X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עם זאת, הסביר מייסד מיקרוסופט כי הגבלת השכר בחוק אינה הדרך הנכונה לטפל בבעיה, שכן החברות מוצאות דרכים חלופיות לפיצוי מנהליהן, באופן שמעלה את שכרם לרמות גבוהות משהמחוקקים צפו מלכתחילה
▪  ▪  ▪
ביל גייטס [צילום: AP]

ביל גייטס אמר אתמול (יום ד', 11.11.09) כי הוא סבור שהמשכורות בוול-סטריט הן "בדרך כלל גבוהות מדי" וכי הבעלות של הממשל האמריקני בחברת AIG מדאיגה אותו, שכן היא הפחיתה מערכה של ענקית הביטוח.
מייסד חברת מיקרוסופט המיליארדר, אשר פרש מהחברה בשנת 2008 כדי להתמקד בעסקי הפילנתרופיה שלו, האשים חוק אמריקני משנת 1993 אשר הגביל את משכורות המנהלים למיליון דולר, והזהיר כי ניסיונות נוספים להגביל את השכר בוול-סטריט עלולים לגרום לתוצאה בלתי-רצויה.
"זו הייתה נקודת ציון רעה בפיקוח על שכר המנהלים כשהגבלת מיליון הדולר נכנסה לתוקף", אמר גייטס בקבוצת דיון שעסקה בענייני פילנתרופיה בניו-יורק.
"בעיית השכר היא בעיה מעניינת מאוד. אני בהחלט חושב שהשכר הוא לעתים גבוה מדי, אך זוהי בעיה מאוד קשה לפתרון", אמר גייטס, אשר גם דורג על-ידי פורבס אתמול כאיש העשירי בהשפעתו בעולם.
לדבריו, הגבלת השכר בת מיליון הדולר עודדה חברות לתת למנהליהן אופציות כתחליף, באופן שהגדיל את חבילות הפיצויים הכוללות לגבהים חדשים.
כיום, גורמי ממשל בארה"ב שוב דוחפים לרפורמה בנוהלי השכר בוול-סטריט כדי להביא לריסון תיאבון המנהלים שם ללקיחת סיכונים, באופן שיצית משבר כמו זה שהביא את המערכת הפיננסית אל גבול הקריסה בשנה שעברה.
גם מצד הציבור הורגש זעם רב, כאשר חבילות שכר ענקיות חולקו למנהלי בנקים ולחברות פיננסיות אחרות, כשברקע שיעור האבטלה בארה"ב הגיע לשיא של 26 שנה ולשיעור של 10.2 אחוזים.
"מה שקרה היווה הפתעה לאנשים וזה נבע מכך שכולם היו כה אופטימיים ונלהבים מדי, כך שנקודת המבט שלהם על הסיכון והערכת המחירים הייתה שגויה לגמרי", אמר גייטס בהתייחסו למשבר הכלכלי.
על-רקע המשבר, הממשל האמריקני הוציא מאות מיליארד דולרים כדי לחלץ מספר חברות בוול-סטריט, ביניהן את בנק אוף אמריקה, סיטיגרופ ו-AIG - האחרונה שבהן נמצאת כעת בבעלות של 80 אחוזים על-ידי משלמי המיסים האמריקניים.
"אני חושש שכאשר הממשלה מחזיקה גוף כמו AIG, עליך להפחית חלק גדול מערך של גוף כזה, כיוון שעליו להתנהג למעשה כאילו הוא חלק מהממשלה", אמר גייטס.
הוא הוסיף כי "זה מצב בלתי-טבעי שהממשלה מחזיקה בחלק גדול מחברה פרטית. לצערנו, ישנה נקודת מבט האומרת שמצב זה צריך להישמר עוד זמן רב. ישנו גורם של פיחות מסוים באשר למה שהנכס הזה היה יכול להיות שווה אילולא היה עליו לעבור שינוי מבני הנהלתי שכזה".

תאריך:  12/11/2009   |   עודכן:  12/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ביל גייטס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גייטס: משכורות וול-סטריט בד"כ גבוהות מדי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אנשים מבוגרים עם קצב הליכה איטי היו בסבירות גבוהה למות בהשוואה לאלו שהלכו הכי מהר    להולכים האיטיים היה גם סיכון גבוה פי שלושה למוות ממחלה של הלב וכלי הדם
רוני דורי
נדמה שאין חיבור מופרך יותר    מצד אחד ליידי גאגא, אמנית פופ פרובוקטיבית, ומן הצד השני קבוצת רקדני הבלט של הבולשוי    האם המופע המשותף בשבת הקרובה הוא רק גימיק או צעד מהפכני שיצליח לחבר בין הפופולרי לקלאסי?
עופר וולפסון
מציינים כי בהיעדר הגדלת הוצאות חריגה בדמות תוכניות תמריצים למיניהן, הגירעון בתוצר ב-2009 צפוי לרדת ל-5% ואף להגיע ל-4% גירעון ב-2010    תקציב המדינה משקלל כ-5.5% גירעון ב-2010
גדי להב
בעוד טומי התמים ניסה לראשונה להוביל מהלך וכשל, שי הוכיח שוב את חוזקו במשחק    אך עם טלכו הראוי לצידו ופצצה מתקתקת כמו זיו בידיו, מדובר בכוח שברירי במיוחד שעשוי להתנפץ בכל רגע
ספי קיני
התנועה עתרה לבג"צ בטענה שלא הועבר לה תקציב מאז סוף 2008    המשמעות היא שהנושא ידון עוד בשנת 2009
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il