X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה עולה, כי הורמון האהבה משפיע גם על התנהגויות אנטי-חברתיות כמו קנאה
▪  ▪  ▪
לאהוב ובמקביל לקנא [צילום: פלאש 90]

הורמון אוקסיטוצין, הידוע בכינויו הורמון האהבה, המשפיע על התנהגויות כמו: אמון, אמפתיה ונדיבות, משפיע גם על התנהגויות מסוג אחר כמו - קנאה ושמחה לאיד. כך מצא מחקר שנערך באוניברסיטת חיפה.
ממחקרים קודמים שנערכו נמצא, כי הורמון זה משפיע באופן חיובי על רגשות חיוביים. ההורמון משתחרר באופן טבעי בגוף במהלך לידה ובעת קיום יחסי מין. נבדקים ששאפו את הצורה הסינטטית של ההורמון, גילו רמות גבוהות יותר של רגשות אלטרואיסטים וההנחה היא כי להורמון חלק חשוב ביצירת קשר בין בני אדם.
ד"ר סימון שמאי-צורי גילתה במחקרים קודמים, כי עכברי מעבדה ששואפים את ההורמון מביעים רמות גבוהות יותר של אגרסיביות, ולכן היא ביקשה לבדוק אם ההורמון משפיע גם על רגשות חברתיים שליליים.
המחקר החדש נערך בקרב מדגם מייצג של 56 נבדקים. במסגרת המחקר, חלק מהמשתתפים התבקשו לשאוף את ההורמון הסינטטי וחלקם קיבלו פלצבו (תרופת דמה). בהמשך, התבקשו הנבדקים לשחק במשחק מזל יחד עם מתחרה אחר, שהיה למעשה, וללא ידיעתם, מחשב. כל נבדק התבקש לבחור מבין שלוש דלתות והוא זכה בסכום כסף שהסתתר מאחורי הדלת בה בחר. מדי פעם הנבדק הרוויח פחות כסף מהשחקן השני ומדי פעם יותר מהשחקן השני - מה שיצר תנאים לרגשות קנאה או שמחה לאיד.
מממצאי המחקר עולה, כי הנבדקים שקיבלו את הורמון האהבה גילו רמות גבוהות יותר של קנאה כאשר המתחרה שמולם זכה ביותר כסף ודיווחו על רמות גבוהות יותר של שמחה לאיד, כאשר הם זכו ביותר כסף.
עוד נמצא, כי ברגע שהמשחק הסתיים, לא נמצאו הבדלים בין הנבדקים לגבי רגשות אלה - מה שאומר שהרגשות השליליים הועצמו רק במהלך המשחק.
ד"ר שמאי-צורי אמרה כי "בעקבות הממצאים אנחנו מניחים כי ההורמון קשור להעצמת רגשות חברתיים באופן כללי - אם הסיטואציה היא חיובית, ההורמון יחזק התנהגויות פרו-סוציאליות ואם הסיטואציה היא שלילית, ההורמון יחזק את הרגשות השליליים".

המחקר פורסם במגזין Biological Psychiatry
תאריך:  12/11/2009   |   עודכן:  12/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
עם זאת, הסביר מייסד מיקרוסופט כי הגבלת השכר בחוק אינה הדרך הנכונה לטפל בבעיה, שכן החברות מוצאות דרכים חלופיות לפיצוי מנהליהן, באופן שמעלה את שכרם לרמות גבוהות משהמחוקקים צפו מלכתחילה
יפעת גדות
אנשים מבוגרים עם קצב הליכה איטי היו בסבירות גבוהה למות בהשוואה לאלו שהלכו הכי מהר    להולכים האיטיים היה גם סיכון גבוה פי שלושה למוות ממחלה של הלב וכלי הדם
רוני דורי
נדמה שאין חיבור מופרך יותר    מצד אחד ליידי גאגא, אמנית פופ פרובוקטיבית, ומן הצד השני קבוצת רקדני הבלט של הבולשוי    האם המופע המשותף בשבת הקרובה הוא רק גימיק או צעד מהפכני שיצליח לחבר בין הפופולרי לקלאסי?
עופר וולפסון
מציינים כי בהיעדר הגדלת הוצאות חריגה בדמות תוכניות תמריצים למיניהן, הגירעון בתוצר ב-2009 צפוי לרדת ל-5% ואף להגיע ל-4% גירעון ב-2010    תקציב המדינה משקלל כ-5.5% גירעון ב-2010
גדי להב
בעוד טומי התמים ניסה לראשונה להוביל מהלך וכשל, שי הוכיח שוב את חוזקו במשחק    אך עם טלכו הראוי לצידו ופצצה מתקתקת כמו זיו בידיו, מדובר בכוח שברירי במיוחד שעשוי להתנפץ בכל רגע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il