X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בבית החולים הדסה מציעים טיפול תאי המשלב טכנולוגיות ומערך לוגיסטי חדשניים, המאפשרים שילוב טיפול המבוסס על תאי גזע עצמאיים לריפוי השברים
▪  ▪  ▪
מאחים את השברים [צילום: דוברות הדסה]

דרך טיפולית חדשה לזירוז איחוי שברים מוצעת כעת במחלקה האורטופדית בבית החולים הדסה בירושלים - תאי גזע עצמאיים ירפאו שברים שאינם מתאחים, תוך שימוש במערכות הדם ומוח העצם.
בבית החולים מסבירים, כי ישנם שברים המצריכים טיפול ניתוחי וזמן החלמה ממושך, אולם לעיתים שברים אלה אינם מתאחים כלל ולכן נדרש לבצע ניתוחים נוספים על-מנת לאחותם. מצב זה עלול לקרות מכמה סיבות, כאשר הסיבה העיקרית היא המבנה האנטומי של אזור השבר. כלומר, כאשר יש חוסר יחסי של ציפוי רקמות שריר ורקמות תמיכה לעצם, קיימת פחות אספקת דם ולכן הליך הריפוי איטי יותר.
עם זאת, מערכות שונות בגוף מסוגלות לעודד צמיחת עצם. במערכת הדם, למשל, יש תאים מסוימים הנקראים טסיות שנמצאים בפלסמת הדם (החלק הנוזלי בדם) ובהם חומרים מעודדי צמיחת עצם. מערכת נוספת נמצאת בחלק הפנימי של העצם - מוח העצם. שם ישנם תאים הנקראים תאי גזע מזנכימליים, להם פוטנציאל להפוך לתאים מייצרי עצם החשובים להליך שימור איכות העצם ובכלל זה ריפוי שברים.
כיצד ההליך מתבצע
כחודש לאחר הניתוח הראשוני, נערכת לחולה בדיקה וכן נבדק אזור השבר ולאחר-מכן עובר החולה פרוצדורה טיפולית קצרה, הכוללת הרדמה (אזורית או כללית) ושאיבה של 50 מ"ל מוח עצם ו-100 מ"ל דם מאזור האגן, כמקובל בהשתלות מוח עצם. אחר-כך, החולה חוזר למחלקה, מוח העצם והדם מועברים למעבדות. ממוח העצם מבודדים את תאי הגזע מייצרי העצם ומהדם מבודדים את הטסיות. החולה מוחזר לחדר ניתוח, המנתח יוצר תערובת מהתאים, טסיות הדם ואבקת חלבון (אבקה המכילה חלבונים שונים יוצרי עצם) התערובת מוזרקת דרך חתך קטן לאזור השבר. החולה מאושפז במחלקה האורטופדית ומשוחרר לביתו למחרת הטיפול, ומופנה למעקב פעיל במרפאה האורטופדית.
במחלקה האורטופדית עברו עד כה טיפול זה שבעה חולים. מבית החולים נמסר, כי לא נצפו סיבוכים והתוצאות מעודדות - השברים קובעו היטב וניתן לאבחן יצירת עצם כמצופה.

הטיפול ניתן במסגרת ניסוי קליני מבוקר
תאריך:  22/11/2009   |   עודכן:  22/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
דוח חדש של מק'אפי חושף: ישראל היא בין חמש המדינות בעלות הסיכון הגבוה ביותר בעולם, לפגיעה בתשתיות קריטיות, כתוצאה מהתקפות ממוחשבות    מה זה אומר? מי צריך לעשות מה, כדי להתכונן?
ספי קיני
סה"כ נרשמו במלונות כ-2 מיליון לינות - 7% עלייה ביחס לאוקטובר אשתקד    בלינות הישראלים חל גידול של 13% בהשוואה לאוקטובר 2008
יפעת גדות
משתתפי מחקר הצליחו טוב יותר להיזכר בדברים שזה עתה למדו לאחר שנחשפו לצלילים שרמזו על זכרונות אלו בזמן שישנו, זאת למרות שלא זכרו ששמעו צלילים אלו כשהתעוררו
ספי קיני
מזרחי-טפחות מציע מוניות שירות ללקוחות בין הסניפים השונים    ישמשו את כלל הציבור במספר ערים ברחבי הארץ
ליבי בגנו
המתמודד הוולגרי אך המשמעותי ביותר של העונה הודח והותיר אחריו כמה חברי שבט זחוחים עד כאב    מזל שחברו הטוב שי עדיין בוחש היטב בקלחת    הקץ לדיקטטורה? הצחקתם אותנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il