X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"אני תומך נלהב בחוסר צנזורה", אמר אובמה במסגרת נאום שנשא בפני סטודנטים סינים קרא לגישה חופשית לאינטרנט ולשיתוף פעולה עם ארצות הברית
▪  ▪  ▪
קורא לחופש הביטוי [צילום: AP]

בנימוס אך בתקיפות קרא (יום ב', 16.11.09) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לחופש רב יותר בסין, תקף את הצנזורה ואמר כי יש לאפשר ביקורת חריפה על המנהיגים הפוליטיים וכי יש לעודד את חופש המידע באינטרנט.
כשהוא פותח את ביקורו הראשון בסין, שותפה חשובה ביותר לארצות הברית בענייני כלכלה וביטחון, אמר אובמה כי לא ניתן לפתור בעיות קריטיות אלא אם מעצמת העל היחידה בעולם, והמתחרה שלה, יעבדו יחד. "אפשר להשיג הרבה יותר כשכוחות גדולים משתפים פעולה מאשר מתעמתים האחד עם השני".
במסגרת הביקור, שחייב אותו להתחיל לטפל במרץ בנושאים רגישים עם המדינה העוינת והמרוסנת, אומבה קרא לבייג'ין בצורה גלויה לקבל את מה שכינה "זכויות אוניברסליות".
"אנו לא מבקשים לכפות מערכת ממשלתית כלשהי על מדינה אחרת", אמר אובמה בנאום שנשא בבניין העירייה בפני סטודנטים סינים, הפורום הנרחב ביותר מסוגו שנערך עם נשיא אמריקני על אדמת סין. אך הוסיף ואמר כי "דברים כאלו כמו חופש הביטוי וחופש האמונה, גישה לא מוגבלת למידע והשתתפות פוליטית לא מוגבלת צריכים להיות זמינים לכולם, כולל למיעוטים אתניים ודתיים, בין אם הם בארצות הברית, בסין או בכל מדינה אחרת".
אובמה ענה לשמונה שאלות שהופנו אליו, מחציתן מהיושבים בקהל ומחציתן ממאות הגולשים ששלחו שאלות דרך האינטרנט, כל זאת במהלך הביקור שהבית הלבן ניהל משא-ומתן לגביו עם הממשלה הסינית ממש עד לרגע האחרון. אובמה נאם ארוכות ולקראת סוף דבריו אף ענה לשאלה לגבי מערכת הפיקוח הסינית באינטרט, החוסמת את הגישה לאתרי אינטרנט רבים.
"אני תומך נלהב בחוסר צנזורה", אמר אובמה. "אני מכיר בעובדה שלמדינות שונות יש מנהגים שונים. אני יכול לומר לכם שבארצות הברית, העובדה שיש לנו אינטרנט חופשי - או גישה לא מוגבלת לאינטרנט - היא מקור לכוח, ואני חושב שיש לעודד זאת".
הדברים נאמרו בצורה ברורה ונראה כי אובמה כיוון אותם ישירות למנהיגי סין, במיוחד כשאמר כי הוא מאמין בחופש הביטוי, כולל בחופש לביקורת שאולי מטרידה אותו, אך גורמת לו "להיות מנהיג טוב יותר בגלל שהיא מאלצת אותי לשמוע דעות שאני לא רוצה לשמוע".
בסין יש למעלה מ-250 מיליון משתמשי אינטרנט ובמדינה קיים הפיקוח החמור ביותר על הגישה לאתרי האינטרנט השונים. סין זוכה לא אחת לביקורת על מה שמכונה "ה'פיירוול' הגדול של סין", חומת האש המתייחסת לטכנולוגיה המיועדת למנוע תנועה וכניסה לא רצויה לרשת.
נאומו של אובמה בבניין העירייה לא הועבר בשידור חי בטלוויזיה הסינית. הוא שודר בתחנת הטלוויזיה המקומית של שנחאי ובשני פורטנים לאומיים גדולים באינטרנט, אך איכות השידור הייתה גרועה וקשה היה לשמוע אותו.

תאריך:  16/11/2009   |   עודכן:  16/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה בביקור בסין: תומך בחוסר צנזורה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
איילה פנייבסקי
מתמודדי העונה החדשה של "האח הגדול" הם פסיפס מבהיל אך מרתק של טיפוסים שטרם ברור מהיכן הובאו    האם מדובר בפריק שואו בוטה או שמא ברצון להעניק קול למי שאינם נשמעים? תשאלו את המתמודד החירש
איציק וולף
כוח גדול של משטרת ישראל ומס הכנסה פשט בשעות הבוקר על בתיהם של עשרות חשודים במעורבות בהימורים לא חוקיים    החשודים יובאו להארכת מעצר בבית המשפט בתל אביב
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע כי הדיון בשאלת פיצול סמכויות היועץ המשפטי לממשלה יתקיים רק בעוד כמה חודשים    היועמ"ש הבא ייבחר על-פי המתכונת הקיימת
יפעת גדות
רק אחד מכל שלושה בני אדם רגיש במיוחד להשפעות של הכולסטרול שבמזון    מזונות רבים נמכרים עם הבטחה כי אינם מכילים כולסטרול או דלים בכולסטרול    הכולסטרול אינו הפושע המרכזי - כדאי גם לבדוק את השומן הרווי ואת שומני הטרנס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il