X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת המכרז הדינמי שנערך הלילה גברה חברתו של בארינבוים, בי.ג'י.איי השקעות, על הצעותיהן של הבנקים מזרחי וירושלים תשלם על העסקה 572 מיליון ש"ח תקבל את מלוא מניות הבנק מכלל הבעלים, אשר בראשם עומדת המדינה
▪  ▪  ▪
צביקה בארינבוים

חברת בי.ג'י.איי השקעות, בשליטת איש העסקים צביקה בארינבוים, תרכוש את הבנק לפיתוח תעשיה בסכום של 572 מיליון ש"ח. כך הודיע (יום ב', 23.11.09) משרד האוצר באשר לעתידו של הבנק הממשלתי.
ההצעה נבחרה כזוכה לאחר משא-ומתן אינטנסיבי שנמשך אתמול בלילה והבוקר וזאת לאחר שבהליך הדינמי המקוון שהתנהל אתמול הגישה בי ג'י איי את ההצעה הגבוהה ביותר בסך של 555.5 מיליון ש"ח אל מול הצעתו של בנק מזרחי-טפחות, אשר עמדה על 505 מיליון ש"ח והצעתו של בנק ירושלים, אשר עמדה רק על חצי מיליון ש"ח פחות. הגשת ההצעות במכרז, כמו גם ההתמחרות, נעשו באמצעות האינטרנט, כאשר כל צד שיפר את הצעתו לפי כללים שנקבעו מראש. כל מתמודד ידע מה ההצעה הגבוהה ביותר שהגישו מתחריו אך לא יכול היה לדעת מיהו המגיש. באוצר אמרו כי מכירת הבנק מהווה השלמה לסכום של 313.5 מיליון ש"ח - כספי פיקדון שכבר הושבו למדינה.
הליך מכירת מניות הבנק לפיתוח הינו ייחודי לאור העובדה כי הרשות ניהלה את הליך המכירה בשמם של כלל בעלי המניות של הבנק (הבנק לפיתוח תעשיה מוחזק ע"י המדינה, הבנקים והציבור בארץ ובחו"ל) וזאת במסגרת הסדר שהושג בין הבנק המדינה ושאר בעלי המניות, הסדר אשר אושר גם על-ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב.
במסגרת ההסדר התחייבה המדינה שלא למכור את הבנק מתחת לממוצע שתי הערכות שווי בפירוק שנערכו עבורה על-ידי שני מעריכי שווי עצמאיים. עוד במסגרת ההסדר הסכימו גם בעלי המניות מראש על אופן חלוקת תמורת המכירה בין בעלי המניות השונים ועל הסדרת מכלול הבעיות והתביעות אשר היו מנת חלקו של הבנק בשנים האחרונות. על-מנת לגבש הסדר שכזה ניהלה המדינה משא-ומתן ארוך עם בעלי המניות האחרים בבנק עליהם נמנים שלושת הבנקים הגדולים במשק, עשרות גופים מוסדיים ובעלי מניות פרטיים.
הצלחת ההסדר הביאה לכך שהבנק לפתוח פרע בסוף שנת 2008 את יתרת קו האשראי שהועמד לו על-ידי בנק ישראל, עת נקלע למשבר ב-2002, וכן הביאה לסיומה את מערכת היחסים הסבוכה בין בעליו השונים. השלמת ההליך מותנה בקבלת אישורים בהתאם לנוהל המכירה, לרבות הממונה על ההגבלים העסקיים.

שר האוצר: "הקדמה למכירת מניות המדינה בלאומי ובדיסקונט"

שר האוצר, יובל שטייניץ, ברך על מכירת הבנק לפיתוח תעשיה ואמר שהיא "בבחינת סנונית ראשונה לקראת מכירת מניות המדינה בבנק לאומי ובנק דיסקונט שתכניס לקופת המדינה מיליארדישקלים ובכך תביא להקטנת חובות המדינה".
מנהל רשות החברות הממשלתיות, רו"ח דורון כהן, אמר שהעבודה המאומצת והמוצלחת של הנהלת הבנק וצוות העובדים בראשותו של יו"ר מועצת המנהלים, רענן כהן, הפיחה חיים בהשקעה אשר היה חשש כבד כי תרד לטמיון עקב המשבר שפקד את הבנק בשנת 2002.
"הכל נעשה בסיוע הדוק של בנק ישראל ומשרד האוצר, שדאגו להעמיד קו אשראי של למעלה מ-2 מיליארד ש"ח. תהליך ההפרטה המוצלח שנוהל ע"י רשות החברות הממשלתיות ואגף החשב הכללי מביאה לכך שאזרחי ישראל, הבנקים, הגופים המוסדיים ומאות אנשים פרטיים בארץ ובחו"ל אשר השקיעו את כספם במניות הבנק זוכים היום לקבל החזר על השקעתם", ציין עוד כהן.
מנהל הרשות אמר עוד כי העובדה שבתקופה זו גופים מרכזיים במשק הביעו עניין ברכישת תיק האשראי של הבנק ואף גייסו לצידם מוסדות פיננסים בינלאומיים לצורך מימוש העסקה הינה אות כבוד למשק הישראלי וסימן מעודד לבאות.

תאריך:  23/11/2009   |   עודכן:  23/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבנק לפיתוח תעשיה יימכר לצביקה בארינבוים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
האישור נדרש על-מנת לוודא שמכשירי החשמל מתאימים לדרישות התקן הישראלי
ספי קיני
בית המשפט קבע כי לא ימונה מפרק זמני לעמותה חרף תמיכתו של משרד התרבות והספורט בבקשה    "ספק אם יש לבצע 'מחטף' ולהכניס את העמותה לפירוק"
איציק וולף
ראש הממשלה ונשיא המדינה ניצלו את האזכרה השנתית לראש הממשלה הראשון על-מנת לגנות את גילויי הסרבנות בצה"ל    פרס: בן-גוריון אימץ את רעיון שתי המדינות שהיום מקובל על רוב העם
ספי קיני
הערבות תמומש במידה שיהיו בידי גורמי הביטחון ראיות בדבר חזרתו של המחבל לעסוק בטרור    הכסף ייכנס לקופת המדינה ומשם יוזרם כפיצויים לנפגעי הטרור
עופר וולפסון
החוזה - עם חברה ביטחונית המייצרת מוליכים-למחצה    טאואר תשדרג ותרחיב את כושר הייצור של מפעל החברה    מנכ"ל טאואר: "זו העסקה המשמעותית ביותר בהיסטוריה שלנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il