X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות שסמכות בעבודה מתבטאת בדרך כלל בשכר גבוה יותר ובעבודה מרתקת יותר, אנשים בעמדות בכירות נוטים לדווח על עימותים עם חברים לעבודה ועל עבודה שחודרת לחיים הפרטיים, ואלו קשורים לתלונות בריאותיות רבות יותר ולרמות גבוהות יותר של כעס
▪  ▪  ▪
מי הבוס? [צילום: פלאש 90]
מחקר: קידום בעבודה הורג אתכם
יפעת גדות
לאחר הקידום איכות בריאותם המנטלית של המשתתפים במחקר הידרדרה ב-10% בממוצע * האחריות הנוספת גרמה ללחץ נוסף, לחרדה ולדיכאון
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
קידום בעבודה - בעזרת כעסים?

מחקר חדש בנושא סמכויות בעבודה ובריאות מגלה כי הישיבה בפסגה מביאה איתה לא רק בדידות אלא היא עשויה גם לגבות מחיר פיסי ומנטלי.
על בסיס נתונים מ-1,800 עובדים אמריקנים, חוקרים גילו כי ההיבטים השליליים של עמדה בכירה בעבודה "מוחקים" את ההיבטים החיוביים כשמדובר בבריאות הפיסית והפסיכולוגית.
בעוד שסמכות בעבודה מתבטאת בדרך כלל בשכר גבוה יותר ובעבודה מרתקת יותר - שני מרכיבים הקשורים ליתרונות בריאותיים - אנשים בעמדה כזו נטו גם יותר לדווח על עימותים עם חברים לעבודה ועל עבודה שחודרת לחיים הפרטיים. ושני גורמים אלו, גילו החוקרים, קשורים לתלונות בריאותיות רבות יותר ולרמות גבוהות יותר של כעס.
הממצאים, שפורסמו בעיתון "Social Science & Medicine", עוזרים להסביר את הפרדוקס במחקרים בתחום עבודה ובריאות.
במשך שנים, מחקרים הראו כי לאנשים בעמדה זוטרה במקום עבודתם יש בדרך כלל סיכוי גבוה יותר לפתח מחלות לב ומחלות אחרות, וכן כי אנשים כאלו גם מתים מוקדם יותר, זאת בהשוואה לאנשים הנמצאים בעמדות בכירות יותר. במיוחד נמצא כי עבודה תובענית ללא היכולת לקבל החלטות נמצאה קשורה לבריאות לקויה.
ולמרות זאת, סמכות בעבודה - שלעיתים קרובות הולכת יד ביד עם עמדה בכירה יותר, הכנסה יפה יותר ועצמאות רבה יותר - לא הראתה באופן כללי קשר לבריאות העובדים.
ממצאי המחקר האחרון מראים כי היתרונות והחסרונות של עמדה בכירה במהותם מבטלים האחד את את השני, מה שמותיר את הרושם הכללי כי לסמכות בעבודה אין השפעות בריאותיות.
אחת הדרכים לפרש זאת היא שאלמלא החשיפה הרבה שלהם לעימותים בינאישיים בעבודה והפגיעה של העבודה בחיים האישיים, הרי שעובדים בעמדות בכירות יותר היו מדווחים על פחות תסמינים פיסיים, תסמינים של מצוקה פסיכולוגית ופחות כעס. החוקרים הדגישו כי אין להסיק מהממצאים כי סמכות היא דבר "רע" ולמעשה, יש לה יתרונות לא מעטים.
לצורך המחקר, החוקרים סקרו משתתפים לגבי היבטים שונים באופי עבודתם ותחושת הבריאות הכללית שלהם. המעמד של כל משתתף נקבע על סמך שאלות כמו - האם ניהל עובדים אחרים והיה בסמכותו לשכור עובדים, לפטר אותם ולקבוע את משכורתם.
תלונות בריאותיות פיסיות כללו בעיות כמו כאבי ראש, כאבים בגוף, צרבת ועייפות. תלונות פסיכולוגיות כללו בעיות שינה, קשיי ריכוז ותחושת עצבות, דאגה וחרדה.
אצל משתתפים שהיו בעמדות בכירות, עימותים עם עמיתים לעבודה או חדירת העבודה לחיים האישיים פגעה בתחושת הבריאות הפיסית והמנטלית על-ידי יצירת לחץ כרוני, ולדברי החוקרים מדובר בגורמי לחץ עיקריים שיכולים להכביד על העובדים ולהפריע להם לתפקד ביעילות.
למרות שמחקרים מתמקדים בעיקר בהשפעות הבריאותיות השליליות של מעמד נמוך בעבודה, חשוב להכיר גם בלחץ שנובע מעמדות בכירות.
החוקרים - מאוניברסיטת טורונטו שבקנדה.
תאריך:  28/10/2009   |   עודכן:  28/10/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
קידום בעבודה עלול לגבות מחיר בריאותי
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
עצה שתעזור לכם לישון !
אלכס691  |  29/10/09 23:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
נדחתה עתירה להורות לרשות השידור והרשות השנייה לשדר פרסומת המכילה את המילה "גירוש"    מדובר בפרסומת למוזיאון גוש קטיף    השופטים: החוק אוסר ביטויים "פוליטיים" בפרסומות מסחריות
עופר וולפסון
הסתכמו בכ-63 מיליון ש"ח    הכנסות החברה שמרו על קיפאון, ברמה של כ-2.88 מיליארד ש"ח, כך שמרבית השיפור ברווח הגיע מירידה בהוצאות המימון
גלית יצחק
הנשיא פרס יפתח בשעה 17:00 את אירועי יום הזיכרון לציון 14 שנים להירצחו של ראש הממשלה ושר הביטחון    חברי תנועות הנוער מקימים אוהלי זכור ברחבי הארץ
ספי קיני
עורך דין בריטי המייצג פעילי זכויות אדם פלשתינים קורא לעצור את יעלון    השר בתגובה: "אני מוכן לוותר על הביקור בבירות אירופה ומעדיף לאפשר לצה"ל את חופש הפעולה"
עופר וולפסון
בהסכם הפשרה שאושר ע"י הממונה על החיסכון באוצר, ידין ענתבי, נקבע כי המניות שהוחזקו על-ידי הע"ל שלא כדין יושבו לעמיתי קרן הפנסיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il