משרד התחבורה עורך היום שימועים והתייעצויות לגבי נושא היבוא המקביל, ומקבל את חוות דעתם של בעלי עניין שונים כמו המועצה לצרכנות, איגוד יבואני הרכב ואיגוד לשכות המסחר. במסגרת היבוא המקביל, משרד התחבורה יוזם למעשה פתיחה של שוק הרכב, אשר במסגרתה יוכלו מספר יבואנים לייבא מכוניות מאותו המותג. זאת כדי לאפשר תחרות גדולה יותר ליבואן המקביל, אשר יוכל לרכוש מכוניות גם מסוחר רכב (דילר) גדול, ולא רק מיצרני הרכב.
לדברי מוני בר, מנכ"ל באדג'ט ויו"ר הארגון הישראלי להשכרת רכב וליסינג באיגוד לשכות המסחר: "אנחנו בעד כל מהלך שיגביר את התחרות וייטיב עם הצרכן. הרכבת יצאה לדרך, ואני לא מאמין שיש גופים שיכולים לעצור את פתיחת השוק ליבוא מקביל".
גורמים שכבר הופיעו בפני הצוות של משרד התחבורה, מדווחים כי באופן כללי ישנה הסכמה למהלך היבוא המקביל - פתיחת השוק ליבוא כל יצרן רכב על-ידי יותר מיבואן אחד - אך נשמעות גם הסתייגויות, ונעשה ניסיון לשנות מעט את התקנות שהציג משרד התחבורה. החשש העיקרי של העוסקים בתחום הוא שיתחילו למכור מכוניות ללא אחריות וללא גורם מטפל, בדומה לתהליך שעבר היבוא האישי.
יבואני הרכב ביקורתיים יותר כלפי ההליך. נראה כי הם תומכים באופן כללי בפתיחת השוק, אך בתנאים שווים לכל השחקנים. גורמים בענף כינו את המהלך של משרד התחבורה 'מחטף', וטענו כי עליהם להתמודד עם השינויים בתקנות במהירות, מבלי שהם יכולים ללמוד את הנושא לעומק.
מאיגוד יבואני הרכב נמסר: "הפגישה הייתה טובה ויעילה. קיבלנו אפשרות להאיר נקודות בעייתיות לדעתנו בצו היבוא המקביל, שיש בהם לטעמנו אפשרות לפגיעה בצרכנים ופגיעה בכללי התחרות ההוגנת. חשנו בגישה עניינית ואנו תקווה, שמשרד התחבורה ימצא לנכון לעדכן בהתאם את נוסח הצו הסופי".