X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוארך בשמונה ימים מעצרו של הרב אליאור חן החשוד בהתעללות בילדים המדינה - נשקלת העמדתו לדין של הסניגור - נפגש עם אם הילדים טרם הובהר אם חן יואשם גם בניסיון רצח
▪  ▪  ▪
חן. איים על הילדים [צילום: פלאש 90]

בית משפט השלום בירושלים האריך (ה', 29.10.09) בשמונה ימים את מעצרו של הרב אליאור חן, החשוד בהתעללות בילדים. חן הובא להארכת מעצר לאחר שאתמול בצהריים הגיע בטיסה מברזיל, בעקבות הסגרתו לישראל.
אחד הנושאים שעמדו על הפרק בדיון במעצרו של חן היה שאלת ייצוגו על-ידי בא-כוחו עו"ד אריאל עטרי. בא-כוח המדינה המפקח מלכיאל הטב טען כי יש לפסול את עטרי מלייצג את חן זאת על-רקע חקירה נגדו בשל מפגש "אסור" שקיים לכאורה עם אמם של הילדים. הטב טען כי לשכת עורכי הדין מסרה שתמליץ על השעייתו של עטרי "לאחר שיתקיים שימוע נגד עו"ד עטרי יוחלט אם יוגש נגדו כתב אישום מאחר והחקירה בעניין זה כמעט הסתיימה".
לעומת זאת, עטרי טען כי המפגש שקיים עם אם הילדים היה לפני שהפכה לעדת מדינה וכי באותו זמן היה זכאי לקיים את המפגש. הוא חשף עוד כי הופעלו עליו לחצים "לרדת מהתיק". "אתמול בבוקר עת שעשה הרב חן את דרכו ארצה, יצר עימי קשר עורך דין המטפל בעניינים מול משרד המשפטים ואמר לי כי קיבל פניה בה נמסר לו כי משרד המשפטים יהא מוכן לבטל ההליכים נגד אם אהיה מוכן לא לייצג את אליאור חן. הוא אמר לי כי קיבל פנייה דרך גורם שלישי במשרד המשפטים בה נמסר לו שאם לא אהיה מוכן להגן על חן, יהיו מוכנים שלא לנקוט נגדי בהליכים. זו התנהגות המתאימה למדינות העולם השלישי. אתמול בשעות הצהריים פנה אלי עיתונאי וסיפר לי כי קיבל מגורמים המקורבים לחקירה במשרד המשפטים, הפנתי תשומת לבו כי השימוע נקבע לפני זמן רב, ושוב בכוונה לפגוע ישירות בייצוגו של המשיב. זה מעשה בריונות משפטית ונבלות ברשות התורה. שום הודעה מלשכת עורכי הדין ברוח דברי חברי לא הועברה לידיעתי. מה שנעשה אתמול היה בזוי ויכול לבוא בגדר סחיטה באיומים מטעם המדינה ולי אין כוונה לפגוע בלקוח על-מנת שיצמחו לי טובות הנאה".
השופט יצחק שמעוני דחה את בקשת המדינה לפסול את עטרי וכתב כי אינו רואה כל מניעה שעטרי ייצג את הרב חן. "חזקת החפות חלה לא רק לגבי עבריינים אלא גם לעורכי דין באשר הם. לא הובא בפני כל הליך המתנהל בוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין ובוודאי שבאין הליך כזה רשאי עו"ד עטרי לייצג כל נאשם ובכלל זה הרב חן".
בהמשך העיד בא-כוח המדינה בנוגע לסעיפי האישום שיכללו בכתב האישום. זאת על-רקע פרסומים לפיהם המשטרה מתכוונת לכלול באישום סעיף של ניסיון לרצח. בא-כוחו של חן, עו"ד עטרי, שאל את נציג המינה האם חן יכול לעמוד לדין "אך ורק בעבירות לגביהן אישר בית המשפט בברזיל הסגרתו". המפקח אישר את הדברים ואמר, "כך נודע לי". הוא גם אישר כי במהלך חקירתו של חן לא נאמרלו כי הוא חשוד בניסיון לרצח. בהקשר לכך מסר משרד המשפטים כי "ההכרעה בשאלת סעיפי האישום תתקבל רק לאחר העברת חומר החקירה לפרקליטות ובהתאם להחלטת ההסגרה של בית משפט בברזיל"
בא כוח המדינה ביקש כי בית המשפט יורה על מעצרו של חן למשך 9 ימים נוספים כדי שהמשטרה תתחיל בחקירה ותבצע אותה "בצורה ראויה על-מנת להגיע לחקר האמת".
עו"ד עטרי טען כי התקשורת כבר הרשיעה את מרשו לפיכך הוא מתפלל כי מרשו "יידון בפני שופט שלא נחשף לסיקור התקשורתי... אנו עושים אבחנה ברורה בין המערכת המשפט למשטרת ישראל שכן המשטרה הודעה ברורות שלא משנה מה יאמר בחקירתו, מבחינתם הוא אשם יועמד לדין".
כאמור בית המשפט האריך את המעצר בשמונה ימים נוספים. השופט כתב כי הובא בפניו חומר חקירה רב "בו נפרשה פרשייה הנוגעת למעלליו הנוראיים והאכזריים של חן. על יסוד חומר זה אני קובע כי קיים יותר מחשד סביר שחן ביצע עבירות אלה וכי קיימת עילה למעצרו לצרכי חקירה...ראויי לאפשר למדינה לבצע את פעולות החקירה בהיות חן במעצר שכן החקירה נמצאת בראשיתה. שוכנעתי כי קיים חשש ממשי לשיבוש הליכי חקירה וכן חשש להמלטות מאימת הדין".

תאריך:  29/10/2009   |   עודכן:  29/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד עטרי: הפרקליטות לחצה עלי לרדת מהתיק
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אפשר להאשים אותו גם במכירת נשק
למורדים באנגולה  |  29/10/09 15:24
 
- אנו נעזור לו..........
שמאלן מצוי  |  29/10/09 18:23
2
למרות ששר הדתות הודיע היכנסו
ליה  |  29/10/09 20:50
 
- קודם ששר הדתות לא ילין שכר עד
דוד1  |  30/10/09 02:04
3
הוא לא רב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הפרופסור  |  29/10/09 23:35
4
מדוע אינך מפרסמת החלטת העליון?
לכתבת גב' אברהם.  |  30/10/09 00:32
5
ללא קשר לחן- עברינות בפרקליטות
שייייקה  |  30/10/09 09:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עכבר העיר אונליין
כוכבת "שבוע סוף", חוצה את הקווים לזכיינית המתחרה שם תעבוד על מספר פרויקטים ותגיע גם לתוכנית הדגל - "ארץ נהדרת"
עופר וולפסון
החברה הודיעה כי כל הדירקטורים מטעם האצ'יסון יתפטרו    יו"ר פרטנר החדש: אילן בן דב    לצידו מצטרפים מטעם סקיילקס לדירקטוריון יעקב גלברד, יהל שחר וירון בלוך
יפעת גדות
מחקר חדש מרמז, כי צריכה מתונה של אלכוהול בגילאי 70 יכולה לספק לנשים מידה מסויימת של הגנה מהדרדרות הניידות
מערכת PCאון
ארגון ICANN, האחראי על ניהול שמות המתחם באינטרנט, יאפשר, החל מהחודש הבא, לרשום כתובות באינטרנט גם באותיות שאינן לטיניות, כולל בשפה העברית    מה המשמעות?
אינדקס מדיה
ארקדי דוכין מוציא סינגל ראשון מתוך אלבום חדש ומספר על מופע שירי האהבה שהוא מעלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il