X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גוגל שיחררה השבוע את Go - שפת תכנות חדשה, המספקת מהירות, גמישות ופשטות בפיתוח חדשה זו מצטרפת למספר ידיעות נוספות ומעניינות בתחום הפיתוח, שמבטאות שורה של מגמות חדשות מה הן? מה זה אומר?
▪  ▪  ▪
שפת תכנות חדשה [צילום: AP]

מספר ידיעות שעשויות להשפיע באופן ניכר על עתיד עולם התכנות, התפרסמו השבוע בזו אחר זו.
לכאורה מדובר על שורה של ידיעות אקראיות, אולם כאשר מחברים את הנקודות בקווים, הולכת ומצטיירת תמונה מעניינת.
מי היו ההכרזות הבולטות?
הראשונה שבהן הייתה Go - שפת תכנות חדשה ששחררה גוגל, המיועדת לפשט את תהליך הפיתוח באופן משמעותי ולאפשר פיתוח עבור סביבות מחשוב מורכבות כמו קלאסטרים ומחשבים בעלי מעבדים מרובי ליבות.
Go, לטענת גוגל, משלבת בין היתרונות של שפות התכנות הישנות, כמו C++ וג'ווה, המספקות אבטחה וביצועים ברמה גבוהה, לבין שפות התכנות החדשות יותר כמו פייתון, המאפשרות פיתוח מהיר ופשוט יותר. פרטים מלאים על שפת הפיתוח החדשה של גוגל ניתן למצוא באתר מיוחד שהקימה עבורה, הנמצא בכתובת הזו.
הידיעה השנייה הייתה על ערכת הכלים למפתחים ששחררה גוגל גם כן השבוע. ערכה זו, המכונה בשם Closure, שימשה את גוגל עד היום לצרכיה הפנימיים עבור פיתוח ממשקי המשתמש של רבים ממוצריה, כולל שירות הדואר Gmail ושירות המפות Google Maps.
להכרזות של גוגל הצטרפה גם מיקרוסופט, אשר הודיעה על שחרור ערכת פיתוח חדשה לפיתוח יישומים עבור פייסבוק ב-Silverlight וב-Windows Presentation Foundation. ערכה זו מאפשרת לפשט תהליך הפיתוח של היישומים ולהאיץ אותו. פרטים עליה ניתן למצוא בקישור הבא.
מיקרוסופט לא הסתפקה בכך והיא רכשה מידי SourceGear את טכנולוגיית Teamprise אשר מאפשרת לפתח בג'אווה בסביבות פיתוח משולבות וליצור יישומים שמותאמים ל-VIsual Studio. דבר זה יאפשר לגשר בצורה טובה יותר על הפיתוח בדוט.נט ובג'אווה.
בתחום אחר, סמסונג הכריזה על מערכת הפעלה חדשה בשם Bada שתהיה פתוחה למפתחים. היא מצטרפת בכך לאנדרואיד של גוגל וכמובן iPhone של אפל, שמספר היישומים עבורו גדל בקצב נמרץ, מיום ליום.
מה כל אלה אומרים?
ההכרזות האחרונות של גוגל, מיקרוסופט וסמסונג, מצטרפות לשורה ארוכה של הכרזות דומות בעת האחרונה והן מצביעות, על שורה של מגמות שילכו ויתרחבו בשנים הקרובות. מגמות אלה הן:
1. תהליך הפיתוח יעשה הרבה יותר קל, פשוט ומהיר, בעקבות הכלים החדשים המאפשרים להשיג זאת.
2. יותר ויותר מערכות פיתוח יוצעו בחינם או בקוד פתוח. יש היום ערכות כלים של גוגל וגם של מיקרוסופט שמוצעות כבר כיום בחינם. ערכות אלו יספקו פתרון מתקדם, שיענה טוב יותר לצרכי המפתחים.
3. נראה יותר ויותר "גשרים" שמאפשרים גמישות למפתחים, לעבוד בסביבה שנוחה להם ולאחר מכן לשלב את האפליקציות שפיתחו בסביבות אחרות.
4. עולם הפיתוח הולך ומתקרב לרשתות החברתיות, כאשר הדרישה לפיתוח יישומים עבור רשתות אלו רק תלך ותגדל.
5. תחום הטלפונים הסלולריים מציב הזדמנויות רבות ומושכות לחברות ואנשים פרטיים לפתח יישומים חדשים ולהיעזר בחברות הגדולות, בשיווק וההפצה.
6. תחום הפיתוח המקבילי וניצול ריבוי הליבות, מתחיל להתעורר ולקבל משמעות מעשית גם בעולם הפיתוח.
מה המשמעות למפתחים וארגונים?
המשמעות של כל המגמות האלה היא שינוי הדרגתי בעולם הפיתוח. הכלים החדשים שיוצעו למפתחים יאפשרו להם לעבוד בצורה קלה, גמישה, מהירה ופשוטה יותר.
משמעות שנייה היא עליית משקלו של המפתח הבודד, שעכשיו נפתחות בפניו הזדמנויות חדשות. הן בפיתוח יישומים לרשתות החברתיות והן בפיתוח יישומים לסלולריים.
המשמעות השלישית היא לתת דגש רב יותר, לניצול העוצמות החדשות של פתרונות החומרה. החל מריבוי ליבות, דרך קלאסטרים וכלה בגריד.
הרחבה על הפיתוח המקבילי
מבין כל הנושאים שהזכרנו, הרחבנו לאחרונה על הפיתוח לעולם מקבילי. קוראים שרוצים התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה כמו-גם היבטים כלכליים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, יוכלו למצוא את חלקם, בתקציר התחקיר: פיתוח לעולם מקבילי.

pCon – זה עובד ומצליח וזה אמיתי
תאריך:  15/11/2009   |   עודכן:  15/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפיתוח פונה לכיוונים חדשים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שוב גוגל מתרחבת
רפאל לוי  |  16/11/09 08:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
HP הודיעה על רכישתה של 3Com, אחת מיצרניות ציוד הרשתות המובילות בעולם, במחיר של 3.1 מיליארד דולר    מה האינטרס של HP ברכישה? כיצד תשפיע הרכישה על המתחרות האחרות בשוק המחשוב?
ספי קיני
הקבוצה תמכור 12% מהון המניות של הוט במחיר של 44 שקלים למניה לאיש העסקים פטריק דרהי    המחיר משקף פרמיה של 10% על מחירה של המניה בשוק
יפעת גדות
אנשים בגילאי 60 ויותר עם רמות גבוהות של חיידקים הגורמים למחלת חניכיים נמצאים בסיכוי גבוה פי שלושה לסבול מקשיי זיכרון
גלית יצחק
לפי ההסכם שנחתם בין שר הרווחה לביטוח לאומי, כ-4,000 ילדים נכים שלא הוכרו עד היום לצורך קבלת קצבת נכות, יקבלו קצבת נכות מלאה    השר הרצוג: "זוהי בשורה נהדרת לאלפי משפחות, שנפלו בין הכיסאות וממתינות שנים לסיוע מוצדק, ראוי והוגן מהמדינה"
ספי קיני
מנכ"ל פלאפון שיבח את תעשיית הטכנולוגיה העילית הישראלית, אך קונן על המספר הנמוך של חברות גדולות    "מרבית הכסף שהחברות מגייסות הינו בשלבים המוקדמים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il