X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה ממחקר שנערך במרכז הרפואי שיבא נשים, מי שלא נולד בישראל, רקע של מחלה פסיכיאטרית, רמת השכלה נמוכה והטרוסקסואליות - כל אלו נמצאים בקבוצת סיכון לגילוי מאוחר של המחלה
▪  ▪  ▪
גילוי מאוחר מסכן חיים [צילום: AP]

ב-35% מהמקרים בהם אובחנה מחלת האיידס, זה היה בשלב מאוחר מאוד, כאשר החולה כבר היה עם מערכת חיסונית פגועה ביותר, וזאת מאחר שלא נבדק קודם-לכן ולכן לא אותרה נשאותו. כך עולה ממחקר שנערך במרכז הרפואי שיבא.
המחקר נערך על-ידי ד"ר איציק לוי, מנהל המרפאה למחלות מין בבית החולים, במטרה לבחון את כל המקרים של אבחון איידס בין השנים 1988 ועד 2007.
בהקשר לממצא זה אמר ד"ר לוי, כי "בשל היותה של מחלת האיידס ברת טיפול, אבחון מאוחר של חולים מונע מהם את האפשרות לקבל טיפול מוקדם אשר יכול להאריך את חייהם באופן משמעותי ביותר".
מנתוני המחקר עולה, כי אם אתה גבר הטרוסקסואל, מעל גיל 48, יש לך סיכוי גבוה יותר ללקות באיידס ולא לדעת על-כך.
על-פי הנתונים, בשנים הללו התגלו 258 מקרים של איידס, ב-91 מתוכם (35.3%) התגלתה המחלה מאוחר, כאשר מצב המערכת החיסונית כבר היה ירוד ביותר.
מניתוח הממצאים עולה, כי נשים, מי שלא נולד בישראל, רקע של מחלה פסיכיאטרית, רמת השכלה נמוכה והטרוסקסואליות נמצאים בקבוצת סיכון לגילוי מאוחר של המחלה. היות המאושפז גבר הטרוסקסואל ומעל גיל 48, נמצאו כגורמי סיכון בלתי תלויים.
אושפזו עקב דלקת ריאות והתגלו כנשאים
משיבא נמסר, כי בבית החולים מאושפזים שלושה גברים עקב דלקת ריאות, שניים מתוכם מונשמים. רק לאחר שאושפזו, אובחן כי הם נשאים של נגיף ה-HIV וסובלים מדיכוי חיסוני קשה.
כמו-כן, לאחרונה אושפז גבר בן 47 שסבל מחום ומפרכוסים, ולאחר אשפוזו נמצא כי הוא נושא את נגיף ה-HIV, ובעקבות כך סובל מפגיעה קשה במוח של וירוס בשם JC, שזהו זיהום המאפיין חולי איידס שלוקים בפגיעה מתקדמת במערכת החיסון שלהם. הפגיעה שנגרמה למוחו קשה והוא לא יוכל לחזור ולתפקד.
ד"ר לוי ציין, כי "מצב זה אינו מאפיין רק את ישראל. עקב התמותה והתחלואה הקשה המלווים גילוי מאוחר, והעלות הכספית האדירה הנובעת מגילוי מאוחר, קראו ארגוני הבריאות הלאומיים בארה"ב, קנדה ובאיחוד האירופי, לבצע סקר מוקדם לגילוי נגיף ה-HIV באנשים הנמצאים בסיכון לשאת את הנגיף. על-פי ההנחיות של ארגונים אלו, צריך כל אדם הנמצא בסיכון להדבקה, להיבדק כל שנה. אנשים אלו כוללים גברים המקיימים יחסי מין עם גברים, אנשים המשתמשים בסמים (בהזרקה או בדרך אחרת), אנשים שהיו כלואים בבית סוהר, אנשים שהגיעו ממדינה בה שכיחות איידס גבוהה יחסית (אפריקה, אוקראינה, דרום מזרח אסיה), ואנשים שקיימו יחסי מין לא מוגנים עם מישהו מאחת הקבוצות הקודמות".
"בנוסף, יש מצבים רפואיים שמצביעים על סיכון מסוים להיות נשא של נגיף ה-HIV (כמו מיעוט טסיות הדם, לימפומה, דלקות ריאה חוזרות, שחפת וכדומה) וגם אנשים אלו יש לבדוק. בנוסף להנ"ל, מומלץ לבדוק כל אישה הרה בתחילת ההיריון ואם היא שייכת לאחת מקבוצות הסיכון פעם נוספת בשליש השלישי להריון. במדינת ישראל טרם אימצו את ההמלצות הללו, אבל בעקבות המחקר שנעשה בשיבא, ייתכן ויש מקום לאמץ את ההמלצות לגבי גילוי מוקדם גם בישראל", הוסיף ד"ר לוי.
לרגל יום האיידס הבינלאומי שיחול ביום ג' (1.12.09) תערוך המרפאה למחלות מין בשיבא יום בדיקות, במסגרתו כל האחיות והרופאים במרפאה יקדישו את זמנם לעשיית בדיקות ולייעוץ אישי והסברה לבאים למרפאה. בדיקות האיידס הינן ללא תשלום והבדיקות למחלות אחרות המועברות במגע מיני ייעשו בתשלום מופחת או בחינם. המרפאה תהיה פתוחה בין השעות 16:30-8:30.

תאריך:  26/11/2009   |   עודכן:  26/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
35% מחולי האיידס מתגלים בשלב מאוחר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שר התחבורה הכריע שחלופת הרכבת הכבדה הועדפה על פני הרכבת הקלה    זמן הנסיעה מת"א לכרמיאל יהיה 1:50 שעות
איציק וולף
תושב המושב חירות גילה במטע אבוקדו מספר כלי נשק חלודים    בין היתר מצא 'סטן' ומספר אקדחים    לאחר מספר ימים דיווח על המציאה
עופר וולפסון
קרוב למחצית הביקוש בכל הארץ התרכז במחוזות ת"א והמרכז, אף שבת"א חלה ירידה בביקוש לדירות חדשות    קבוצות הרכישה השתלטו על השוק בת"א וכוחן עולה גם בירושלים    באוקטובר עלתה רמת הביקוש ב-19% לעומת החודש המקביל אשתקד
עופר וולפסון
פתח עמותה שלדבריו נועדה לשיעורי תורה ולגמילות חסדים, אולם בפועל שימשה כר להעלמת הכנסות ולרמיית מס    שקלים הורשע בהשמטת הכנסות של כ-3 מיליון ש"ח ובניהול פנקסי חשבונות כוזבים
ספי קיני
עובדי המינהל והמשק בשירותי בריאות כללית חוזרים לעבודה    התוספת לעובדים נוספת ל-5% מהסכמי השכר הציבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il