X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה גילה כי ישראל וארה"ב מפתחות מערכת נגד האיום האירני איים בצעד חד-צדדי אם הפלשתינים יכריזו מדינה
▪  ▪  ▪
נתניהו בפורום סבן [צילום: פלאש 90]

+ קלינטון: אל תהיו שליליים ביחס לממשל אובמה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גילה כי ישראל וארצות הברית מפתחות בימים אלה יחד מערכת הגנה נגד טילים. זאת בשל האופן החמור שבו שתי המדינות תופסות את איום הטילים מצד אירן.
בנאום בפורום סבן התייחס נתניהו לכוונה הפלשתינית להכריז באופן חד-צדדי על הקמת מדינה ואמר כי אם הפלשתינים יכריזו על הקמת מדינה באופן חד-צדדי הם ייענו בצעדים חד-צדדיים של ישראל.
"אנחנו מעוניינים להשיג הסכם שלום עם הפלשתינים. הדרך להשיג שלום היא באמצעות משא-ומתן. באמצעות שיתוף פעולה של שני הצדדים. אנחנו רואים את הפירות של שיתוף פעולה בין שני הצדדים גם בכלכלה ובקרוב נראה זאת גם בתחום המדיני. אין דרך חוץ ממשא-ומתן. כל דרך אחרת רק תפרום את מסגרת ההסדרים שיש לנו ורק תביא לצעדים חד-צדדים מצד ישראל. הדרך היא סביב שולחן המשא-ומתן. אנחנו יודעים שזה לא קל". נתניהו התייחס בדבריו לאמירות בכירי הרשות הפלשתינית לגבי הכרזה חד-צדדית על הקמת מדינה", אמר (א', 15.11.09) בירושלים.
נתניהו ציין כי הוא מצפה לראות בעידן שבשטחים הפלשתינים גדלים מגדלים ולא טילים. "כלכלה פלשתינית צומחת תייצר אלפי מקומות עבודה, תייבש את ביצות העוני והייאוש ותגבש כוחות פנימיים שמתנגדים לטרור. זה קורה בגדה כבר עכשיו, מי שהיה ברמאללה רואה את ההבדל, שהוא עצום. זה לא תחליף אבל זה מאוד מסייע. אני חושב שאפשר להתרשם כבר היום מהתרומה הגדולה של הצעדים שנקטנו להקל על התנועה ועל מרקם החיים של הפלשתינים", אמר.
לדבריו, הסכם שלום יביא לרווחה, לכבוד ולעצמאות לאומית גם בצד הפלשתיני. "השלום יביא לפלשתינים חיים של כבוד, של עצמאות לאומית, וגם שגשוג חסר תקדים כתוצאה משיתוף הפעולה איתנו באינספור תחומים".
ראש הממששלה ציין עוד כי דוח גולדסטון הוא איום על כל העולם. "ממשלה אחראית צריכה לעשות כל יכולתה להימנע מפגיעה נגד אזרחים אבל יש לה גם מחוייבות כלפי האזרחים שלה", הדגיש.

תאריך:  15/11/2009   |   עודכן:  16/11/2009
קלינטון: אל תהיו שליליים ביחס לממשל אובמה

ביל קלינטון בישראל [צילום: AP]
נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, הבהיר (א', 15.11.09) כי אין לציבור הישראלי כל סיבה לחשוש ולהיות שלילי ביחס לממשל אובמה.
"אני חושב שאתם לא צריכים להיות כל כך שליליים לגבי ממשל אובמה", אמר בפורום סבן. "כל האמריקנים מאחלים לכם טוב ורוצים לראות פיתרון כלשהו". ארצות הברית מחויבת לביטחון ישראל. אבל אנחנו חייבים להגיד לכם מה שאנחנו חושבים. ארצות הברית לא יכולה להכריח אתכם לעשות משהו שאתם לא רוצים לעשות", אמר.
לדברי קלינטון, על מדינת ישראל להיות מרוצה ממאמציו של אובמה להגיע לפיוס היסטורי עם המדינות המוסלמיות . "ישראל צריכה לרצות בכך שהנשיא האמריקני יהיה מקובל על המוסלמים הלא קיצוניים בעולם", טען.
קלינטון טען עוד כי הסכנה הנשקפת מן הגרעין האירני קטנה יותר מן האופן שבו היא נתפשת בישראל. "צריך לשמור את כל האופציות על השולחן ולעבוד בצורה יעילה - לדבר פחות ולעשות יותר. צריך להיות מודאגים יותר מהפצת נשק גרעיני במזרח התיכון כולו מאשר אם אירן תוכל להטיל פצצה או לא", אמר והוסיף כי סוף סוף הגיעה ארצות הברית להבנה עם מדינות אירופה לאחר שהללו הבינו שהבעיה האמיתית היא שאם לאירן תהיה פצצה, גם שכנותיה ירצו שתהיה להן פצצה.
הנשיא האמריקני לשעבר אף קשר בין הגרעין האירני למשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים. "דיברתי עם המנהיגים הערביים, הם רציניים. הדבר היחיד הטוב שקשור לכך שהסוגיה האיראית לא נפתרת, זה שיש רצון רב להיות חיוביים כלפי ישראל, ואם הנושא הפלשתיני ייפתר כל העתיד יהיה שונה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חד-צדדיות תיענה בחד-צדדיות
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מי מאמין לביבי? אף אחד
ביבי-גרפיה  |  15/11/09 20:36
 
- בימין הקיצוני יש המאמינים לו
אפרסק רקוב  |  16/11/09 11:59
2
מה כבר הם יכולים לעשות?
אלטע קאקער  |  15/11/09 20:45
3
הבעיה של ביבי היא חוסר אמון.
גופרית מהרצליה  |  15/11/09 23:38
4
נכון אל תהיו חד צדדים.
אמנון לביא-לוי  |  16/11/09 03:56
5
המציאות הקשה
m.s  |  16/11/09 08:54
6
m.s
סער  |  16/11/09 09:28
7
ביבי מתאים להיות עורך דין
ברונו  |  16/11/09 09:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
איציק וולף
ועדת השרים אישרה את טיוטת ההצעה    תוכניות העבודה וקבלת החלטות בנושאים הניהוליים ייקבעו על-ידי מועצה מנהלית
דנה ויילר-פולק
מחישובים שנערכו במינהל המחקר והתכנון בביטוח הלאומי, עולה כי התייקרות המים בכ-40% שוות ערך לעלייה של כשליש האחוז בתחולת העוני
איציק וולף
ח"כ רונית תירוש ורחל אדטו מוחות על כך שחפץ אמר לקצינה בדרגת רב סרן ש"לא כל מי שמגיש קפה יכול להשתתף בישיבת הממשלה"    "אני מקווה ומאמינה שהאמירות השוביניסטיות שצוטטו אינן מאפיינות את ראש הממשלה, ולפיכך עליו להביע את סלידתו מההתנהלות וממה שמאחוריה ולדאוג שמר חפץ לא יסביר עוד דבר"
אלעזר לוין
השקיעה 832 מיליון שקל בפרויקט ממילא    ירידה ברווחי המלון בירושלים    מעבר מהפסד לרווח במאזן הכולל    ההשקעה באמשטרדם גדלה ב-25%    תשואה של 6.5% על נכסים בחו"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il