X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האנליסטים מגיבים להעלאת הריבית של פישר, ואומרים כי בנק ישראל החליט שהנתונים האחרונים מעידים כי היצוא חזק מספיק והתמיכה בדולר נחוצה פחות רואים המשך העלאות הריבית בחודשים הקרובים
▪  ▪  ▪
כבר לא משמש מכונת הנשמה ליצואנים. פישר [צילום: פלאש 90]
בנק ישראל העלה שיעור הריבית ב-0.25% ל-1%
עופר וולפסון
הנימוק להעלאה: החשש מהתחזקות אינפלציונית על-רקע התאוששות המשק * בבנק מנמקים כי בעולם החלה מגמה נרחבת של יציאה ממדיניות מוניטרית מרחיבה
לרשימה המלאה

"בנק ישראל הגיע להחלטה שהייצוא הישראלי מספיק חזק כדי להקטין את התמיכה בדולר כנגד השקל". כך אומר (יום ב', 23.11.09) רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי-טפחות. לדבריו, הדבר דומה להחלטה שקיבל לאחרונה הבנק המרכזי של אוסטרליה.
מנחם ציין, כי "ההבדל העיקרי בין החלטה זו לקודמתה הוא באופן ההתייחסות לשינויי המיסוי וההיטלים. אם בהודעה הקודמת של בנק ישראל נכתב שבניכוי הגורמים הללו היה השינוי במדד קרוב לאמצע יעד האינפלציה, זווית הסתכלות ששידרה מתינות, הפעם כתוב שבחודשים הקרובים האינפלציה תהיה גבוהה מהגבול העליון של היעד, כשהגורמים הללו הם חלק מכך. בנק ישראל רומז לפיכך על עלייה מסוימת באינפלציה הצפויה ביחס לאינפורמציה שהייתה בידיו בחודש הקודם".
מנחם ציין כי במזרחי-טפחות העריכו שהריבית תעמוד על 2%, או מעט מעבר לכך, בעוד 12 חודשים. "איננו פוסלים העלאת ריבית נוספת בחודש הבא", הוסיף.
ד"ר מיכאל שראל, הכלכלן הראשי בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, אשר היה בין הגורמים המוסדיים הבודדים שצפו העלאה בריבית כבר החודש, אמר כי בחברתו מעריכים שהנקודה הקריטית שגרמה לבנק ישראל להעלות החודש את הריבית היא הגידול הניכר ביצוא. "ככל שמצב היצוא משתפר, כך קטן החשש של בנק ישראל מאפשרות של התחזקות השקל ולכן הבנק מרשה לעצמו להעלות את הריבית מוקדם יותר מאשר בארה"ב ובאירופה".
שראל הוסיף כי "רמת הריבית נמוכה מאד גם לאחר ההעלאה הזו, ואם היא תישאר כל כך נמוכה לאורך זמן היא תוביל להיווצרות לחצים אינפלציוניים משמעותיים תוך שנה או שנתיים". הערכת הראל כעת היא שבנק ישראל ימשיך ויעלה בהדרגה את הריבית, בקצב ממוצע של פעם בחודשיים, בכל פעם ברבע נקודת אחוז, אלא אם כן יהיו שינויים משמעותיים בשער החליפין או במשתנים מקרו-כלכליים אחרים.
רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון, מסר כי "העלייה בציפיות לאינפלציה היא זו שהכריעה את הכף להעלאת הריבית. לא נראה כי חל שינוי מהותי במדיניות העלאת הריבית ההדרגתית. ההחלטה צפויה להוביל לירידה בציפיות לאינפלציה ואם הן יתבססו ברמה נמוכה יותר במהלך החודש הקרוב תישאר הריבית לינואר ללא שינוי".
בארגונים החברתיים ביקרו את ההחלטה
גורם חשוב נוסף שהגיב להעלאת הריבית הוא נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה, יהודה אלחדיף. לדבריו, ניתן היה להמתין עם העלאת הריבית, לאור ההתאוששות ההדרגתית והמתונה בפעילות המשק והציפיות האינפלציוניות הנמצאות בתחום היעד שנקבע. "העלאת שיעור הריבית תפגע ביצירת תנאי צמיחה ביותר עסקים, ובעיכוב יציאתם מהמשבר", אמר אלחדיף. "יש לפעול כעת למתן הלוואות לעסקים בערבות מדינה גבוהה יותר, ובאמצעות כלל המערכת הבנקאית".
גם ד"ר רובי נתנזון, מנכ"ל מרכז "מאקרו" לכלכלה מדינית, אמר כי ההחלטה של בנק ישראל להעלות את שיעור הריבית תגרום לפגיעה חמורה בהתאוששות המשק הישראלי לאחר המשבר הכלכלי. "משמעות ההחלטה הינה הענשת הסקטור העסקי בישראל, כאשר הפגיעה הראשונית והקשה ביותר תהיה בעסקים הקטנים", אמר.

תאריך:  23/11/2009   |   עודכן:  23/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סטנלי פישר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בנק ישראל הפסיק לתמוך ביצוא ובדולר"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עכשיו צריך למכור את ה-$ שנרכש
גימי-יהודי מיהודה  |  24/11/09 02:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
האפיפיור לשעבר יוחנן פאולוס השני מועמד לתואר קדושה    במסגרת ההכנות חושפת נזירה שעבדה עימו כי היה נוהג להלקות את עצמו כדי לכפר על עוונותיו
עידן יוסף
הקבליסט האשדודי הביא לגירושים בין בני זוג שהשתתפו בחוג הקבלה שלו    בית הדין הרבני הגדול חייב את בית הדין האזורי לדון שוב בהסכם הגירושים הכפוי והסחטני
מאיה שני
משפטו של הפושע הנאצי ג'ון דמיאניוק יתחיל ב-30 בנובמבר    יתבסס על עדות שנלקחה בידי חוקרי הקג"ב לפני 30 שנה
איציק וולף
אושר בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק ששלל מאלמנות צה"ל את התגמולים במידה ונישאו    הממשלה תישא בעלויות
עופר וולפסון
החברה תקבל בעבור כ-2.15% ממניות החברה כ-94 מיליון ש"ח    ייזקפו לזכותה בדוח הרבעון הרביעי    המכירה נועדה לעמוד בדרישת החזקות הציבור של הבורסה להיכללות במדד ת"א-100, מבלי לרדת באחזקות ים-תטיס ותמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il