X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בפס"ד שנתן קיבל את פרשנות ההסתדרות לפיה יש לשלם "תמריץ אי היעדרות" גם לעובדים בדרגת השכר הנמוכה ביותר בענף הבניין, בה נמצאים מרבית העובדים הזרים, כדי למנוע הפליה פסולה
▪  ▪  ▪
התאחדות הקבלנים תנהל מו"מ עם ההסתדרות להסדרת הנושא [צילום: AP]

בית-הדין הארצי לעבודה נתן (יום א', 15.11.09) פסק דין עקרוני בו קיבל את פרשנות ההסתדרות להסכם הענפי ולצו ההרחבה בענף הבניין, בפסק-דין עקרוני שנתן.
ההסתדרות טענה כי יש לשלם את "תמריץ אי ההעדרות" הקבוע בהסכם ובצו ההרחבה גם לעובדים בדרגת השכר הנמוכה ביותר בענף - דרגה 1.
עורכי-הדין שי תקן ואיריס ורדי, אשר ייצגו את ההסתדרות, טענו בפני בית-הדין כי רוב העובדים בדרגה זו הינם עובדים זרים, ולכן אי-תשלום התמריץ מהווה הפליה פסולה. הפסיקה עשויה להגדיל את השכר שיקבלו העובדים הזרים בכ-300 ש"ח לחודש.
ההסכם הקיבוצי בענף הבניין בין ההסתדרות להתאחדות הקבלנים נחתם בשנת 2000 וקיבל צו הרחבה. לאחר חתימת ההסכם הוגשה תביעה של עובד בענף הבניין נגד מעסיקו שבעקבותיה נפתח דיון משפטי. במהלך הדיון התגלתה מחלוקת בין ההסתדרות להתאחדות בכל הנוגע לפרשנות על הסעיפים הנוגעים לתשלום "דמי כלכלה" ו"תמריץ אי-העדרות". המחלוקת נידונה בכמה ערכאות ולבסוף הובאה לפתחו של ביה"ד הארצי לעבודה.
התאחדות הקבלנים טענה כי תוספות "דמי כלכלה" ו"תמריץ אי-העדרות" כבר מגולמות בטבלת השכר שנקבעה בהסכם ובצו ההרחבה ואינן אמורות להשתלם לעובד כתוספת נפרדת. ההסתדרות טענה, מאידך-גיסא, כי לא הגיוני שהתוספות מגולמות בטבלה משום שמדובר בתוספות מותנות ולא קבועות. בית-הדין הארצי לעבודה קיבל את עמדת הקבלנים דווקא, אולם קבע כי הסדר זה מפלה.
עוד טענה ההסתדרות כי אם תתקבל טענת התאחדות הקבלנים תהיה התוצאה בעייתית במיוחד בדרגת השכר הנמוכה. לטענת ההסתדרות, יווצר מצב של הפליה פסולה ברמת שכר זו, משום שרמת השכר בדרגה זו היא שכר מינימום, ואם גלומה בתוכה תוספת, הרי שעובד בדרגה זו ישתכר מתחת לשכר מינימום. ההסתדרות אף טענה כי רוב העובדים בדרגה זו הינם עובדים זרים ולכן מדובר בהפליה פסולה שיוצרת מעמד של עובדים שהתוספות מקנות להן שכר ראוי לעומת מעמד של עובדים זרים המשתכרים שכר שאינו ראוי.
בית-הדין קיבל כאמור את עמדת ההסתדרות בכל הנוגע ל"תמריץ אי העדרות" בדרגה 1. בפסק-הדין נקבע כי הכללת התמריץ בדרגה זו בתוך טבלת השכר יוצר הפליה פסולה בין העובדים הזרים לעובדים אחרים, ולפיכך קבע בית-הדין כי סעיף זה בהסכם הקיבוצי יתבטל בעוד שלושה חודשים. עוד קבע בית-הדין כי בזמן הזה ינהלו ההסתדרות וההתאחדות משא-ומתן לתיקון ההוראה בהסכם הקיבוצי על בסיס עקרון השיוויון. יחד עם זאת, דחה בית הדין את עמדת ההסתדרות בנוגע לתוספת "דמי הכלכלה" וקבע כי ניתן לקבל את עמדת ההתאחדות לפיה תוספת זו מגולמת כבר בטבלת השכר.
עו"ד תקן הביע סיפוק מההחלטה ואמר כי ההסתדרות תקיים את החלטת בית הדין. "בקרוב ייפתח מו"מ בין הסתדרות עובדי הבניין והעץ בראשות יצחק מויאל לבין התאחדות הקבלנים. אנחנו מקווים להגיע במהרה להסדר ברוח השוויונית של פסק הדין", ציין.

תאריך:  16/11/2009   |   עודכן:  16/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד לעבודה ביטל הפליה בשכר לעובדים הזרים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עובדי חקלאות זרים-שכר חוקי!
אנטוניו  |  16/11/09 18:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו הודיע: אם לא יבוטל הקיצוץ בתקציב הקליטה, סיעתו לא תתמוך באי-אמון    "לחרדים יש כסף ולנו לא?"
עופר וולפסון
הסביר בכינוס תוכניות העבודה של משרדי הממשלה כי שוק המט"ח תנודתי מדי וטרם התצייב, וגם כי ההתאוששות העולמית עצמה טרם התבססה    רמז דעתו על כיוונו העתידי של הדולר: "היחלשותו לא תימשך לעולם"
מור אריאל
מור אריאל גילתה שה'סיטרה' היא מקום אידיאלי להשלים בו אחרי מריבת אוהבים סוערת, כזו שרק פילה בקר משובח ורחש הגלים יכולים לפתור
איציק וולף
רננה דר
'סוקו סושי' נותנת מענה לתושבי הוד השרון, המעוניינים בסושייה איכותית וכשרה בלי לנסוע לתל אביב    רננה דר לקחה את גיסה לטעום שגם בלי שרימפסים אפשר להכין סושי מצוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il