X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל פלאפון שיבח את תעשיית הטכנולוגיה העילית הישראלית, אך קונן על המספר הנמוך של חברות גדולות "מרבית הכסף שהחברות מגייסות הינו בשלבים המוקדמים"
▪  ▪  ▪
שרון. מתמקדים בעיקר בפיתוח ופחות בפעילות השיווק [צילום: יח"צ]

"תעשיית ההיי-טק בישראל היא מהמשגשגות בעולם, עם אחוז גבוה של חברות סטארט-אפ ביחס לאוכלוסיה". כך אמר היום (א', 15.11.09) גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, בכנס ההיי-טק (טכנולוגיה עילית) של דה מרקר ופלאפון שנערך באיירפורט סיטי.
הוא הסביר כי בין הסיבות לכך נמצא סדר העדיפויות לאומי בו ההוצאה על מחקר ופיתוח ביחס לתל"ג היא מהגבוהות בעולם; תעשיה ביטחונית ענפה, המהווה בסיס לידע ולהכשרת כוח אדם; קשרים בינלאומיים חזקים התורמים לידע וליכולות; העלייה מברית המועצות לשעבר; כניסת חברות בינלאומיות לישראל וגם "כמובן - היוזמה והתעוזה של היזם הישראלי".
שרון ציין כי ב-15 שנים האחרונות קמו בישראל למעלה מ-6,500 חברות טכנולוגיה עילית, ורק 8 מהן חצו רף מכירות שנתי של 150 מיליון דולר. לעומת זאת, ב-15 השנים שקדמו להן קמו 900 חברות בלבד, ומתוכן נוצרו 17 חברות גדולות.
"אם כן, כיצד ייתכן שמצד אחד ישראל היא מדינה עתירת ידע, הראש היהודי ממציא לנו פטנטים ותעשיית הון הסיכון משגשגת עם גיוסים של למעלה מ-15 מיליארד דולר בעשור האחרון, ומצד שני בשנים האחרונות כמעט ולא קמו חברות היי-טק גלובליות?" תמה שרון.

הסיבות שחוסמות הצמיחה

שרון ציין כמה סיבות החוסמות את צמיחת החברות: האחת - יזמי החברה מגיעים פעמים רבות מרקע טכנולוגי ולכן מתמקדים בעיקר בפיתוח ופחות בפעילות השיווק. "גם אם המוצר שפותח מצוין, על-מנת לשמור על יתרון תחרותי לאורך זמן דרושה השקעה אדירה בבניית מערכי מכירות ושיווק. על כל דולר שמושקע במחקר ופיתוח, דרושים 10-5 דולר לשיווק ומכירות".
סיבה נוספת - תקציבי מחקר ופיתוח לחברות סטארט-אפ בישראל מתקבלים בקלות יחסית (מתוכניות ממשלתיות ומקרנות הון סיכון), אולם כאשר מסתיים שלב פיתוח המוצר, לא נותר כסף בקופה על-מנת לקדם את החברה לשלב הבא. בנוסף - באופן פרדוקסלי הגורם המסייע ביותר לתעשיית ההיי-טק הישראלית, קרנות הון הסיכון, הינו במידה מסוימת הגורם הפוגע בהפיכתן לחברות ענק, מכיוון שהמודל העסקי שלהן מבוסס על מימוש ההשקעה בטווח זמן קצר יחסית. את מקומן של קרנות הון הסיכון היוצאות, עדיף שיתפסו משקיעים לטווח ארוך בשילוב private equity שיאפשרו המשך צמיחת החברות לאורך זמן.
הסיבה האחרונה טמונה בחוסר הסבלנות הישראלי; במחקרים נמצא קשר של ממש בין מידת הסבלנות של המשקיעים לבין גודלן של החברות לאחר שנים. "לנו כישראלים אין את אורך הנשימה והסבלנות הנדרשים, ולכן אנו בוחרים למכור את המוצר בטרם מומש כל הפוטנציאל הגלום בו. לו היינו משקיעים את סכומי הכסף והזמן בהקמת מערכי שיווק ומכירות כלל עולמיים במקום בחיפוש האקזיט הבא, מצבנו היה טוב יותר".
"בישראל יכולות לצמוח חברות גלובליות אך התנאים להצלחה הם איתור 'האוקיינוס הכחול' של אותו ענף, לצד השקעות מתמשכות בפיתוח, בניית מערכי שיווק ומכירות והרבה סבלנות. בחירת תחום הפעילות וקהל היעד מהווה מרכיב משמעותי ביכולת ליצור חברת ענק גלובלית ויציבה". אמר שרון. "הסיכוי שחברה ישראלית תצליח בתחום מוצרי צריכה ואלקטרוניקה קטן ביותר, לעומת הסיכוי שתצליח בתחום האינטרנט ושיווק מוצרים אינטרנטים. בחינת המודל של חברות ישראליות שהצליחו בעולם מראה כי הבחירה לעבוד מול מעט לקוחות גדולים כפי שעשו אמדוקס וקומברס מול חברות תקשורת גדולות היא אחת הסיבות להצלחתם", סיכם.

תאריך:  15/11/2009   |   עודכן:  15/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קרנות הון סיכון מעכבות הפיכת הזנקים לחברות ענק"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליבי בגנו
בעוד המגלומניה של זיו עולה על גדותיה טומי ואביגיל מנסים לרקוח שוב תוכנית להדחתו לאחר שפספסו את הזדמנות חייהם    האם נותר לשאריות הפוטוגניות של שבט טינאגו סיכוי?
יואב יצחק
מועמדות נעמי אנוך הוצגה כ"רצון השר" ישראל כ"ץ    נפסלה ע"י דירקטוריון אוצר ים תיכון    החברה מחזיקה נכסים בנמל ת"א
ספי קיני
על-פי השיטה יוקצו רציפים לאוניות מכולה בהסכמי חלון קבועים    גודל החלון המוקצה הינו על-פי היקף הפעולות ועשוי להשתנות
יפעת גדות
אלו שלא יעמדו בקו המותניים הנדרש יחויבו לקבל ייעוץ    חברות שלא יורידו את מספר עובדיהן הסובלים מעודף משקל יידרשו לשלם סכום גבוה יותר לביטוחי בריאות
יפעת גדות
"קפה קנביס פורטלנד" שבאורגון הוא הראשון שיוכל לספק לאנשים המשתמשים במריחואנה מסיבות רפואיות מאושרות מקום לרכוש את הסם ולעשן אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il