X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנשיא בתדרוך לכתבים:

"אין מדינה בלי הסכם"

דחה רעיון להכרזת מדינה פלשתינית, ואמר שהוא מתואם עם נתניהו ליברמן: מדינה תיצור דרישה אוטונומית מערביי ישראל
▪  ▪  ▪
פרס. מתואם עם רה"מ [צילום: AP]

נשיא המדינה שמעון פרס סבור כי לא ניתן להקים מדינה פלשתינית בלי הסכם שלום. הוא אמר את הדברים בתגובה לקולות הנשמעים באשר לכוונת הפלשתינים להכריז חד-צדדית על מדינה. בתדרוך לכתבים בברזיל, אמר פרס כי גם הפתרון של מדינה אחת לשני עמים אינו הגיוני, ומי שמציע אותו מציע מלחמה לכל החיים.
טרם צאתו היום היום לביקור ממלכתי בארגנטינה, הגיב הנשיא בראיון לגלי צה"ל לדברי סאאב עריקאת, לפיהם הרשות הפלשתינית שוקלת לפנות למועצת הביטחון ולהכריז על הקמת מדינה בגבולות 67', שבירתה ירושלים: "המועצה לא יכולה לשנות את החלטותיה בכל שני וחמישי, אחרת לא יכבדו אותן". הוא הזכיר שהאו"ם קיבל עוד בכ"ט בנובמבר 1947 החלטה להקמת שתי מדינות, יהודית וערבית, אך הערבים הם שלא קיבלו אותה.
עוד אמר פרס שאופן התנהלותו של המפגש בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, בשבוע שעבר, איננו מעיד בשום פנים ואופן על משבר כלשהו ביחסים בין המדינות. "שמעתי מנתניהו שמה שהתפרסם ומה שקרה בפועל זה דבר והיפוכו", סיפר נשיא המדינה. "השיחה הייתה בונה וטובה. נתניהו עצמו העיד שהתפלא בעקבות מה שדיווחה התקשורת".
הנשיא אישר בשיחה שהיה מתואם לחלוטין עם ראש הממשלה נתניהו, בתוכן הדברים שנשא בשבוע שעבר, מול שני בתי הקונגרס של ברזיל. פרס הציע בנאומו לאמץ עם הפלשתינים מודל דומה לזה שהונהג בהסכמי השלום עם מצרים וירדן, במסגרתו ישראל ויתרה על כל השטחים שכבשה. "ביטאתי את התדמית שהממשלה רוצה להציג בעולם, להציג את רצונה של ישראל בשלום ולהזכיר את המחירים ששילמנו או נשלם". בעקבות חילופי ההצהרות האחרונים בין ישראל לבין סוריה, אמר פרס כי למיטב ידיעתו, סוריה לא הסכימה לפי שעה למגעים ישירים, ללא תנאים מוקדמים.
בפמליית הנשיא מעריכים כי צפויות הפגנות גדולות נגד הביקור שלו בארגנטינה. הוא צפוי להיפגש עם עמיתתו פננדז קירשנר ועם ראשי הקהילה היהודית.

ליברמן: זיקה לערביי ישראל
בתמונה: שר החוץ ליברמן, העיתונאי דיוויד אגנטיוס וסגן מזכירת המדינה האמריקנית, ג'יימס סטיינברג
▪  ▪  ▪

התייחסות נוספת לסוגיית מדינה פלשתינית, באה מצידו של שר החוץ אביגדור ליברמן. בחבר-דיון בפתיחת פורום סבן בירושלים, אמר כי הקמת מדינה פלשתינית ביהודה ובשומרון וחזרה לקווי 67' לא יביאו לקץ הסכסוך. "צעדים כאלה רק יעבירו את הסכסוך לתוך גבולות ישראל ויקימו דרישות לאוטונומיה, בגליל ובנגב, מצד ערביי ישראל". "מהלך כזה", הזהיר השר ליברמן, "יחולל לא רק דרישה לאוטונומיה, אלא גם דרישה לזיקה בין יושבי האוטונומיות האלה לבין הרשות הפלשתינית".
בתוך כך דיווח אתמול העיתון "א שרק אל אווסט" כי בכירים בממשל האמריקני ציינו שוושינגטון אינה מעוניינת עוד ללחוץ על ישראל והפלשתינים לפתוח במשא-ומתן, לפני ששני הצדדים יהיו מוכנים לכך. לדברי הבכירים, "אנו מעדיפים להמתין מאשר להזדרז להביא למשא-ומתן שייכשל". אולי בניסיון להימנע מיצירת הרושם שארה"ב מורידה הילוך בחזית הדיפלומטית המזרח-תיכונית, ציינו הגורמים כי "אנו עדיין מחויבים לשלום במזרח התיכון, ומתמקדים בניסיון להגיע לתנאים המתאימים לשיחות".

נתניהו יתייחס ליוזמה
ביל קלינטון [צילום: פלאש 90]

נתניהו צפוי להתייחס ליוזמה הפלשתינית בנאומו היום בפורום סבן. אתמול אמר שר החינוך גדעון סער בכינוס ברמת גן, כי נתניהו מעוניין לקדם את התהליך המדיני ולחדש את המו"מ עם הרשות הפלשתינית, ונשיא ארה"ב, ברק אובמה, מודע לכך. "מה שמונע את חידוש המשא-ומתן הוא הסרבנות הפוליטית של הפלשתינים, שמקורה בטעמים פוליטיים ופנים-פלשתינים", אמר.
נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, בא לישראל, ואמר כי לדעתו אילו לא נרצח יצחק רבין - היה באזור הסכם שלום כולל כבר בעשור שעבר. לדבריו, ישראל והפלשתינים חייבים למצוא דרך לחיות ביחד. "אי-אפשר להפריד בין שני העמים", אמר והדגיש כי "או ששני הצדדים ימשיכו לפגוע זה בזה או שילמדו לסייע אלה לאלה." הנשיא לשעבר ינאם הערב בפורום סבן.

תאריך:  15/11/2009   |   עודכן:  15/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אין מדינה בלי הסכם"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אם פרס לא היה שותק.
דוד איינהורן  |  15/11/09 10:45
 
- שימון דואג רק לשימון
אליהו חיים  |  15/11/09 11:21
2
מי שמך לאיש שר ונשיא עלינו?
אליהו חיים  |  15/11/09 11:36
3
אנחנו ממשיכים לשלם על אוסלו ל"ת
אסון יהודי ענק!  |  15/11/09 11:43
4
פרס תאב הכבוד זרעתה רוח עכשו
יה-אלי  |  15/11/09 12:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים הוכיחו כי בעזרת תמונה של בן זוג אהוב אפשר היה לשכך את כאבן של נשים שלקחו חלק במחקר
יפעת גדות
לאחר שהגטו נסגר - אין יוצא ואין בא - דאגו הנאצים כי בתוך החומות תהיה צפיפות רבה, רעב ותנאי סניטריה גרועים, זאת בכדי להעלות את שיעור התמותה
יפעת גדות
סרטן מסוג זה הינו רוצח קטלני
איריס פרחי
האיש תבע את המדינה בטענה שלא שמרה על הרכב חרף הבטחותיה שהחניון מאובטח על-ידי צה"ל    המדינה השיבה שלחובתו אשם תורם של 100 אחוז ובית המשפט הסכים ודחה התביעה
איריס פרחי
התובעים טענו שלא היה מקום לחייבם בדמי ביטול, מאחר שהתחרטו כעבור זמן קצר מאוד    הנתבעת השיבה שהעסקה אינה ניתנת לביטול    בית משפט חייב את התובעים ב-25% דמי ביטול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il