X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדבריו, לא ידע שיתארח במלון חמישה כוכבים בחדר צפוף ובתנאים ירודים הנתבעת טענה שהתובע קיבל "חדר משפחה" כמובטח נפסק שהנתבעת אחראית שלקוחות יקבלו מה שהזמינו
▪  ▪  ▪
חמישה כוכבים - איפה? [אילוסטרציה: יח"צ]
מלון 5 כוכבים בטורקיה: נמלים ומזגן מקולקל
איריס פרחי
התובעים טענו שהמלון לא עמד בתנאים שהובטחו ובמקום להיות בגן עדן חשו בגיהנם * חברת הנסיעות השיבה שאינה אחראית לכשלים במלון והללו באחריותו בלבד * התובעים פוצו חלקית
לרשימה המלאה

חברת נסיעות שחייבה ביתר תחזיר הפרשים ללקוח
איריס פרחי
לדבריו, הנתבעת חייבה אותו בסכום גבוה מהמוסכם ועליה להשיב את הכסף. הנתבעת השיבה שהחיוב נעשה עקב ביטול כרטיסי הטיסה ועליה להשיב סכום פעוט * היא חויבה בפיצוי
לרשימה המלאה

ישעיהו שמשון תבע את איסתא ישראל בע"מ (נתבעת 1) ואת חברת הריבוע הכחול (נתבעת 2) בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים לאחר ששב במפח נפש מחופשה משפחתית בטורקיה.
מכתב התביעה עלה שבמהלך חודש מאי 2008 הפיצה הנתבעת 2 ("מגה" - הריבוע הכחול) פרסום שעניינו חופשות משפחתיות בטורקיה וששווקו באמצעות חברת איסתא. שמשון הזמין חופשה בבודרום עבורו ועבור אשתו ושלושת ילדיו, כולל טיסות ושהייה במלון בדרגת חמישה כוכבים, ושילם סכום של 9,738 שקל. לדבריו, המשפחה שהתה בחדר קטן וצפוף עם מיטה זוגית, מיטת קומתיים וכורסה שנפתחת למיטה. "הובטח שנקבל סוויטה או חדר כפול לאחר שראיתי את החדרים באינטרנט", טען שמשון.
איסתא השיבה בכתב ההגנה ששטחו של החדר כ-28 מ"ר ובשום שלב לא דובר על סוויטה, אלא הוצע לשמשון לקבל שני חדרים או חדר משפחה, והוא קיבל חדר משפחה. "המבצע נועד לזוג מבוגרים ושני ילדים, והתובע ביקש ש'יילכו לקראתו' ויתאימו את המבצע למשפחתו המונה שלושה ילדים". איסתא ביקשה לדחות את התביעה.
חברת הריבוע הכחול ביקשה למחוק את התביעה בטענה, שבפרסום נאמר במפורש שאין לה אחריות לחופשה והאחריות מוטלת על איסתא. חברת הריבוע הכחול ביקשה לחייב את שמשון בהוצאות.
מי חולם על כזה מלון?
השופטת תמר בר-אשר צבן שוכנעה ששמשון הזמין את החופשה בידיעה שמשפחתו תתארח בשני חדרים, שהמבנה שלהם הוא כמו שנראה באתר האינטרנט של המלון, או שהמשפחה תקבל חדר משפחתי. "בהקשר זה אין משמעות למינוח 'חדר משפחתי', 'סוויטה' או כל מינוח אחר שיתאר את החדר שהניח התובע שמשפחתו תקבל. עוד שוכנעתי כי לא עלה בדעתו של התובע שמשפחתו תקבל חדר שנראה כלשונו, חדר שהוא 'בתנאים של אכסניה ברמה ג". גם שוכנעתי כי אכן כפי שתיאר זאת התובע, 'לא העליתי על דעתי שבבית מלון בטורקיה ישכנו אותנו חמישה אנשים בחדר', שכן מלון שמכבד את עצמו אינו מאפשר שהות של חמישה אנשים בחדר אחד. כך בוודאי במלון שמתואר כמלון בדרגת חמישה כוכבים.
"דבריה של סוכנת הנסיעות נראו כניסיון להסתתר מאחורי מילים או מינוחים המובנים לה ואינם מובנים לאדם מן הישוב. כפי שהערתי גם במהלך הדיון, אדם המזמין חופשה למשפחתו במלון בדרגת חמישה כוכבים, אינו מצפה למצוא את עצמו מתארח עם משפחתו בחדר צפוף עם מיטת קומתיים, בעוד שהמיטה הנוספת שמוצעת לאחד מילדיו היא כורסא שנפתחת למיטה, המחולקת לשלושה חלקים והשינה בה אינה נוחה, בלשון המעטה. בנסיבות אלו, אני מאמינה לתובע כי הוטעה ביחס לתנאי האירוח של משפחתו במהלך החופשה, וכי כדבריו, לא עלה בדעתו שיתארח בתנאים כה ירודים וכי אילו ידע כי אלו יהיו תנאיי החופשה, היה מוותר עליה".
תנאי החדר במלון היו ירודים
השופטת הטילה את מלוא האחריות על איסתא שעימה היה שמשון בקשר. "אין חולק כי במקרה הנדון התובע הזמין מהנתבעת 1 חופשה ותיאר את הרכב משפחתו ואף הסביר כי יש צורך שהחדר שבו תתארח משפחתו יענה לצרכים אלו. הנתבעת 1 אינה יכולה להסתתר אחרי טענה כי לכאורה ידע התובע שהוא מקבל 'חדר משפחה'. אין חולק כי משפחה שיוצאת לחופשה במלון שמוצג כמלון בדרגת חמישה כוכבים, לא מצפה למצוא את עצמו בחדר צפוף ובתנאים ירודים כפי שתואר קודם לכן. התובע לא חלק על כך כי שאר תנאיי החופשה היו טובים וענו על צפיותיו, אך אני גם מקבלת את טענתו כי אילו ידע מה יהיו תנאיי החדר שבו יאלץ להצטופף עם משפחתו, לא היה קונה את חבילת הנופש. כך בייחוד לאחר שבשל תנאים אלו, כטענתו, נמנעה משפחתו משהייה בחדר במלון למעט בשעות הלילה לצורך שינה. בנסיבות אלו, אני מעריכה את נזקו של התובע בשיעור של 60% מעלות החופשה".
השופטת בחנה את הפרסום שעליו נסמכה הנתבעת 2, וקבעה שיש מקום למחיקת התביעה נגדה, אך אין מקום לפצותה בהוצאות בשל הגשת התביעה. "בפרסום עצמו מופיעה הנתבעת 2 - 'מגה בעיר' - באותיות גדולות מאד ובולטות. בכך נראה כי הנתבעת 2 ביקשה לפרסם את עצמה בסניפי הרשת, בתור הגורם שאחראי לחופשות אשר נמכרו במחירים אטרקטיביים במיוחד. לעומת זאת, בגב הפרסום באותיות מזעריות מאד, אשר בקושי רב הצלחתי לקוראם, נכתב כי הנתבעת 2 אינה אחראית לכל דבר הקשור בחופשות. נראה כי במצב זה החלטת התובע לתבוע גם את הנתבעת 2, הייתה סבירה ואם הנתבעת 2 ביקשה להתנער מאחריות לאותן חבילות נופש, היה עליה להדגיש זאת כפי שטרחה להדגיש את העובדה שהיא לכאורה זו שעומדת מאחורי מבצעי הנופש. בנסיבות אלו, איני רואה הצדקה לחייב את התובע לשאת בהוצאותיה".
בסופו של דבר, איסתא חויבה לשלם לשמשון סך של 5,843 שקל.

ת.ק. 2470/09 ירושלים
תאריך:  18/11/2009   |   עודכן:  18/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תמר בר-אשר-צבן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוכנות הנסיעות הטעתה את הלקוח ותשלם פיצוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
ראובן לייב
הן מגלות את אמריקה מאוחר מדי, משווקות אתרים ישנים כחדשים ולא בודקות אותם כראוי. התעריפים שהן מבקשות ב"דילים" שלהן יקרים, לא אחת, מחבילה מפורקת    איך להיזהר מאכזבות מיותרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il