תקנות חדשות המתירות את השימוש באופניים עם מנוע עזר חשמלי צפויות להיכנס בקרוב, לאחר קבלת כל האישורים המתאימים.
עד כה הוגדרו אופניים עם מנוע עזר כאופנוע לכל דבר אולם מאחר שהכלי אינו עומד בתקינה לא ניתן היה לרשום אותו בארץ ולתת לו רשיון רכב. השימוש באופניים חשמליים הוגדר עד כה כעבירה על-פי תקנות התעבורה.
בעקבות בקשות רבות של אזרחים, ובמטרה לעודד את השימוש בכלי רכב בלתי מזהמים, מונה צוות מקצועי שבחן את הסדרת מעמדם של אופניים עם מנוע עזר. הצוות קבע כי מאחר שאופניים חשמליים קרובים יותר בביצועיהם וביציבותם לאופניים מאשר לקטנוע אין מניעה להתיר את השימוש בהם בארץ.
שר התחבורה הודיע לוועדת הכלכלה כי לאופניים עם מנוע עזר יתרונות תנועתיים וסביבתיים. "מדובר בכלי רכב זול וידידותי לסביבה. "לרכיבה על אופניים יש חשיבות גדולה כאמצעי תחבורה חלופי לרכב הפרטי אשר יפחית את הגודש בדרכים ויקטין את זיהום האויר", אמר ישראל כ"ץ.
בדומה לאופניים הרגילים, אופניים עם מנוע עזר חשמלי מאפשרים גמישות בתכנון הנסיעה, התגברות על בעיות חניה ונסיעה מהירה בכבישים בשעות העומס. על-פי התקנות החדשות ניתן לרכוב על אופניים חשמליים בעלי הספק מירבי של 250 וואט אשר מהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. הגיל המינימלי של הרוכב באופניים יוגבל ל-14 שנים. האופניים החשמליים אינם מצריכים רשיון נהיגה או רשיון רכב בדומה לשאר מדינות העולם.