שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, החליט (יום ה', 26.11.09) לאמץ את חלופת הרכבת הכבדה עבור קו הרכבת המתוכנן מעכו לכרמיאל, במטרה לזרז את הקמת המסילה עבור תושבי הצפון. בכך נגנזה החלופה להקים בין הערים רכבת קלה.
שר התחבורה החליט להעדיף את הרכבת הכבדה על פני הרכבת הקלה לאחר שהתברר כי חלופת הרכבת הכבדה היא הטובה ביותר עבור תושבי הצפון מבין כל החלופות האחרות שהוצעו.
מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה באורך של 23 קילומטרים, שתעבור במקביל לתוואי כביש 85 מעכו ועד לכניסה הראשית לכרמיאל. בין הערים תהיה תחנה אחת בצומת אחיהוד. עלות הקמת הפרויקט נאמדת בכשני מיליארד שקלים. זמן הנסיעה בין תל אביב לכרמיאל יעמוד על כשעה ו-50 דקות.
תוואי המסילה יכלול מנהרה כפולה באורך של חמישה קילומטרים. קידום התוכנית יתבצע על-ידי רכבת ישראל.
בתוך מספר חודשים ניתן יהיה להשלים את המכרזים הראשונים של הפרויקט. השר כ"ץ סבור כי ניתן להשלים את כל הפרויקט בתוך כשלוש שנים וחצי בלבד מתחילת ביצוע העבודות. הוא הדגיש כי בכוונתו להשלים במהירות את הקמת המסילה לצפון הארץ שתקצר משמעותית את זמני ההגעה למרכז הארץ. "מדובר בפרויקט נוסף של משרד התחבורה שנועד לקרב את הפריפריה למרכז הארץ", הוסיף כ"ץ.
ההחלטה להעדיף רכבת כבדה על פני קלה תאפשר למשרד התחבורה להמשיך את סלילת מסילת הברזל בעתיד מכרמיאל לצפת ולקריית שמונה, אולי אף למטולה, ולאפשר נסיעה ישירה מתל אביב לקריית שמונה בתוך פרק זמן קצר.