X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נסק ביותר מ-10% החודש אנליסטים: "הזהב יסיים את 2009 מתחת ל-1,000 דולר, ויחזור ל-800 דולר ב-2010"
▪  ▪  ▪
הנגיד בן ברננקי [צילום: AP]

מחיר הזהב עלה זה היום השביעי ברציפות, ונסק במהלך המסחר לשיא של יותר מ-1,170 דולר לאונקייה. זאת, בעקבות היחלשות הדולר בעולם, אשר הגבירה את הביקוש למתכת היקרה בתור השקעה חלופית. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 1,164.7 דולר לאונקייה, עלייה של 1.6%, בבורסת הסחורות של ניו-יורק, לאחר שבמהלך המסחר כבר נסק מחירם לרמה של 1,174 דולר לאונקייה. מתחילת החודש, זינק מחיר הזהב ביותר מ-10%.
מחיר הזהב צפוי לצנוח מתחת לרמה של 1,000 דולר לאונקייה עד סוף השנה, ולהמשיך לרדת מתחת לרמה של 800 דולר לאונקייה בשנה הבאה, העריכו היום כלכלנים של חברת המחקר קפיטל אקונומיקס. כלכלן קפיטל אקונומיקס, ג'וליאן ג'סופ, ייחס את נסיקת מחיר הזהב באחרונה לביקוש למתכת היקרה בתור גידור נגד סכנות אינפלציה והיחלשות הדולר.
"כנראה שרמת הסכנה האמיתית נמוכה בהרבה ממה שמניחים", כתב ג'סופ בדוח למשקיעים, והוסיף כי התחזית תלויה באופן מכריע בכך שתירשם התאוששות, לפחות חלקית, של הדולר. "למרות שאנחנו מעריכים שעדיין לא נוצרה בועה בזהב, חולשת הביקוש ברמת מחירי השיא הנוכחית היא לכל הפחות תמרור אזהרה", הוסיף.
עוד בשוק הסחורות: מחיר הנפט הגולמי עלה בראשונה זה שלושה ימים, והחוזים למסירה בינואר נסגרו בניו-יורק במחיר של 77.56 דולר לחבית, עלייה של 0.1%, לאחר שבמהלך המסחר כבר עלו בכ-3% והתקרבו למחיר של 80 דולר לחבית.
הדולר נחלש היום מול המטבעות המרכזיים בעולם, לאחר שבכירים בבנק הפדרלי העריכו כי הריבית בארה"ב עשויה להישאר ברמתה הנוכחית עוד זמן ממושך, וכי ראוי שהבנק המרכזי ימשיך לרכוש אג"ח ונכסים אחרים מעבר לפרק הזמן המתוכנן. ירידת הדולר, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, צברה תנופה לאחר פרסום נתונים טובים מהצפוי על שוק הדיור בארה"ב.
נשיא הבנק הפדרלי של סנט לואיס, ג'יימס בולארד, אמר אתמול כי הבנק הפדרלי צריך להאריך את משך תוכנית הבנק המרכזי לרכישת האג"ח מגובות משכנתאות ונכסים אחרים מעבר למועד הסיום המתוכנן בחודש מארס. בשבוע שעבר העריך בולארד, על סמך ניסיון העבר, כי יתכן שהבנק הפדרלי לא יתחיל להעלות את הריבית לפני שנת 2012.
נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו, צ'רלס אוונס, אמר בראיון לעיתון "פייננשל טיימס" כי הבנק הפדרלי ישאיר את הריבית ברמתה הנוכחית הקרובה אלפס עד אמצע שנת 2010 ואולי אף שנת 2011.
החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds Futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 31% לכך שהבנק הפדרלי יעלה את הריבית בארה"ב מרמתה הנוכחית של 0%-0.25% עד חודש יוני, לעומת הסתברות של 67% שהעניקו לכך לפני חודש.
מכירות בתים קיימים בארה"ב זינוק בחודש שעבר בשיעור חד מהצפוי לרמה הגבוהה ביותר זה למעלה משנתיים וחצי, על-רקע החזרי מס שהעניק הממשל לרוכשי בתים בפעם הראשונה במסגרת תוכנית שנועדה לתמוך בשוק הדיור.
מכירות בתים קיימים בארה"ב זינקו באוקטובר ב-10.1% לקצב שנתי של 6.1 מיליון בתים - הרמה הגבוהה ביותר מאז פברואר 2007 - מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). תחזית הכלכלנים הייתה לעלייה מתונה יותר במכירות לקצב שנתי של 5.7 מיליון בתים. בחודש ינואר נפלו מכירות הבתים לקצב שנתי של 4.49 מיליון בתים - הרמה הנמוכה ביותר מאז החלה NAR לפרסם נתון זה בשנת 1999. המחיר החציוני של בתים קיימים ירד בחודש שעבר ב-7.1% לעומת אוקטובר 2008 - הירידה המתונה ביותר זה למעלה משנה.

תאריך:  23/11/2009   |   עודכן:  23/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזהב זינק מעל ל-1,170 דולר לאונקייה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמיתי זיו
הארגון, אשר מאגד כ-100 אלף משרתי קבע בצה"ל, שוקל להפוך למודל של חברת סלולר נטולת תשתית - MVNO
עידן יוסף
הציבור מגלה יותר עניין ברשת    הציון שניתן לעיתונות בישראל בינוני, הפטריוטיות נמוכה ורמת הצהיבות בינונית
צבי גיל
אני לא מכיר תחנות ציבוריות רבות שלא ישדרו את מגזין הדגל החדשותי בזמן, בשל משחק מקומי. אולי, ערוץ מקומי, אבל לא ערוץ ארצי
עידן יוסף
ההצעה נידונה בפורום השביעייה ובקרוב תובא להצבעה בממשלה    נתניהו מעריך שישיג רוב
עמר בנוביץ
עוזי לא יפוטר, אך ההערכות שיילך מיומזתו אם לא ינצח במחזורים הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il