X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו כי אחוז הזיהומים מהחיידק סטפילוקוקוס אוראוס העמיד למתיצילין עלה ביותר מ-90% - או ב-10% בשנה, אצל חולי חוץ שהופנו לבתי חולים בארצות הברית
▪  ▪  ▪
יש מה לעשות [צילום: פלאש 90]

מספר המקרים של זיהום חיידקי עמיד לתרופות, הידוע בשם MRSA, עלה ב-90% מאז 1999, והחיידק ממשיך להדביק אנשים גם מחוץ לבתי החולים. כך מדווחים ומזהירים הבוקר (ג', 24.11.09) חוקרים בארה"ב.
מסתבר כי שני סוגים של סטפילוקוקוס אוראוס - או בקצרה MRSA - עוברים מחולה לחולה, ומדובר בסוגים שונים מאלו שבדרך-כלל מופיעים בבתי חולים.
לצורך המחקר, חוקרים מאוניברסיטת פרינסטון שבניו ג'רסי בדקו נתונים מבדיקות מעבדה של רשת לאומית של 300 מעבדות מיקרוביולוגיות בארצות הברית.
הם גילו כי במהלך השנים 2006-1999 אחוז הזיהומים מסטפילוקוקוס אוראוס העמיד למתיצילין עלה ביותר מ-90% - או ב-10% בשנה, אצל חולי חוץ שהופנו לבתי חולים בארצות הברית. כך כתבו בדוח שפרסמו בעיתון לזיהומים חדשים. עלייה זו נגרמה כמעט כולה מסוגי MRSA המועברים בקהילה.
MRSA נפוץ ביותר כיום בבתי חולים בארצות הברית. ידוע גם כי הוא נפוץ בקרב הציבור, אך לא ברור אם חולים נשאו את הזיהומים מחוץ לבתי החולים או להפך.
צוות החוקרים גילה כי אנשים רבים יותר אובחנו עם הסוגים בהם נדבקים במסגרת הקהילה, וסוגים אלו לא החליפו את הסוגים הידועים הקיימים בבתי החלים. במקום זאת, הם נוספו למספר המקרים הכולל של MRSA.
לממצאים יש השלכות הן על המדיניות המקומית והן הלאומית, שמטרתן לעצור ולמנוע התפשטות MRSA. לדברי החוקרים, בראש וראשונה דרושות בדיקות חדשות מהירות כדי שניתן יהיה לאבחן חולים ולטפל בהם במהירות. ניתן לטפל ב-MRSA, אך רופאים צריכים לזהות את נוכחות החיידק במהירות רבה כדי שיוכלו לתת לחולים את האנטיביוטיקה הנכונה.
לבסוף, מדיניות שמטרתה עצירת הזיהומים תוכל לקחת בחשבון את התפקיד שיש לחולי חוץ בהתפשטות MRSA, ולעודד התערבויות שיוכלו למנוע את התפשטות החיידק מאזורים של מרפאות חוץ למחלקות אחרות.
MRSA הוא אחד מהגורמים השכיחים ביותר לזיהומים הנרכשים בבתי החולים. אפשר להידבק בו גם בבתי הספר, בחדרי כושר ובכל מקום אחר. התסמינים נעים מפצעים מוגלתיים ועד לזיהומים במחזור הדם שעלולים לגרום למוות מהיר.
החוקרים מעריכים כי 20,000 איש בארצות הברית מתים בכל שנה מ-MRSA ועלות הטיפול בהם יכולה לנוע מ-3,000 דולר ועד ליותר מ-35,000 דולר לחולה.

תאריך:  24/11/2009   |   עודכן:  24/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיידק עמיד לתרופות מתפשט בארצות הברית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
בדיון נקבע כי יש לקבוע קריטריונים לפיקוח על הליך הייצור, האיכות, השיווק ומניעת זליגה לידיים עברייניות    משטרת ישראל: "תומכים בהסדרת הנושא"
ספי קיני
הקלדניות טוענות שישנם מקרים בהם רישום הפרוטוקול נעשה על-ידי עוזרים משפטיים או מתמחים    "לא ייתכן שהפרות חוק מתבצעות דווקא במערכת בתי המשפט"
ספי קיני
אב ובניו נאשמים באי-רישום הוצאות בגין רכישת כרטיסי חיוג ומזון אסיאתי    ביקשו מספקיהם לרשום על החשבוניות שניתנו להם ברכישת המלאי שמות פיקטיביים
יפעת גדות
סוכנות הבריאות הציבורית של קנדה ויצרנית התרופות גלקסו-סמית'-קליין ביקשו ממספר ממשלות קנדיות להפסיק את השימוש באצווה המכילה 172,000 מנות חיסון    שש תגובות אלרגיות מאצווה זו נמצאו באחוז מחוסנים גבוה מהרגיל
מחלקה ראשונה
הפרויקט הושק ומציע למשך חודש הנחות משמעותיות לחברי מועדון "יחד"    מנכ"ל קבוצת אביב מאמינה בהוד השרון כיעד נדלנ"י, וכבר מתכננת את הפרויקט הבא שלה בעיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il