X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השברים נשלו מעומק 30 מטר בים והם שייכים לארבעה קנקנים (אמפורות) ששימשו להובלת יין בים סקר ארכיאולוגי באזור צפוי להעלות מידע חדש על תולדות אשדוד
▪  ▪  ▪
עתיקות בנמל אשדוד [דרור פלנר]

חברת נמל אשדוד הודיעה השבוע לרשות העתיקות על גילוי שברי כדים וקנקני יין בני אלפי שנים שנמשו על-ידי עובדי הנמל ממצולות הים, כחלק מהפעילות השגרתית בנמל. עובדי הנמל העבירו את הממצאים לרציף הנמל, והנהלת החברה, שהבינה כי מדובר בממצאים בעלי ערך היסטורי, זימנה את רשות העתיקות על-מנת שזו תבחן את הממצאים.
מרשות העתיקות נמסר, כי השברים שייכים לארבעה קנקנים (אמפורות) ששימשו להובלת יין בים, ביניהם: שבר קנקן שהגיע מהים האגאי מהמאות 2-4 לפנה"ס (התקופה ההלניסטית), שברים של קנקן מהמאות 1-2 לפנה"ס (התקופה הרומית הקדומה), גם הוא מהים האגאי, קנקן בעל שתי ידיות מהמאה ה-4 לספירה (התקופה הביזאנטית), הנפוץ ברחבי הים התיכון מספרד ועד ישראל, שבר סיר בישול מהתקופה הרומית, וממצאים נוספים.
עד השנים האחרונות, כיסה החול את הממצאים הארכיאולוגיים ושמר עליהם, ואולם לאחרונה הם עולים ומתגלים על פני קרקעית הים. יצוין כי האזור שבין נמל אשדוד לפלמחים כמעט שלא נחקר מבחינה ארכיאולוגית בשל פעילות השייט ומגבלות השטחים הסגורים. לאור תוכניות פיתוח עתידיות, נערכת רשות העתיקות, בשיתוף פעולה עם נמל אשדוד, לקיים בראשונה סקר ארכיאולוגי באזור, שצפוי להעלות מידע חדש על תולדות אשדוד.
לדברי ניצב בדימוס יעקב רז, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, "נמל אשדוד הוא נמל היסטורי המהווה חלק בלתי נפרד מהעיר אשדוד. הנהלת הנמל התרגשה מאוד מגילוי הממצאים ההיסטוריים שעלו ממעמקי הים. אני בטוח שלא מדובר במקרה האחרון, ומחכה בקוצר רוח לממצאים הבאים".
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, הודה לעובדי הנמל שהבינו כי מדובר בממצאים בעלי ערך של ממש, והשכילו להעלותם לרציף, ולעדכן את הגורמים הרלוונטיים בנמל על כך.
לדברי קובי שרביט, מנהל היחידה הימית ברשות העתיקות, "גילוים של כלי החרס העתיקים בקרקעית הים מעיד על נתיבי שייט וסחר ימי בעת העתיקה, שהתרחש לאורך רצועת חוף זו. על-פי מצב כלי החרס, נראה כי הם נאספו מעומק של כ-30 מטר, ואפילו עמוק יותר. מגוון הקנקנים, שמקורם בתקופות שונות, מצביע על כך שהם הגיעו מספינות טרופות שונות".

תאריך:  16/11/2009   |   עודכן:  17/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שברי כדים וקנקני יין בני אלפי שנים התגלו בנמל אשדוד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כבר אז מפעילי העגורנים דרשו...
בוטן  |  17/11/09 08:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ח"כ מופז מאשים את יו"ר קדימה לבני כי היא מנהלת את המפלגה בדרך לא דמוקרטית, ואומר כי הוא רואה בחומרה את ההחלטה שלא לקיים דיון בסיעת קדימה בתוכניתו המדינית    "לכל אחד מאיתנו יש הגדרה שונה למושג דמוקרטיה", כתב מופז ללבני והודיע כי יציג את תוכניתו בארה"ב
עידן יוסף
בניתוח קיסרי הוצא העובר מגופה של האישה שחווה רעלת הריון ודימום תוך-מוחי    מצב היולדת קשה ביותר, מצב הוולד בינוני
אלעזר לוין
המוכרת - אפריקה-ישראל להשקעות
מאיה שני
ארגון מוסלמי קיצוני לשעבר מאשים את בתי הכלא הבריטיים בליקויים בטיפול בקיצוניות האיסלאמית המתפשטת מבין הסורגים    בדוח שפרסם טען כי שניים מבכירי הקיצוניים הצליחו להפיץ את מסע ההסתה שלהם דרך מקורבים ובעזרת אמצעים אחרים
עופר וולפסון
אמר בנאום שנשא כי האבטלה ושוק האשראי המצומצם יהוו מעמסה על התאוששות הכלכלה ויאטו את המשך צמיחתה    ציין כי חולשת הדולר מקורה בבריחת הון מנכסים בטוחים עם התפוגגות המשבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il