X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרסום אסופת הנתונים לרבעון יולי-ספטמבר, מלמדת על שיפור בייצוא, בייבוא, בפדיון הקמעונאי, בשימוש באשראי ובתיירות מנגד, האינפלציה מרימה ראש והדולר, שהמשיך לרדת, מסכן היצואנים
▪  ▪  ▪
ההתאוששות כבר כאן [צילום: AP]

המדדים הכלכליים לחודשים יולי-ספטמבר 2009 מצביעים על עלייה בכל המרכיבים: בייצוא הסחורות, בפדיון המסחר הקמעונאי, בייצור התעשייתי, ברכישות בכרטיסי אשראי, בפדיון ענפי המסחר והשירותים, בייבוא חומרי הגלם, במספר לינות התיירים ובמדד המחירים לצרכן. כך עולה (יום ה', 29.10.09) מסקירת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
בחזית הביקושים ניתן ללמוד כי יצוא הסחורות (למעט יהלומים, אוניות ומטוסים) עלה בחודשים יולי-ספטמבר ב-4.7% בחישוב רבעוני (20.1% בחישוב שנתי), בהמשך לעלייה של 7.4% בחישוב שנתי בשלושת החודשים הקודמים.
הייצוא התעשייתי עלה ב-5.2% בחישוב רבעוני (22.7% בחישוב שנתי) בחודשים יולי-ספטמבר. פירוט הייצוא התעשייתי(ללא אוניות, מטוסים ויהלומים) לפי עוצמה טכנולוגית, מצביע על עלייה של 12.5% בחישוב רבעוני (60.4% בחישוב שנתי) בייצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבת מסורתית, ושל 6% בחישוב רבעוני (26.3% בחישוב שנתי) בייצוא תעשיות טכנולוגיה עילית. יצוא תעשיות טכנולוגיה מסורתית נותר יציב.
מדד פדיון המסחר הקמעוני, שהוא מדד לביקושים בשוק המקומי, עלה ביולי-אוגוסט 2009 ב-4.1% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 5.2% בחודשיים הקודמים.
גם מכירות רשתות השיווק, המהוות שליש מפדיון המסחר הקמעוני, ראו עלייה. בחודשים יולי-ספטמבר 2009 הן צמחו ב-3.5% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 3.4% בשלושת החודשים הקודמים. עם זאת, מדד המכירות של רשתות המזון ירד ב-2.4% בחישוב שנתי בחודשים האלה, בהמשך לירידה של 1.7% בשלושת החודשים הקודמים.
בסך הרכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי, נרשמה עלייה של 5.6%, בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 7.6% בשלושת החודשים הקודמים.

הייצור המקומי מתייצב והביקוש לעובדים - מתרחב

ההתאוששות נראית היטב גם בחזית הייצור. יבוא חומרי הגלם (ללא יהלומים וחומרי אנרגיה) עלה בחודשים יולי-ספטמבר 2009 ב-6% בחישוב רבעוני (26.1% בחישוב שנתי), לאחר ירידה של 3.6% בחישוב שנתי בשלושת החודשים הקודמים. יבוא מוצרי השקעה (ללא אוניות ומטוסים). עלה ב-1.8% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 31.2% בחישוב שנתי (8.9% בחישוב רבעוני) בשלושת החודשים הקודמים.
מספר לינות התיירים במלונות התיירות עלה ביולי-ספטמב ב-12% בחישוב רבעוני (57.1% בחישוב שנתי), לאחר עלייה של 5.5% בחישוב שנתי בשלושת החודשים הקודמים. מספר לינות הישראלים בבתי מלון ירד בחודשים אלה ב-5.8% בחישוב שנתי, לעומת עלייה של 6.7% בשלושת החודשים הקודמים.
על-רקע כל אלה, לא פלא שהתעסוקה במשק מראה סימני התייצבות. אחוז הבלתי מועסקים מתוך כוח העבודה האזרחי, על-פי נתוני המגמה, ירד בחודש אוגוסט לשיעור של 7.6%, לאחר ששמר על יציבות בשיעור של 7.9% בארבעת החודשים הקודמים.
כמובן, שבדרך כלל, לצד התאוששות במשק, גם האינפלציה מרימה את ראשה, ואכן בחודשים יולי-ספטמבר עלה מדד המחירים לצרכן ב-3.1% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 5.2% בשלושת החודשים הקודמים. המדד ללא דיור עלה ב-3.6% והמדד ללא פירות וירקות ב-4%, לאחר עליות של 4.1% ו-2.8% בהתאמה בשלושת החודשים הקודמים.
שער החליפין הממוצע של הדולר ירד בחודש ספטמבר ב-1.72% לעומתו, שער החליפין של האירו עלה ב-0.26%, שינהם בהשוואה לחודש אוגוסט.

תאריך:  29/10/2009   |   עודכן:  29/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלמ"ס: ההתאוששות ניכרת בכל מגזרי המשק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
בהפועל מחכים לדרבי. מחר יוחלט אם זנדברג יהיה בסגל ביום ראשון
עופר וולפסון
לאינטרל, השייכת ליזם אשר לאזם, כ-1,500 לקוחות פרטיים ועסקיים באזור אילת    תשווק מעתה את שירותי בזק בינלאומי
רותי אברהם
בית משפט לענייני משפחה פסל צוואה שנערכה ע"י נצר, בכיר לשעבר בלשכת עוה"ד    השופט: עדותו "אינה אמת"
עופר וולפסון
טוען: חוייבתי ללא בסיס בריבית הפרה בזמן תקופת כינוס הנכסים של מניות בזק    חברותיו של זאבי לא יכלו בזמנו להחזיר חובן עקב ירידת ערך המניות
ספי קיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il