X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט מחוזי מתח ביקורת על בית משפט שלום, קיבל את ערעורה של המדינה והחמיר בעונש בית משפט מחוזי קבע שערכאת השלום הקלה עם המשיב למעלה מן המידה
▪  ▪  ▪
ענישה חמורה למעבירי שב"חים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
"מלח הארץ" שהסיע שב"ח - לא הורשע
איריס פרחי
המדינה ביקשה להרשיעו ולגזור עליו מאסר בפועל לאור חומרת העבירה והסכנה שנשקפה למדינה * הסניגור השיב שמדובר ב"מלח הארץ", ששירת בצנחנים וביצע את העבירה בתום לב והתנצל
לרשימה המלאה

   איציק וולף
שוטר מג"ב העביר מאות שב"חים תמורת שוחד

   איריס פרחי
שב"ח שהתחזה לאחר ביקש להקל בעונשו

מוחמד זאיד הורשע בבית משפט השלום בבית-שמש בעבירה של הסעת תושבי שטחים ללא אישורי שהייה בישראל. דינו נגזר למאסר בפועל לתקופה של שישה חודשים, שירוצה בעבודות שירות; להפעלה של מאסר על-תנאי בן שישה חודשים, שהטיל עליו בית משפט השלום בירושלים מיום 2.10.05, כאשר ההפעלה תהיה חופפת; וכן לקנס ולמאסר על-תנאי. בנוסף, נפסל מלנהוג במשך שנתיים מיום גזר הדין.
המדינה לא השלימה עם גזר הדין והגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים. לטענתה, העונש שהוטל על זאיד, אינו הולם את חומרת העבירה בה הורשע ואת חומרת הנסיבות האופפות את ביצועה, ואינו עולה בקנה אחד עם רמת הענישה הראויה.
עוד הדגישה המדינה שביום 2.10.05 הורשע זאיד בביצוען של חמש עבירות דומות במועדים שונים, והורשע בגינן לאחר שצירף את כולן לכתב האישום שהוגש נגדו לבית משפט השלום בירושלים. "והנה, כחצי שנה מיום גזר הדין הקודם, שב זאיד וביצע את העבירה נשוא הערעור. ככל הנראה לא היה בעונש המאסר בפועל שהוטל עליו בתיק הקודם כדי להרתיעו מלשוב ולבצע עבירות נוספות".
סניגורו של זאיד השיב שחלף זמן ניכר מעת שביצע זאיד את העבירה; הוא היה נתון במעצר בית מלא במשך שישה חודשים; מאז לא עבר עבירות; התבגר ונישא, ומשפחתו תלויה בו. באופן מיוחד הדגיש, כי אביו הקשיש, בן ה-91, תלוי בו, ונראה כי זו הסיבה שבעטייה הקל עמו בית משפט שלום ולא הטיל עליו עונש מאסר בפועל. "אם ייגזר דינו של המשיב למאסר בפועל, לא יהיה מי שיטפל באב הקשיש ויש חשש לגורלו".
בית המשפט המחוזי פסק שבית משפט השלום "הקל עם המשיב למעלה מן המידה", והעונש שהוטל על זאיד לא הרתיע אותו. "מצבו של אביו הקשיש חייב היה להיות לנגד עיניו כתמרור אזהרה משמעותי, לבל ישוב ויסתבך במעשים מן הסוג הנדון. גזר-דינו של בית משפט קמא אינו משקף לטעמנו את התגובה העונשית הראויה כלפי מי ששב ומבצע עבירה בנסיבות שתוארו לעיל.
"התנהלותו של המשיב מעידה על כך שהוא הפך את ההסעה של תושבי שטחים ששהייתם בישראל אינה מותרת, לפרנסה. מכתב האישום בו הודה, עולה כי הסיע 7 שוהים בלתי חוקיים, בתשלום, בשעות ערב, ממחסום ענתה לכיוון טייבה, היינו, למרכז הארץ. המדובר בנסיבות חמורות של עבירה של הסעת שוהים בלתי חוקיים ומדיניות הענישה בעבירה המבוצעת בנסיבות אלה, הנה, ככלל, מאסר בפועל. וודאי שכך, כאשר העבירה בוצעה לאחר ריצוי עונש מאסר ממשי ובתוך תקופת התנאי".
בית המשפט המחוזי התערב בגזר הדין באופן זה, ששלושה מתוך ששת חודשי המאסר שנגזרו על זאיד ירוצו במאסר, והיתר, שלושה חודשים נוספים, ירוצו בעבודות שירות. יתר חלקי גזר הדין - ייוותרו על-כנם.

תאריך:  01/11/2009   |   עודכן:  01/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית משפט שלום הקל מדי בעונשו של מסיע שב"חים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לדברי הגננת, הדשא הסינתטי חובר לרצפה באמצעות מסמרים באורך 20 ס"מ ואחד הילדים בגן הצליח להוציא מסמר    הנתבע השיב שהגננת רצתה דשא זול ובית משפט חייב אותו לשלם פיצוי
איריס פרחי
התובעת חיפשה לאחותה שידוך אצל הלנה עמרם, ומשלא נמצא חתן ביקשה את כספה    עמרם טענה שאין לה כסף והציעה להחזיר חלק מהסכום ששולם    נפסק שתחזיר חלק מהכסף
אלון רוזנבלום
עידן יוסף
מזכירת המדינה האמריקנית מכחישה כי נושא הפסקת הבנייה בהתנחלויות הוצב בשלב כלשהו כתנאי לחידוש המו"מ
אתי אפללו
זהר: "החוזה שלי מסתיים בסוף 2010"    בין המועמדים להחליפו בתפקיד - יו"ר הפניקס אהוד שפירא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il