בית משפט המחוזי בירושלים העניק למלון אמריקן קולוני במזרח ירושלים "בלעדיות" על שמו (יום ה', 29.10.09). השופט נועם סולברג קבע כי "קולוני" ו"אמריקן קולוני" הם שמותיו המסחריים של המלון וכי חברת קולוני ירושלים המתעדת לבנות מלון חדש - מנועה משימוש בשמותיו של המלון.
מדובר בעתירה שהגיש מלון אמריקן קולוני באמצעות בא-כוחו עו"ד איתן שאולסקי, שתכליתה למנוע מחברת "קולוני ירושלים" המיוצגת על-ידי עוה"ד דוד שמרון וטל רנאל, לקרוא למלון החדש ההולך ונבנה במושבה הגרמנית בירושלים בשם קולוני ירושלים. אמריקן קולוני טענה כי השם קולוני הוא סימן מסחרי רשום שלה ושמה אמריקן קולוני הוא מוכר ולכן חלה עליו קטיגוריה של "סימן מסחרי מוכר שאינו רשום".
"קולוני" נקשר למלון הזה השופט סולברג הוציא צו המונע מקולוני ירושלים לעשות שימוש בשם קולוני, בציינו כי אמריקן קולוני עושה שימוש באופן שגרתי גם בקיצור "קולוני" - בשם זה משתמשים "עיתונאים, ספקים ולעיתים אף בפרסומיו של המלון עצמו. גם בעיני הציבור הרלוונטי לעניין השם קולוני, בתחום המלונאות, נקשר לבית המלון של התובעת דווקא... השימוש בשם קולוני הפך למעשה את הסימן לבעל אופי מבחין בטובין שלגביהם נתבקש הרישום". מכאן שמדובר בסימן מסחר רשום שהוא קניין של בית המלון.
יתרה מכך, הוכח באמצעות כתבות על בית המלון, בעיתונים, מגזינים ואתרי אינטרנט, כי מדובר בסימן המוכר היטב בציבור. "לאחר שעיינתי בחומר מסופקני אם יש בקרב חוגי הציבור הנוגע לעניין - סוכני נסיעות, אנשי עסקים בתחום המלונאות ולקוחות בארץ ובחו"ל שנוהגים להתארח במלונות ברמת יוקרה כזו - מי שאינו מכיר את הסימן 'אמריקן קולוני' ומשייך אותו לבית המלון של התובעת", כתב סולברג.
פרסום "חוצה יבשות" המלון הוכיח גם כי עמד בקריטריון נוסף לסימן מסחרי מוכר והוא המאמץ השיווקי שהושקע לצורך פרסום המלון כמותג - אמריקן קולוני. הפרסום "חוצה יבשות" של המלון "לא בא מעצמו". המלון הוכיח כי הוא משקיע מאמצים בשיווק המלון, במיתוגו "ובשמירה על שמו כיוקרתי וייחודי. הוצגו פרסומים בעיתונות ופרוספקטים... תקציב נכבד מוקצה לפרסום בית המלון ושמו. סכום כסף נאה משקיעה התובעת כדי להיכלל ברשימות דירוג של בתי מלון יוקרתיים בעולם. הנטל להוכיח כי שמו של בית המלון מוכר כתוצאה ממאמצי שיווק, הוכח." הסימן "אמריקן קולוני" הוא סימן "מוכר היטב אף שאינו רשום וככזה הוא זוכה להגנת הדין".
השופט דחה את תביעת הפיצויים שהגישה אמריקן קולוני וציין כי למעשה עוד לא נגרם נזק שכן זהו "מלון על הנייר". בית המשפט השית על קולוני ירושלים הוצאות ושכר טירחת עורך דין בסכום של 40 אלף שקלים.