X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסביר בכינוס תוכניות העבודה של משרדי הממשלה כי שוק המט"ח תנודתי מדי וטרם התצייב, וגם כי ההתאוששות העולמית עצמה טרם התבססה רמז דעתו על כיוונו העתידי של הדולר: "היחלשותו לא תימשך לעולם"
▪  ▪  ▪
נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר [פלאש 90]

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אמר (יום ב', 16.11.09) בכינוס תוכניות העבודה של משרדי הממשלה כי הבנק המרכזי ימשיך לרכוש דולרים, שכן שוק מטבע החוץ טרם התייצב וגם כיוון שהתאוששות המשקים הישראלי והעולמי עדיין איננה חקוקה בסלע.
"כשאנו מתבוננים היום באינדיקטורים המקרו-כלכליים אנו רואים שהמשק נמצא במצב טוב, אך יש עדיין הרבה מקום לשיפור. רמת הצמיחה עדיין אינה ברמה מספיקה כדי להשפיע באופן משמעותי על האבטלה. במדינות המתעוררות והמתפתחות הצמיחה צפויה להיות השנה חיובית אך מאוד נמוכה. ברמה העולמית, הצמיחה צפויה ב-2009 להיות שלילית", אמר הנגיד.
לדברי הנגיד, בתחילת המשבר גבר האמון של הישראלים שבעבר הוציאו את כספם להשקעות בחו"ל, וכעת החזירו את כספם לארץ, מה שהשפיע על כוחו של השקל. הוא ציין שקניית הדולרים נועדה להחליש את השקל, וכי הדולר החלש הוא בלתי נמנע מפאת הגירעון העצום במאזן בארה"ב. הנגיד אמר בהקשר זה כי "קנינו הרבה דולרים כדי להחליש את השקל כי השקל באמת חזק, אבל מה שבאמת קורה הוא שהדולר מאוד-מאוד חלש בעולם. זה דבר שאי-אפשר להימנע ממנו, כי לארה"ב היה גירעון ענק במאזן התשלומים של כ-6% מהתוצר, שהן כמעט טריליון דולר בשנה". למרות דבריו אלו, הנגיד טרח לציין כי "בניגוד למה שרבים סבורים כיום, היחלשות הדולר בעולם לא תימשך לנצח".
פישר ציין כי בעבר, הבעיה של המשק הישראלי הייתה מחסור במט"ח. אולם, בשנים האחרונות התהפכה המגמה ונוצר עודף בחשבון השוטף. הגורמים לכך הם חיוביים לדבריו, אך יוצרים לחצים לייסוף השקל והתחזקות השקל מקשה על היצואנים. "ישראל מתחילה להיות מדינה עם עודף מובנה בחשבון השוטף של מאזן התשלומים. עודף זה גורם לייבוא מטבע חוץ לארץ, וזרם הדולרים הגדול לוחץ על שער החליפין וגורם לייסוף בשער השקל", הסביר פישר. "ככה זה בחיים, לא כל דבר שמתייחס לדבר טוב, גם הוא עצמו טוב".
פספוס אפשרי ביעד האינפלציה; תועלת מהצטרפות ל-OECD
פישר הסביר לנוכחים גם מדוע השנה לא יצליח ככל הנראה בנק ישראל לעמוד ביעד האינפלציה שקבעה הממשלה, העומד על רצועה הנעה בין אחוז אחד לשלושה אחוז. הוא טען כי העלאות המיסים שיזמה הממשלה כחלק מהתקציב הדו-שנתי הגדילו את האינפלציה בכ-1.2%, אך מנגד, אם הממשלה תבטל את היטל הבצורת, רמת האינפלציה במשק תקטן אל תוך תחום היעד השנתי. "האינפלציה, להפתעתנו, קרובה לגבול העליון של יעד יציבות המחירים. כעת היא קצת גבוהה בגלל הצעדים של העלאת מיסוי, לרבות המע"מ, הדלק והסיגריות, ואולי גם בגלל היטל הבצורת. אך מה שכן מהווה הצלחה של המדיניות המוניטרית, הוא הציפיות של השוק לגבי האינפלציה", הסביר.
בהתייחסו ליתרונות שהוא רואה בהצטרפות לארגון ה-OECD, אמר פישר כי האפשרות להשקעה בקרנות שההשקעה בהן שמורה רק למדינות החברות, הינה דבר חיובי שישראל תרוויח ממנו במידה שתצטרף לארגון. כמו-כן, לדבריו, החברות בארגון מגבילה את החברות בה לסטנדרטים של המדינות המפותחות. "לדעתי, חברות בארגון תסייע לנו להשיג את היעדים הכלכליים של המשק הישראלי ותבוא לידי ביטוי בהישגים נוספים", טען.

תאריך:  16/11/2009   |   עודכן:  16/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סטנלי פישר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישר: נפעל בשוק המט"ח עד להתצייבות מלאה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מור אריאל
מור אריאל גילתה שה'סיטרה' היא מקום אידיאלי להשלים בו אחרי מריבת אוהבים סוערת, כזו שרק פילה בקר משובח ורחש הגלים יכולים לפתור
איציק וולף
רננה דר
'סוקו סושי' נותנת מענה לתושבי הוד השרון, המעוניינים בסושייה איכותית וכשרה בלי לנסוע לתל אביב    רננה דר לקחה את גיסה לטעום שגם בלי שרימפסים אפשר להכין סושי מצוין
עופר וולפסון
עלה ברבעון השלישי ב-3.5% לרמה של כ-2.2 טריליון ש"ח, על-רקע המשך ההתאוששות בשווקים הפיננסים    עקף את רמת השיא של סוף הרבעון השני של 2008
איציק וולף
הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה מכחישה כי חלק מחברי הוועדה פועלים משיקולים לא ענייניים    "פרסומים מסוג זה עשו עוול הן לחברי הוועדה והן למועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il