X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רועי מדעי, הנספח הכלכלי של משרד התמ"ת לדרום ארה"ב: יש אפשרויות שילוב של חברות מחוץ לארה"ב כרגע שתי חברות ישראליות הגישו בקשה למימון על-ידי הקרן
▪  ▪  ▪
חיפוש אחר פריצת דרך מדעית

מדינת טקסס אישרה לאחרונה הקצאת 3 מיליארד דולר בפריסה ל-10 שנים למימון תוכנית ארצית שמטרתה קידום חקר הסרטן. לשם כך הוקם ארגון -CPRIT .Cancer Prevention and Research Institute of Texas. כך מסר רועי מדעי, הנספח הכלכלי של משרד התמ"ת לדרום ארה"ב.
מדעי מציין כי מדינת טקסס מקדמת יוזמה זו, אשר נועדה לזרז דרכים חדשניות בתחום חקר הסרטן ולהגדיל את הסיכויים לפריצת דרך מדעית בתחום המניעתי, הארכת חיים וכן מציאת תרופה לסרטן. כמו-כן, לפתח ולהרחיב יכולות של ארגונים אקדמיים לקדם מחקרים בנושא.
הקרן תממן חברות או מוסדות מטקסס העוסקים במחקר במגוון תחומים הכוללים: ביולוגיית הסרטן, זיהוי ומניעת המחלה, חקר סיבתיות, מיפוי, טיפול ותרופה.
הקרן מצפה לתוצאות של פעולות הנתמכות במישרין ובעקיפין לטובת מאמצי מחקר הסרטן.
מדעי מדגיש כי יש אפשרויות שילוב של חברות מחוץ לארה"ב, וכי כרגע שתי חברות ישראליות הגישו בקשה למימון על-ידי הקרן. לקבלת פרטים נוספים באמצעות הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בדרום ארה"ב ניתן לפנות במייל: Houston@moital.gov.il.
הנספח הכלכלי מדגיש כי תקציב הארגון (CPRIT) לשנת 2011-2010 עומד על 450 מיליון דולר. עיקרי התקציב השנתי של הקרן יושקעו בטיפול, בזיהוי ובמניעת מחלת הסרטן. כמו-כן, הקרן תשקיע כספים לפי איכות האפליקציה שתוגש לה ולא לפי המכסה שנקבעה מראש לתחום ספציפי של מחקר או מניעה.
לארגון ישנה ועדת פיקוח המונה כ-11 חברים הנפגשים אחת לרבעון על-מנת להעריך את הבקשות המוגשות למימון הקרן, כאשר לוועדה מוקנית האחריות להקצות קרנות למגוון רחב של תחומים הרלוונטיים למחקר הסרטן ולמניעתו. הציבור וארגונים פרטיים (שמטרתם מלחמה בסרטן) יוכלו לקחת חלק בתוכנית אסטרטגית זו.
עוד אומר רועי מדעי כי הסיבה להשקעה בפעילות זאת נובעת משני מניעים עיקריים: האחד, העובדה כי מדינת טקסס משקיעה בשנים האחרונות הון רב במשיכת חברות טכנולוגיה, השקעה מאסיבית בחברות הזנק וגיוון התעשיה מעבר לתעשיית האנרגיה המסורתית. פעילות זו תורמת הן למיצוב המדינה כמתקדמת בתחומי המחקר והפיתוח, והן ביצירת מקומות תעסוקה חדשים. ואכן ערים כמו אוסטין ודאלאס נמצאות בראש הערים הצומחות והאטרקטיביות בארה"ב ונהנות מהגירה חיובית אליהן.
מדוח שפורסם על-ידי מדינת טקסס במרס 2009 עולה כי ההוצאות הפיננסיות של הטיפול במחלת הסרטן הינן גבוהות מאוד ומהוות נטל כבד למדינה כולה ולא רק לחולים ולמשפחותיהם, מניע נוסף להשקעה בפעילות. על-פי הערכת המדינה, נמצא כי סך ההוצאה השנתית ב-2007 עמד על כ-21.9 מיליארד דולר. כאשר על-פי הערכת משרד הבריאות, סך ההוצאות בארה"ב ככלל עמד על 219.2 מיליארד דולר.
בטקסס ישנן 690 חברות פעילות בתחום הציוד הרפואי המעסיקות מעל 12,000 איש ומעל 120 חברות פארמה המעסיקות כ-10,000 איש.
הסחר עם ארה"ב בין החודשים ינואר-ספטמבר 2009 עמד על כ-17 מיליארד דולר. מתוכם כ-12 מיליארד דולר ייצוא, ומעל ל-5 מיליארד דולר ייבוא. מהשוואה לאותה תקופה בשנת 2008, ניתן לראות ירידה של כ-12 אחוזים בייצוא הישראלי לארה"ב. בנוסף לכך, מאותה השוואה ניתן לראות שבחודשים ינואר-ספטמבר 2009 חלה ירידה של מעל ל-25 אחוזים בייבוא מארה"ב.

תאריך:  27/10/2009   |   עודכן:  27/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יצאה לדרך קרן מימון של מדינת טקסס לחקר הסרטן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
אורלי לבון-לוטם זכתה במכרז ומונתה לתפקיד    לבון-לוטם שמה לה למטרה למצב את מקומם של הפסיכולוגים
רותה קופפר
האינטרנט וטכנולוגיות השידור החדשות שינו את הרגלי הצפייה בטלוויזיה    הצופים כבר מזמן לא נתונים למרותו של לוח השידורים וקברניטי הרשתות מחפשים כעת מודלים כלכליים שיתנו מענה לשינויים    האם הטלוויזיה כפי שאנחנו מכירים אותה גוועת? באמריקה כבר נרשמו ירידות חדות בנתוני הרייטינג    בישראל נכנסים לכוננות ספיגה
עופר וולפסון
חברת הביו-טכנולוגיה השלימה סבב גיוס של כ-8.5 מיליון דולר להשלמת ניסוי קליני לשני מוצרי הדגל שלה, אשר הראשון שבהם יושק בשנה הבאה    לטבע אופציה לרכוש זכויות בחברה אם יאושרו מוצרי החברה לשיווק
יפעת גדות
כל מוסדות החינוך בטורקיה נסגרים - ניסיון להגן על התלמידים מהווירוס
רותי אברהם
בג"צ הורה לשר התחבורה להגיש בתוך חודש מסקנות לגבי גורל קווי המהדרין    בדוח הוועדה שבדקה את ההסדר: מדובר בהשפלה, אבל אם הנוסעים רוצים - מותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il