X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובע רכש שולחן פגום ולאחר שבקשותיו להחליפו נדחו, תבע מהחברה החזר כספי מלא בית המשפט פסק שהנתבעת תשלם פיצוי בגין הפגמים והוצאות משפט
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]
רוצה פיצוי בגין נזק? תוכיח אותו קודם
איריס פרחי
התובע טען שמצא ליקויים ברכב זמן קצר לאחר שנקנה * בית משפט פסק שהליקויים ושוויים לא הוכחו, ולאור זאת חייב את הנתבע לשלם רק עבור תיקון המזגן שלא היה במחלוקת
לרשימה המלאה

פגמים קלים לא מצדיקים הגשת תביעה
איריס פרחי
התובעת טענה שהנתבע התרשל בהתקנת סוגר למרפסת וגשמים חדרו לדירה * הנתבע השיב שהליקויים תוקנו והיה צורך בתיקון פשוט מאוד שלא הצדיק הגשת תביעה * התביעה נדחתה
לרשימה המלאה

שמעון חוברה תבע את רהיטים יפים בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים לאחר שקנה ריהוט פגום. לדבריו, הכיסאות הגיעו שרוטים ובקצוות השולחן ובצידי הפלטה של השולחן היו ליקויים. "כחודש לאחר רכישת השולחן, מנגנון הפתיחה חדל לפעול", אמר.
לטענתו, שלושה חודשים לאחר האספקה, ולאור פניותיו החוזרות והנשנות, סופקה לו פלטת שולחן חלופית אולם נותרו ליקויים במנגנון הפתיחה ונעשה ניסיון לצבוע את השריטות בכיסאות ובשולחן. חוברה דרש את החלפת השולחן, ובחלוף שנה וחצי הגיש את התביעה לתשלום מלוא סכום הרכישה ופיצוי בגין הוצאות ועוגמת נפש.
הנתבעת טענה שתלונה ראשונה הגיעה אליה כשנה לאחר האספקה. לדבריה, החליפה את פלטת השולחן והפגמים החדשים שהתגלו בו לא היו בעת הרכישה ונגרמו עקב השימוש ובחלוף הזמן. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.
בפסק הדין קבעה השופטת מרים ליפשיץ-פריבס, שאין בפגמים שהתגלו בשולחן כדי לזכות את חוברה בפיצוי מלא של עלות הריהוט. "השתכנעתי כי אכן היו פגיעות בקצוות פלטת השולחן במועד האספקה. בה בשעה, פלטת השולחן הוחלפה בסמוך לאחר הרכישה".
לדברי השופטת, חוברה לא הוכיח שמנגנון הפתיחה של השולחן אינו תקין כיום. "טענותיו, נגעו בעיקרן לשריטות כפי שעלה מתלונותיו וכן מהתרשומת שנרשמה על ידו לאחר ביצוע התיקון האחרון. כך גם, לא השתכנעתי כי מנגנון הפתיחה הגיע פגום וסביר להניח שניזוק אגב השימוש בו... מגיע לתובע פיצוי בגין אספקת הריהוט עם שריטות והצורך בתיקון חוזר ונשנה".
הנתבעת חויבה לשלם לחוברה פיצוי בסך של 450 שקל בתוספת 250 שקל הוצאות, והשופטת דחתה את תביעתו להחזר מלוא סכום הרכישה בגין פגמים אחרים שלא הוכחו.

ת.ק. 2964/08 ירושלים
תאריך:  24/11/2009   |   עודכן:  24/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרים ליפשיץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא כל פגם בריהוט שנרכש מצדיק פיצוי מלא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איריס פרחי
התובעת טענה שפניותיה לבטל עסקה עקב פגם לא נענו    הנתבעת השיבה שהתובעת לא פנתה לכתובת הנכונה ובית המשפט דחה את הדברים וחייב אותה לשלם פיצוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il