X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרקליט המחוז: לא נמצאו די ראיות להעמיד לדין את מקורבו של אולמרט ומנהל הקופה הסודית בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים
▪  ▪  ▪
[צילום: ערוץ 10]

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לבא-כוחו של עו"ד אורי מסר כי לא יוגש נגדו כתב אישום בגין מעורבותו בפרשת "מרכז ההשקעות".
"לאחר בדיקה של חומר הראיות, ובכלל זה חומר ראיות שהתקבל בימים האחרונים מחקירה משלימה שערכה המשטרה בעניין "מרכז ההשקעות", הוחלט לסגור את התיק בעניינו של עו"ד א. מסר מחוסר ראיות מספיקות", נכתב בהחלטה שהתקבלה ע"י פרקליט מחוז ירושלים (פלילי), על דעת פרקליט המדינה והמשנה לפרקליט המדינה (פלילי).
מחומר החקירה שאליו הגיעה המשטרה בחקירת הפרשה עולה כי במהלך תקופת כהונתו של מר אהוד אולמרט כשר התמ"ת, הממונה בין השאר על "מרכז ההשקעות", ייצג עו"ד מסר לקוחות עסקיים במגעיהם עם מרכז ההשקעות. בחלק מהמקרים עו"ד מסר הוא שפנה ללקוחות האמורים והציע להם את שירותיו.
מחומר הראיות עולה כי עו"ד מסר דאג לקיום פגישות בין לקוחותיו לבין השר הממונה אולמרט.
עוד עולה מחומר הראיות כי אולמרט התערב לטובת לקוחותיו של עו"ד מסר - קיבל החלטות בנושאים מהותיים הנוגעים לענייניהם ולעיתים אף שינה החלטות שהתקבלו על-ידי הגורמים המקצועיים באופן שהטיב עם לקוחות אלה.
חקירת המשטרה העלתה כי בתקופה הרלוונטית התקיימו יחסי חברות קרובים בין אהוד אולמרט לעו"ד מסר: הם היו שותפים לשעבר במשרד עורכי דין, עו"ד מסר ייצג את מר אולמרט ומשפחתו במשך השנים בעניינים משפטיים מגוונים, עו"ד מסר עמד בראש עמותות שהוקמו כדי לסייע למר אולמרט במערכות בחירות שונות, עו"ד מסר אף חתם בצוותא עם מר אולמרט על ערבות אישית לחשבון של אחת העמותות האמורות - חשבון שבו נוצר גירעון של מיליוני שקלים וסייע למר אולמרט לכסות את החוב באמצעות כספיו של מר משה טלנסקי. ומעל לכל - עו"ד מסר החזיק באותה תקופה עבור מר אולמרט "קופה סודית" ובה מאות אלפי דולרים.
עובדות אלה העלו חשד לכך שבשלשה מקרים, שבהם ייצג עו"ד מסר לקוחות מול מרכז ההשקעות, נקשר קשר פסול בינו לבין מר אולמרט לפעול לטובתם של אותם לקוחות בדרך אסורה - להטות את שיקול הדעת לטובתם ולפגוע בתוך כך באינטרס הציבור. בנוסף לכך, עלה חשד כי עו"ד מסר היה שותף לעבירות הקשורות להחזקת ה"קופה הסודית" עבור אולמרט.

פרקליטיו של מסר: לא נגיב על ההחלטה
▪  ▪  ▪

בתגובה להחלטת הפרקליטות אמרו פרקליטיו של עו"ד מסר, עו"ד שמעון דולן וצבי אגמון, כי לא יגיבו להחלטה המתקבלת על ידיהם בברכה.
"כפי שלא נגררנו להגיב מתחילת הפרשה , כאשר פורסמו ידיעות שונות בעניינו של אורי מסר, גם כעת אין אנו מתכוונים להגיב לגופו של עניין בנושא ומקבלים בברכה את החלטת הפרקליטות", אמרו.

"לא נמצאו די ראיות להוכחת קשר נותן-לוקח"

ממשרד המשפטים נמסר כי לא נמצאו די ראיות להוכיח כי מר אולמרט ועו"ד מסר פעלו במסגרת יחסים של נותן ולוקח שוחד.
"מערכת היחסים הקרובה והממושכת שנרקמה בין השניים במהלך השנים, התאפיינה בעזרה שעו"ד מסר נהג להושיט למר אולמרט בדרכים מגוונות. על-רקע יחסי החברות האמורה, לא ניתן להוכיח ברמה הנדרשת במשפט פלילי כי עזרה זו מצידו של עו"ד מסר למר אולמרט, ניתנה כמתן שוחד דווקא", כתב פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל.
לדבריו, אומנם בחקירה נמצא כי אולמרט פעל אומנם בניגוד עניינים חריף בקשריו עם עו"ד מסר ובמעורבותו הפסולה בענייני לקוחותיו של עו"ד מסר כאמור לעיל, אך למרות החשדות הכבדים לא נמצאו די ראיות לבסס במידת הוודאות הנדרשת את החשד לקשר פלילי מוקדם שנוצר בין השניים או כי בהחלטותיו של אולמרט הייתה סטיה מהשורה (נצין כי בשל סמכויותיו הרחבות של שר, קיים לעיתים קושי אינהרנטי בקביעת ממצאים בדבר סטיה מהשורה).
"למרות העדר הראיות לקשר מוקדם בין השניים או להחלטות של מר אולמרט שיש בהן משום סטיה מן השורה, הוחלט בשעתו להעמיד את מר אולמרט לדין בגין עבירה של מרמה והפרת אמונים במסגרת ת.פ. (מחוזי י-ם) 402/09 בשל פעולתו בעניינים אלה בניגוד עניינים חריף כאמור", ציין והסביר כי קיימים הבדלים רבים בין דינו של איש ציבור כאולמרט לדינו של אזרח הפועל מול עובד הציבור.

הבדל בין איש ציבור לאזרח שפועל עם איש הציבור

"קיימת שורה של אבחנות, במקרה שלפנינו, בין איש הציבור - שר התמ"ת לענייננו, ובין האזרח -הפועל מול עובד הציבור, אבחנות המצדיקות את ההחלטה להעמיד את מר אולמרט לדין ולסגור את התיק בעניינו של עו"ד מסר", ציין אברבנאל.
לדברי אברבנאל, עבירת הפרת האמונים מכוונת בראש ובראשונה כלפי עובד הציבור. "עניינה של עבירת הפרת האמונים היא בראש ובראשונה לשמור על טוהר מידותיהם של עובדי הציבור ועל אמון הציבור בהם וברשות השלטונית, זאת בצד השמירה על תקינות התנהלותה של הרשות...שונים פני הדברים כשבאים לבחון את שאלת אחריותו הפלילית - מכוח דיני השותפות - של הגורם שאינו עובד ציבור שמולו פעל עובד הציבור בניגוד עניינים. על-מנת להאשים בעבירה זו אזרח כשותף של עובד הציבור, על התביעה להוכיח למשל כי הוא היה מודע לטיב התנהלותו של עובד הציבור בקשר לביצוע העבירה. כך למשל, יש להוכיח שהאזרח אכן היה מודע, ולו באופן כללי, לעומקה ולטיבה של מעורבותו של עובד הציבור בעניינו, כי היה מודע לכך שעובד הציבור פעל בניגוד לעיקרי הנהלים, סטה מן השורה".
אברבנאל הוסיף כי גם כאשר עובד הציבור עומד לדין בשל עצם הפעולה בניגוד עניינים במילוי תפקידו, אין מקום להעמיד לדין פלילי גם את האזרח שמולו פעל עובד הציבור בניגוד עניינים, אלא אם מתקיים מרכיב חומרה נוסף, כגון שהאזרח מודע לכך שעובד הציבור סטה מן השורה למענו, או שנוצר ביניהם קשר פלילי מוקדם.
"נתנו דעתנו גם לעובדה שעו"ד מסר הינו עורך דין, והגענו לכלל מסקנה שאין בנתון זה בכדי לשנות את מסקנתנו ולהעמידו לדין בפלילי בפרשה. זאת ועוד, בחינת הראיות במקרה שלפנינו, העלתה כי יש פערי מידע בין עו"ד מסר למר אולמרט המחלישים את הראיות בכל הנוגע למודעותו של עו"ד מסר לנסיבות ביצוע העבירה.
יתרה מזאת, הוא ציין כי מסר אינו מוחזק כמי שידע על חובתו לדווח על אותה קופה סודית שניהל עבור אולמרט.
"מטבע הדברים מר אולמרט, כעובד ציבור, מוחזק כמי שמודע לנורמות ההתנהגות המוטלות עליו ובין היתר לחובתו לחשוף בפני מבקר המדינה נכסים שבבעלותו כדוגמת "הקופה הסודית" האמורה - דבר שלא ניתן לומר בעניינו של עו"ד מסר. אשר להחזקת ה"קופה הסודית" עבור מר אולמרט - ספק אם מעשיו של עו"ד מסר עולים כדי עבירה פלילית.
"כאמור, עו"ד מסר אינו עובד ציבור ולא הוכחה מעורבות כלשהיא מצידו בקבלת הכספים ממר טלנסקי, באופן בו התקבלו הכספים, בפעולותיו של מר אולמרט מול טלנסקי בניגוד עניינים, בהפרת חובות הדיווח החלות על מר אולמרט למבקר המדינה, ועוד. בנסיבות העניין ולאור ניתוח עבירת הפרת האמונים כאמור לעיל, לא ניתן לקבוע כי במעשיו עבר עו"ד מסר עבירה של מרמה והפרת אמונים, ולפיכך לא נמצאו ראיות מספיקות להעמדתו לדין", לשון הודעת פרקליטות מחוז ירושלים.

תאריך:  19/11/2009   |   עודכן:  19/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אורי מסר לא יועמד לדין
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
תמיד ידעתי שאתה צדיק! ל"ת
ברכותיי לאורי מסר  |  19/11/09 15:39
 
- עוד צדיק כזה ואבדנו
חנה איסלר  |  19/11/09 16:29
2
מריח רע מאד - אשתו עבדה במשרד
יודעי דבר  |  19/11/09 15:43
3
חבריה המסורים של גב' מסר סגרו  ל"ת
צריך הכרעת ביהמ"ש  |  19/11/09 16:03
4
גב' מסר -מזוז -לדור-אברבנאל
חונטה משפטית,  |  19/11/09 16:09
5
החל הטיוח של כנופיית שלטון החק ל"ת
האשמים בשחיתות  |  19/11/09 16:16
6
למה לא!?מה, הבעל של לחמן-מסר
הכנופיה  |  19/11/09 16:55
7
לדור ושי ניצן - החברים של נטשה
יודעים כותבים  |  19/11/09 17:50
8
החזקת רכוש גנוב. ל"ת
אליהו חיים  |  19/11/09 18:50
9
ברור, זה חלק מהסכם עד מדינה
שאול א.  |  19/11/09 19:01
10
מסר "עד מדינה" לכן לא הואשם
שושפרי  |  19/11/09 20:18
11
אתיקה של עורך דין
חקלאי  |  19/11/09 21:33
12
אני לא מאמין שיש אדם אחד שמאמי
שלומי -כלכלן  |  20/11/09 02:37
13
מענין כמה שילם ולמי ל"ת
בטח לא מעט  |  21/11/09 18:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מאמן קבוצת מכבי ת"א בכדורסל מצטרף לקבוצה ארוכה של נחקרים    ברשות מסרו כי הם עדיין מנסים לקשר בין המסמכים שהוחרמו ממשרדי הקבוצה לבין בנק ההשקעות של פנאן    מסרו כי צפויים זימונים לנחקרים נוספים
בן שלו
אנקה הרעיד את היכל נוקיה וסיפק לזקנים - וגם לצעירים - הופעה מעולה ומרגשת שכללה שירים מתוך הקהל, קליפים נוסטלגיים ובעיקר תזכורת לתקופה צינית פחות
עופר וולפסון
כך עולה מסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה    הרוויחה כ-113 מיליון ש"ח ברבעון השלישי לעומת כ-1.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל    ההכנסות בדמי השכירות גדלו ברבעון ב-10.3%
איריס פרחי
לטענתם, בציוד שכלל מצלמה לבית העסק התגלו תקלות והם נאלצו להזעיק טכנאים    הנתבעת השיבה שהעובדים בחנות ניתקו את המצלמות מהחשמל    בית המשפט קיבל את התביעה בחלקה ופסק פיצוי
איריס פרחי
האיש ביקש להקל בתנאי שחרורו בערובה והמדינה התנגדה בטענה שמדובר בפרשה חמורה של כליאה וחטיפת נערה בת 17    בית משפט מחוזי דחה את הבקשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il