X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החוק פוגע באופן ישיר בציבור החרדי הנוהג לחבוש על ראשו את השטריימל או את כובע הלבד העשויים מפרוות בעלי חיים החוק לא יקודם עד להתאמתו לצרכים הדתיים
▪  ▪  ▪
השטריימל בטוח לעת עתה [צילום: פלאש 90]

ועדת החינוך של הכנסת התכנסה הבוקר (ג', 24.11.09) לדיון בתיקון חוק צער בעלי חיים של ח"כ רונית תירוש. התיקון מציע לאסור ייבוא פרוות העשויות משיער של בעל חיים מארצות מזרח אסיה לרבות סין. בוועדה השתתפו נציגי ארגונים שונים של צער בעלי חיים, רשות שמורות הטבע, נציגי פרוונים ומשרדי ממשלה.
יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס התנגד לתיקון החוק עוד בעת הגעתו למליאת הכנסת לקריאה טרומית בטענה כי החוק פוגע באופן ישיר בציבור החרדי הנוהג לחבוש על ראשו את השטריימל או את כובע הלבד העשויים מפרוות בעלי חיים שונים. על-מנת למנוע את אישור החוק היום סיכם ח"כ הרב מוזס עם ח"כ תירוש כי הוועדה לא תקיים הצבעה על החוק והוא לא יקודם עד להתאמתו לצרכים הדתיים תוך הוספת הסתייגויות, שיאפשרו המשך ייבוא וייצור של שטריימלאך וכובעי לבד.
בדבריו בוועדה נגד החוק במתכונתו הסביר ח"כ הרב מוזס את חשיבות השמירה על הלבוש היהודי "אנחנו לא נשנה את לבושנו המסורתי בעקבות חוק כזה או אחר שיאסור זאת. יש לנו מסורת. אין ספק כי צער בעלי חיים הוא איסור דאורייתא והיהדות לאורך מאות שנים נתנה דעתה ההלכתית כיצד לא לצער בעלי חיים"
הרב מוזס אמר עוד כי החוק כלל איננו ישים ושאל את נציגי המכס והממשלה שנכחו "מאין יידע המוכס באיזו מדינה ייוצר הכובע או השטריימל שעל ראשי? האם תציבו מעבדות בכניסה לארץ? האם תכשירו מומחים מיוחדים לכך? זהו "חוק צחוק".. "אמר. ח"כ הרב חיים אמסלם מש"ס שהשתתף בדיון נתן חיזוק לדברי ח"כ מוזס על דרכה של תורה בסוגיית צער בעלי חיים. הוא אמר כי בכל מקום בו נפגשת ההלכה עם צער בעלי חיים גוברת ההלכה על האיסור. "כשמדובר בצרכי אדם, אין איסור צער בעלי חיים" סיכם.
ארגוני צער בעלי חיים הציגו סרטון קצר בן דקה המתעד פשיטת עורו של בעל חי פרוותי בעודו בחיים, וביקשו כי החוק יוחל לא רק על ייבוא מארצות מסויימות אלא כחוק כללי האוסר ייבוא כל פרווה מכל ארץ שהיא ויחול הן על סחר והן על שימוש אישי "התורה אוסרת צער בעלי חיים" צעקו נציגי הארגונים למען בעלי החיים "יש לאסור כל שימוש בפרווה לכל צורך שהוא".
"אינני מתנגד לחוק באופן גורף" - הדגיש הרב מוזס - "כל שאני מבקש, לכלול בו הסתייגויות והוראות מפורשות שיאפשרו לציבור החרדי אותו אני מייצג להמשיך וללבוש את לבושם המסורתי".
בסיכום הודיע מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ פיניאן כי לא תתקיים הצבעה וכי על משרדי הממשלה להכין תסקיר על עלויות החוק. "לא יחוקק חוק שפוגע בציבור הדתי והחרדי" סיכם.

תאריך:  24/11/2009   |   עודכן:  24/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רונית תירוש
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החרדים מתנגדים לחוק שיאסור ייבוא פרוות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
טיעוני הדתיים הם שקריים
דורית קוקלובוד  |  24/11/09 19:19
2
משה רבנו לא חבש שטרימל
אליהו חיים  |  24/11/09 21:49
3
למה שלא יאסרו לאכול חיות?
צדק חברתי  |  27/11/09 02:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
בית המשפט קבע כי מינוי מקורבו של השר הרשקוביץ, שר שלום ג'רבי, למנכ"ל לניסיון אינו תקין    "עלול לדרדר קשות את רמת השירות הציבורי"
שלומי לוי
החלה עונת חתונות החורף ואיתה גם ההתרגשות של הזוגות    אספתי רשימה של שירים המתאימים לרגעים המרגשים, שירי הליכה לחופה, שירי שבירת כוס ושירי ריקוד ראשון לחתן והכלה כזוג נשוי, בהצלחה ומזל טוב    כתבה ראשונה מתוך סט של שלוש כתבות בנושא
עופר וולפסון
יו"ר ועדת הבנקאות של הכנסת מאיים כי אם מנהלי הבנקים לא ישתפו פעולה, תקודם תוך חודש החקיקה לביטול עמלות העו"ש    דוח מחקר של הכנסת חשף כי ענף הבנקאות בישראל ריכוזי ביותר ומציב חסמים קשים לתחרות ומעבר בין בנקים
גלית יצחק
גבר בן 51 ליקט פטריות סמוך לביתו ומצא את סבלו מאושפז בבית חולים כשהוא סובל מהזיות, הזעות, כאבי בטן ואי שקט    מד"א: הימנעו מאכילת פטריות הנקטפות בטבע
עופר וולפסון
שופטת ביה"ד האזורי לעבודה בת"א קבעה בהחלטתה כי "מדובר בשביתה כלכלית לגיטימית" ודחתה מתן צווי מניעה לפי בקשת הנהלת הקופה    היום נכנסה ליומה השלישי שביתת כ-15,000 עובדי המינהל בקופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il