X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אל-הר, רחמני ואלתרום מתמודדות על רכישת החברה שנכנסה לקשיי אפרידר מתנגדת אלשיך: "המו"מ מתנהל כמו בתחנת רכבת, הנוסעים יורדים ועולים, איש אינו יודע איזו רכבת זו ולאן מועדות פניה".
▪  ▪  ▪
רמט. ביקורת על ניהול המו"מ

בית המשפט המחוזי בתל אביב יחליט בעוד כשבועיים, ב-24 בנובמבר, האם ולמי למכור את חברת הבנייה רמט, שנקלעה לקשיים - כך הודיעה היום (9.11.09) סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך. קודם לכן אישרו אסיפות נושים תוכנית למכירת החברה, כפי שהציעה הנאמנת לחברה, עליזה שרון. השופטת מתחה ביקורת חריפה על דרך ניהול המו"מ למכירת החברה, ואמרה כי הוא מזכיר רכבת שאיש אינו יודע לאן היא נוסעת.
חברת אפרידר,בשליטת אלי אלעזרא, הודיעה היום כי היא מתנגדת להסדר הנושים. עו"ד אולמן , המייצג את שרון, הגיב באמרו כי לאפרידר אין זכות להתנגד להסדר, כפי שיוסבר בהמשך.
שלוש חברות מתמודדות על רכישת החברה - אל-הר (קבוצת קרדן),רחמני ואלתרום. החברות מציעות לשלם בעד החברה כ-10 מיליון שקל. הסכום יספיק לפירעון חובות לנושים בדין קדימה, כולל עובדי החברה, וחלק מהחובות לבנקים ולנושים אחרים, בהם ספקים. טרם הוכרע מי ירכוש את רמט. מכירת החברה ונכסיה תכסה רק קטן מהחובות, המגיעים לכ-250 מיליון שקל, לא כולל חוב של כ-20 מיליון שקל לבעלות השליטה כיום, עליזה יפו ומרים דורון, שנתנו לחברה הלוואות אישיות. הקונה-בכוח רחמני הודיע היום, שהוא מוכן להגיש הצעה טובה יותר מזו של אל-הר.

אפרידר מתנגדת

אפרידר הודיעה, שאמנם אסיפות הנושים המובטחים והלא מובטחים אישרו את הצעת ההסדר, אך היא - אפרידר - מתנגדת. לדברי אפרידר, חייבת לה רמט 27 מיליון שקל. בתוקף כך היא נושה גדול, היכול לסכל כל הסדר, מאחר שדרושה הסכמת 75% מהנושים. עו"ד אולמן, בשם הנאמנת שרון, דחה טענות אלו. הוא אמר כי אפרידר רכשה במרץ אשתקד 51% ממניות רמט (המופקדות בידי נאמן), ולכן היא נחשבת כבעל מניות, ולפי החוק והפסיקה אינה יכולה למנוע את המכירה. כן אמר אולמן, שהחוב של 27 מיליון שקל נמנה פעמיים, כי גם בנק לאומי, שערב לחוב זה, הגיש תביעה עליו.
אלשיך הציעה לצדדים להסתדר ביניהם מחוץ לכתלי בית המשפט, ואף רמזה שכדאי להם לעשות זאת.
נציג 100 העובדים הזרים של רמט התלונן, שההסדר המוצע אינו נותן לעובדים פיצוי הולם. חלק מהם עבדו בחברה בעבר ונמצאים עתה בחו"ל, וקשה לאתרם.

ביקורת חריפה על ניהול המשא-ומתן

השוטפת אלשיך מתחה בהחלטתה ביקורת חריפה על דרך ניהול המו"מ ועל מצב העניינים. אלשיך: "הגיע הזמן לעשות סדר בתיק הזה. הוא מתנהל בימים האחרונים כמו תחנת רכבת, כאשר בכל תחנה יורדים נוסעים ועולים נוסעים. איש אינו יודע איזו רכבת וזו, ולאן פניה מועדות".
אלשיך פסקה, כי יש להגיש הצעות סופיות לרכישת החברה עד יום א' הבא, 15 בנובמבר, והיא לא תיתן שום דחייה. בית המשפט יתכנס ב-24 בנובמבר כדי להמשיך בדיון, וכנראה להחליט למי למכור את החברה.
שרון אמרה כי חשוב להחליט במהירות מי ירכוש את החברה, משום שהפרויקט העיקרי שלה הוא בניית תחנת הרכבת בירושלים, ורכבת ישראל דורשת להגיע להחלטה בהקדם.

תאריך:  09/11/2009   |   עודכן:  09/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גורל חברת הבנייה רמט יוכרע בעוד שבועיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תסתדרו בחוץ ?
נדהם  |  9/11/09 20:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il