X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר התחבורה הכריע שחלופת הרכבת הכבדה הועדפה על פני הרכבת הקלה זמן הנסיעה מת"א לכרמיאל יהיה 1:50 שעות
▪  ▪  ▪
תחנת הרכבת באחיהוד [הדמיה]
פאתי העיר כרמיאל [צילום: עיריית כרמיאל]

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, החליט (יום ה', 26.11.09) לאמץ את חלופת הרכבת הכבדה עבור קו הרכבת המתוכנן מעכו לכרמיאל, במטרה לזרז את הקמת המסילה עבור תושבי הצפון. בכך נגנזה החלופה להקים בין הערים רכבת קלה.
שר התחבורה החליט להעדיף את הרכבת הכבדה על פני הרכבת הקלה לאחר שהתברר כי חלופת הרכבת הכבדה היא הטובה ביותר עבור תושבי הצפון מבין כל החלופות האחרות שהוצעו.
מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה באורך של 23 קילומטרים, שתעבור במקביל לתוואי כביש 85 מעכו ועד לכניסה הראשית לכרמיאל. בין הערים תהיה תחנה אחת בצומת אחיהוד. עלות הקמת הפרויקט נאמדת בכשני מיליארד שקלים. זמן הנסיעה בין תל אביב לכרמיאל יעמוד על כשעה ו-50 דקות.
תוואי המסילה יכלול מנהרה כפולה באורך של חמישה קילומטרים. קידום התוכנית יתבצע על-ידי רכבת ישראל.
בתוך מספר חודשים ניתן יהיה להשלים את המכרזים הראשונים של הפרויקט. השר כ"ץ סבור כי ניתן להשלים את כל הפרויקט בתוך כשלוש שנים וחצי בלבד מתחילת ביצוע העבודות. הוא הדגיש כי בכוונתו להשלים במהירות את הקמת המסילה לצפון הארץ שתקצר משמעותית את זמני ההגעה למרכז הארץ. "מדובר בפרויקט נוסף של משרד התחבורה שנועד לקרב את הפריפריה למרכז הארץ", הוסיף כ"ץ.
ההחלטה להעדיף רכבת כבדה על פני קלה תאפשר למשרד התחבורה להמשיך את סלילת מסילת הברזל בעתיד מכרמיאל לצפת ולקריית שמונה, אולי אף למטולה, ולאפשר נסיעה ישירה מתל אביב לקריית שמונה בתוך פרק זמן קצר.

תאריך:  26/11/2009   |   עודכן:  26/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת כבדה בדרך לכרמיאל
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שעה ומחצה?
humanape  |  26/11/09 15:06
2
מחירי הנדל"ן בכרמיאל יעלו מאד
צחי11  |  26/11/09 15:27
3
מי שמקפיא את ההתישבות בשומרון ל"ת
יחריב גם בגליל  |  26/11/09 15:30
4
שעתים ! מה אנחנו במאה ה-19 ?
דודי ד  |  26/11/09 15:52
 
- היא גם לא תגיע בשעתיים
תושב ירושלים  |  26/11/09 17:21
5
ומה עם הרכבת לאילת?????? ל"ת
דרומי  |  26/11/09 16:45
6
מפגשי מסילה
נהג קטר  |  26/11/09 18:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
תושב המושב חירות גילה במטע אבוקדו מספר כלי נשק חלודים    בין היתר מצא 'סטן' ומספר אקדחים    לאחר מספר ימים דיווח על המציאה
עופר וולפסון
קרוב למחצית הביקוש בכל הארץ התרכז במחוזות ת"א והמרכז, אף שבת"א חלה ירידה בביקוש לדירות חדשות    קבוצות הרכישה השתלטו על השוק בת"א וכוחן עולה גם בירושלים    באוקטובר עלתה רמת הביקוש ב-19% לעומת החודש המקביל אשתקד
עופר וולפסון
פתח עמותה שלדבריו נועדה לשיעורי תורה ולגמילות חסדים, אולם בפועל שימשה כר להעלמת הכנסות ולרמיית מס    שקלים הורשע בהשמטת הכנסות של כ-3 מיליון ש"ח ובניהול פנקסי חשבונות כוזבים
ספי קיני
עובדי המינהל והמשק בשירותי בריאות כללית חוזרים לעבודה    התוספת לעובדים נוספת ל-5% מהסכמי השכר הציבורי
יפעת גדות
למרות שככל הנראה אין כל קשר בין מותה של הפעוטה ובין מתן החיסון, הורה מנהל בית החולים על קיום בירור מיידי של השתלשלות האירועים בימים שטרם מותה של הפעוטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il