יליד 1929, שחצה את הכביש שלא במעבר חציה. כתוצאה מהתאונה נגרמה לשהרבני חבלת ראש ומספר ימים מאוחר יותר נפטר בבית חולים.
שאדי הודה בבית משפט השלום שהתאונה ומותו של המנוח נגרמו עקב רשלנותו, כשהסיע את רכבו לאחור בניגוד לכיוון הנסיעה ללא מכוון, וללא צורך. בית משפט השלום הטיל עליו את העונשים הבאים: מאסר בן 21 חודשים, מתוכם 9 חודשים לריצוי בפועל והיתרה בסך 12 חודש על תנאי לשנתיים; קנס בסך 5,000 שקל או 100 ימי מאסר תמורתו; וכן פסילת רישיון נהיגה לתקופה של 10 שנים.
בכתב הערעור טען שאדי שבית משפט השלום החמיר עימו יתר על המידה, ודובר ברשלנות קטנה בהתחשב בכברת הדרך הקצרה שהסיע את רכבו אחורנית. "מדובר בסך-הכל במספר מטרים קטן ביותר, היה על בית משפט קמא לתת דעתו לכך ולקבוע, שמדובר ברשלנות מזערית". שאדי הוסיף שהמנוח התרשל כשלא חצה את הכביש במעבר חציה.
המדינה ביקשה לדחות את הערעור וטענה שמדובר ברשלנות של ממש. "המערער החליט לנסוע אחורנית ללא מכוון, במקום לנסוע קדימה ולמצוא דרך חוקית לפנות חזרה כדי להגיע לרחוב אליו רצה לפנות".
בית המשפט המחוזי פסק שרשלנות לעניין גרימת מוות, איננה מזערית ואיננה זניחה. "לא כברת הדרך שלאורכה הסיע המערער את רכבו אחורנית מכתיבה את רמת הרשלנות, בוודאי לא כשיקול בלעדי. לשיטתנו, עצם ההחלטה במקרה זה להסיע את הרכב אחורנית, היא החלטה שמבטאת רמת רשלנות שאיננה מבוטלת. מדובר בהחלטה תועלתית, ששירתה את האינטרס של המערער והוא העדיף את האינטרס הזה על פני השיקול הבטיחותי, שחייב היה להכתיב נסיעה קדימה לכיוון התנועה, ולא נסיעה אחורנית בניגוד לכיוון התנועה. דובר בשעה 19.45, שעת חשכה, בסוף חודש אוקטובר. המערער נסע אחורנית, כאשר אין מכוון שיסייע בידו, ובכך לקח סיכון להתרחשותה של תאונה. כל שהיה עליו לעשות, הוא לנסוע כברת דרך קדימה ולחפש את הדרך לחזור לרחוב שאליו רצה לפנות".
בית המשפט קבע שלחובתו של המנוח מידה מסוימת של רשלנות, אלא ששאדי צריך היה להבחין בו ולוודא שהכביש "נקי" ואין הולכי-רגל עליו. בית המשפט המחוזי דחה את הערעור לעניין תקופת המאסר והתערב אך ורק בעניין פסילת הרישיון שתעמוד על 8 שנים במקום 10 שנים.

תאריך:  26/10/2009   |   עודכן:  26/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית משפט הקל בעונש נהג שדרס למוות קשיש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הענישה קלה מדי הפשע משתולל ל"ת
אזרח מבוהל  |  29/10/09 00:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לטענתם, הנתבעים העלימו את העובדה שהדירה "סובלת" מרטיבות ונהגו בחוסר תום לב    הנתבעים הכחישו את הדברים וטענו שהתובעים פנו בתלונה כעבור שנה וחצי - התביעה נדחתה
ספי קיני
הודעת המבקר: בעקבות דיון ופניית הוועדה לענייני ביקורת המדינה    משרד המבקר החל כבר באיסוף חומרים בנושא
רותי אברהם
קצין הכנסת הורה למנוע כניסת המזכ"ל יריב אופנהיימר לכנסת    זאת בעקבות פרשת התחזות שליחי שלום עכשיו לסטודנטים וראיונות חברי כנסת מהימין    נגד המתחזים הוגשה תלונה במשטרה
ספי קיני
מישל בראונשטיין הוכרז כצלם התת-ימי הטוב בישראל על-פי בחירת גולשים באתר idive    יתמודד על הפרס מול צלמים מ-11 מדינות אחרות    [בקרקעית הים / צילום: דני ויינברג]
ספי קיני
מחקר מקיף בנמל קיסריה מגלה עדות לארבעה אירועי צונאמי בחוף    "התדירות לא גבוהה כמו באוקיינוס השקט אבל הממצאים מראים על תדירות בינונית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il