X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קיבל "קיק-בק" של 50 מ' ד' כדי להפנות חולים לרשת בתי מרקחת בחקירה מעורבת גם איווקס שבבעלות טבע - שילמה שוחד על-מנת שאומניקר תפיץ את תרופותיה הפרקליטות האמריקנית מגוללת סיפור מפותל לפיו חברת אומינקר, מהחברות הגדולות בארה"ב לניהול בתי מרקחת, שילמה סכום של 50 מיליון דולר לשתי חברות בשליטתו של שראן
▪  ▪  ▪
מחזיק ב-9% ממניות הבנק [צילום: News1]

ממשלת ארה"ב הגישה לפני מספר חודשים תביעה נגד איש העסקים רובין שראן, חברות בשליטתו ויועצים שעובדים עמו, בגין ביצוע עסקה פיקטיבית עם חברת אומניקר בהיקף של 50 מיליון דולר. על-פי התביעה האזרחית, העסקה הייתה למעשה מתן "קיק-בק" (תמריץ כספי) לצורך קבלת הטבות במכירת תרופות. רובין שראן הוא מבעלי השליטת בבנק דיסקונט (0.54%, 746.0) הישראלי, בגרעין שליטה שבו חברים גם בני משפחת ברונפמן. שראן מחזיק ב-9% ממניות הבנק.
על-פי הדיווחים של סוכנויות הידיעות, אומניקר תשלם 98 מיליון דולר על-מנת ליישב את האישומים שעומדים מולה. למרות זאת, משרד המשפטים האמריקני הודיע כי ימשיך בחקירת החברות המעורבות בעניין ואת בעליהן. קיק-בק הינו תשלום המועבר בין שני גופים עסקיים, ונועד "לקדם" את מהלך העסקים בין השניים. בארה"ב יש הפרדה בין העברת "תמריצים" כאלה לבין מתן שוחד.
הפרקליטות האמריקנית, באמצעות התובע אדם רזניק, מגוללת סיפור מפותל לפיו חברת אומינקר, מהחברות הגדולות בארה"ב לניהול בתי מרקחת בבתי אבות סיעודיים, שילמה סכום של 50 מיליון דולר לשתי חברות בשליטתו של שראן - מרינר וסאבא. התשלום הועבר לחברות, המחזיקות בבתי אבות ארה"ב, על-מנת שאלו יפנו את דייריהן לבתי המרקחת של אומניקר.
על-פי כתב התביעה, מפעילת בתי המרקחת אומניקר וקבוצת בתי האבות שבשליטת רובין שראן - קשרו קשר בשנת 2004 להסוות את תשלום הקיק-בק, כתשלום עבור מכירת יחידה עסקית של חברת מרינר. לטענת התביעה, ביחידה העסקית היו רק שני עובדים, ולא היו לה נכסים למעט זכויות לקבל כספים מלקוחות בהיקף של פחות משלושה מיליון דולר.
מהתביעה עולה גם, כי חברת אומניקר ביקשה וקיבלה 8 מיליון דולר מחברת איווקס, חטיבה של טבע הישראלית, ובתמורה אומניקר קנתה תרופות מאיווקס בסכום של 50 מיליון דולר. אומניקור לכאורה ביקשה וקיבלה גם שוחד מג'ונסון אנד ג'ונסון בתמורה להמלצה על התרופה האנטי-פסיכוטית שלה. איווקס תשלם 14 מיליון דולר כדי ליישב את האישומים, אך היא מכחישה כל אחריות.
בנוסף לאומניקר ורובין שראן, נתבעים עוד שורה של אנשים וגופים. אלה כוללים את מארי פורמן, תושב ניו-יורק שעבד בבנק השקעות מטקאפ, המעסיק עובד אחד שפעל בשליחות שראן. כמו-כן, נאשם גם ליאונרד בורנשטיין, עו"ד ובעלי בנק ההשקעות מטקאפ, ואשר גם הוא פעל בשליחותו וכיועצו של שראן
בכתב התביעה מוסבר, כי הבסיס המשפטי לתביעה הינו החוק נגד מתן קיק-בק משנת 1972, האוסר על אדם או חברה להציע או לקבל תשלומים או שווי ערך על-מנת לארגן, להזמין או לרכוש תרופות ושירותים רפואיים הממומנים על-ידי המדינה. התביעה מסמנת תשעה אישומים שונים נגד הצדדים, ודורשת מהנאשמים פיצויים כלכליים שנגרמו לטענתה למדינה, לרבות ריבית והחזרי עליות.
עו"ד אמנון לורך מסר את תגובתו של רובין שראן לפרסומים: "התביעה האזרחית שהוגשה במאי בבוסטון, מתייחסת לעסקה שנעשתה בשנת 2004 ללא כל ניגוד עניינים שהוא, אשר, גם לפי טענת התביעה בארה"ב, עברה ביקורת מקיפה ואושרה על-ידי מגוון עורכי דין ויועצי השקעות מנוסים. בין מומחים אלו, ניתן למנות גם עורך דין מעולה ויועץ השקעות בעל ידע רב, אשר נתבעו אף הם על-ידי המדינה. מר רובין שראן מאמין כי פעל כחוק ובתום לב בהנחיית בעלי מקצוע מומחים, בעסקה תמת הלב למכירת עסק בתמורה הוגנת", לשון התגובה.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  05/11/2009   |   עודכן:  09/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רובין שראן, מבעלי השליטה בדיסקונט, מואשם בקבלת קיק-בק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שבענו תחמנות וסיכון כספי הציבו
משקיע  |  5/11/09 19:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הקונים - משפחת שטרית ושותף    המינהל מתקשה למכור מגרשים סמוכים
אלעזר לוין
מארגן קבוצות רכישה אומר ל-News1: "אין מקום לערבות חוק מכר בעסקות של קבוצות - קוני הדירות עצמם הם היזמים, והם מקבלים מהקבלן ערבות בנקאית"
מערכת PCאון
קווין טרנר, מנהל התפעול הראשי של מיקרוסופט, התארח בישראל במסגרת מסע ההשקות של החברה למגזר הארגוני    בכינוס שערכה החברה בנמל תל אביב הוא פרס את חזונו לגבי גישת המחשוב בענן    מה הוא?
איתי מקמל
סוני השיקה את הסמארטפון האחרון מסדרת XPERIA    המכשיר צפוי להגיע לארץ לא לפני השנה הבאה ומחירו עדיין אינו ידוע
ספי קיני
"אני מצפה מהגורמים האחראים בקהילה הבינלאומית לגנות את פשעי המלחמה האמיתיים"    בירך את ראשי מערכת הביטחון וצה"ל    [ברק ונתניהו. לגנות את פשעי המלחמה האמיתיים / צילום: AP]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il