X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט קבע כי המדינה לא תפצה בגין פעולת צה"ל לאחר רצח התינוקת שלהבת פס השופטת: היה צורך להגן על יהודי חברון מירי ועוד: ייתכן שאנשי הרשות הפלשתינית או כתבים גנבו כספים מהתובעים
▪  ▪  ▪
שלהבת פס מובאת לקבורה

כשמונה שנים לאחר רצח התינוקת שלהבת פס בחברון, דחה (יום ג', 10.11.09) בית משפט תביעה של משפחה פלשתינית בגין נזקים על פעילות כוח צה"ל בביתה. מדובר במשפחת אבו סנינה, שבביתה בגבעת אבו סנינה (גבעת שלהבת), התמקמו חיילים כדי למנוע המשך ירי צלפים לעבר היישוב היהודי בחברון. השופטת מלכה אביב קבעה כי מדובר בפעולה מלחמתית הפוטרת את המדינה מפיצוי. כמו-כן, דחתה טענות כי חיילי צה"ל גנבו כסף ותכשיטים. השופטת מתחה ביקורת על המשפחה התובעת שניסתה לדבריה לקבל כספים שאינם מגיעים לה מהמדינה ולהתעשר על-חשבון הציבור.
מדובר בתביעה בעקבות פעילותה של יחידת צה"ל בגבעת אבו סנינה (גבעת שלהבת), לאחר הרצח בשנת 2001 של התינוקת שלהבת פס בידי צלף פלשתיני. התינוקת נרצחה בעת שטיילה בעגלה עם אביה ביישוב היהודי בחברון. התובעים, בני משפחת אבו סנינה, טענו באמצעות בא-כוחם עו"ד קופטי מאזן כי חיילי צה"ל, ששהו במתחם בבעלותם הכולל ארבעה בניינים, הרסו והשחיתו את רכושם ורהיטיהם, ואף גנבו כסף ותכשיטים.
לפעולה נשלחה יחידה מובחרת
כאמור, בית המשפט דחה את התביעה וקבע כי מדובר היה בפעולה מלחמתית שבגינה המדינה אינה חייבת בפיצוי. השופטת אביב ציינה כי באותה תקופה היה ריבוי של אירועי טרור בארץ: "מאות אזרחים תמימים חפים מפשע נהרגו בפעולות טרור רצחניות". פעולה ספציפית זו באבו סנינה, באה לאחר "הירי האכזרי של צלף אל עבר עגלת התינוקת שלהבת פס" וכדי "למנוע את המשך פעולות הטרור כנגד הישוב היהודי בחברון", היא דחתה טענות התובעים כי מדובר היה בפעולת "תצפית וסיורים" ולא פעולה מלחמתית. צה"ל, לדבריה, לא היה בוחר לפעולה שולית של תצפית את היחידה 202 שנשלחה למקום - "אחת היחידות בעלות המוניטין הרב כיחידה מבצעית משובחת".
השופטת דחתה טענות כי החיילים השחיתו והזיקו לרכוש, וקבעה כי מהצילומים שהובאו בפניה עולה כי מדובר ב"מהפכה" שהותירו החיילים בגלל שימוש ברהיטים כדי למגן את הבית, אך לא בהשחתה. היא הוסיפה כי החיילים אינם צריכים בצאתם מהבית לסדר את החפצים בתוך הארונות. "מדובר בחוסר נוחות ועוגמת נפש גבוהים - רע הכרחי המלווה פעולה צבאית".
לא ייתכן שכל החיילים גנבים
בהחלטה נדחו גם טענות כי החיילים גנבו כספים ותכשיטים. לא השתכנעתי באמיתות טענות התובעים, כתבה השופטת. "דומה כי הם כעוסים, מטבע הדברים, על החוויה הקשה שעברו ומנסים להשיג פיצוי בדרך עקיפה". עוד כתבה כי למעשה, "הטענה המסתתרת היא כאילו כל החיילים או רובם שלחו ידם בגניבות... שהרי במקום אירעו מספר רב של גניבות, 7 לפחות ואולי יותר (כיון שהכספים ודברי הערך לגירסת התובעים היו מוחבאים במספר מקומות). הטענה מביאה למסקנה כאילו באותה פעולה תפסה את הבית יחידה המורכבת כולה או רובה מגנבים. הטענה אינה סבירה".
תמוהות לדבריה גם טענות התובעים כי אינם יודעים היכן אכסנו את הכסף ובכמה כסף מדובר: "אדם שטוען כי בביתו דברים יקרי ערך אולם אינו יודע לתארם או אינו יודע את סכום הכסף המוחזק ואף אינו יכול למסור גירסה ברורה ומדויקת היכן אוכסנו - אינו נשמע אמין".
אולי הכתבים או אנשי הרש"פ גנבו
עוד כתבה, כי לאור העובדה שבין יציאת החיילים מהמתחם וכניסת התובעים חזרה לבית חלפו כשבועיים, אין לשלול אפשרות כי היו אחרים שביצעו גניבה במקום. "ידוע כי אנשי הרשות הפלשתינית וכן כתבים נכנסו לבתים במועד כלשהו לאחר פינויים על-ידי חיילי צה"ל... לא מן הנמנע כי מי מאותם אנשים או כמה מהם נטלו חפצים. לאור חוסר האמון שהתובעים עצמם נותנים באנשי הרשות הפלשתינית - נראה כי המסקנה שהם אלה שביצעו את הגניבה, אם נגנב דבר מה, סבירה יותר מאשר הטענה נגד חיילי צה"ל".
בסיכום החלטתה קבעה השופטת אביב כי אין בסיס לטענות משפחת אבו סנינה, וכי מדובר היה ב"התארגנות של בני משפחה זו למען מטרה משותפת - לקבל כספים מן המדינה שאינם מגיעים להם ולהתעשר על חשבון הציבור".

בית משפט השלום בירושלים א 008811/04
תאריך:  11/11/2009   |   עודכן:  11/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעה לפיצוי בגין פעולת צה"ל בחברון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף דברי הגיון במערכת ל"ת
אזרח כמעט מיואש  |  11/11/09 12:50
2
האם לא חויבה המשפחה בהוצ' ל"ת
מוציקו  |  11/11/09 13:30
3
סביר מאד להניח שהמשפחה עצמה  ל"ת
העלימה את החפצים  |  11/11/09 16:43
4
קרן אור במערכת המשפט. ל"ת
הטוחן  |  12/11/09 06:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
סיפורו הכמוס של המרגל אל"מ שמעון לוינזון, שריגל למען ברית המועצות, נחשף לראשונה על-ידי שירות הביטחון הכללי
איציק וולף
בישיבה לילית שנערכה בעקבות ההחלטה להקטין את הקיצוץ הרוחבי הוחלט על ביטול 88% מן הקיצוץ שתוכנן בתקציב החינוך הממלכתי דתי    רק 11 מיליון שקלים יקוצצו    השר הרשקוביץ: נותר טעם מר בפה
נגה משל
מדריך לטיולי יער או קופסאות להקפאת מזון לתינוקות - מה לחטוף מהמדף ועל מה אפשר לוותר? טיפים לצרכנות הורים נבונה
אלעזר לוין
ישלמו 36.4 מיליון שקל - 6% מתחת למחיר המניה בשוק    בין הקונים - מבטחים ומקפת הוותיקות    השליטה תישאר בידי משפחת חבס
אתי אפללו
בנוסף, חתם זהר עם על הסכם למתן שירותי ייעוץ פיננסי למשך שנתיים לחברה פרטית של משפחת ברונפמן    ההערכה: יקבל כמיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il