X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר שנסחר במרבית השבוע במגמת היחלשות מול השקל, עקב העלאת הריבית בתחילת השבוע, מזנק היום המטבע האמריקני על-רקע החדשות מדובאי ומסכם את השבוע עם עלייה של 0.9%
▪  ▪  ▪
הדולר מרוויח משינוי מערך הנכסים העולמי [צילום: AP]

שער הדולר זינק (יום ו', 27.1109) ב-1.324% ושערו היציג נקבע על רמה של 3.82 שקלים. האירו נותר כמעט ללא שינוי ושערו היציג נקבע על 5.68 שקלים.
הרקע להתחזקות הגדולה של הדולר בישראל נעוצה בשוק המט"ח העולמי, אשר התאפיין ביציאה מנכסים עתירי סיכון על-רקע החששות ביומיים האחרונים מהתמוטטות חברת האחזקות של ממשלת דובאי. החברה הודיעה כי תפנה לנושיה בבקשה להקפיא את כל תשלומי החוב של החברה, ובייחוד של חטיבת הנדל"ן שלה הנקראת נחיל ("דקל" בערבית), עד לחודש מאי 2010.
פרט לדולר האמריקני התחזק בחדות גם היין היפני, אשר הגיע לשיא של 14 שנים מול הדולר האמריקני, ונסחר בשעה זו (14:00 שעון ישראל) סביב 85 יין לדולר. בארץ התחזק היין היפני מול השקל כמעט ב-2% ושערו נקבע על 4.43 שקלים ל-100 יין.
הלירה סטרלינג הבריטית, שאתמול הייתה אחד המטבעות המרכזיים בעולם שנחלשו ברמה החדה ביותר, עקב הפרסומים בדבר החשיפה הגדולה של מוסדות פיננסיים בריטיים להשקעות בדובאי, ממשיכה בשעה זו את מגמת ההיחלשות העולמית ונחלשת ב-0.9% מול הדולר, לאחר שאתמול נחלשה ב-1%. בארץ התחזק דווקא המטבע הבריטי במעט, ושערו נקבע על 6.26 שקלים - עלייה של 0.2%.
בתחילת השבוע עוד הציג הדולר חולשה מול השקל, שהחלה להתגבר לאחר הכרזתו ביום שני של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, על העלאת שיעור הריבית בישראל ב-0.25% לרמה של 1%. המהלך החזיר את הדולר לכמה ימים של מגמת היחלשות, במהלכם הוא נסחר בשלב מסויים ברמה של 3.73 שקלים. כעת כאמור, בזכות הצרות מדובאי, הדולר זוכה להיכנס לסוף השבוע עם עדנה מחודשת, ומסכם עלייה שבועית של 0.9% מול השקל.
בבנקים לא מתרגשים: צופים המשך מגמת ההיחלשות של הדולר
בסקירה השבועית של בנק לאומי ציינו היום כי "בטווח הקצר, המשך תוואי ההתאוששות הכלכלית בעולם, המלווה בגידול בתיאבון לסיכון של המשקיעים, יביא לחולשה במטבע האמריקני. בין הגורמים העשויים לפגוע במגמה זו נצביע על הרמה הגבוהה בה נמצאים שווקי המניות והמשך העלייה במחירי הסחורות".
בבנק הפועלים ציינו כי להערכתם השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. כמו-כן, ציינו בבנק, יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים. "מחד-גיסא, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא רכישות הדולרים על-ידי בנק ישראל. מאידך-גיסא, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הגידול בעודף בחשבון השוטף, הכלכלה היציבה בישראל ואת הציפיות להעלאת ריבית נוספת ע"י בנק ישראל ובעקבותיה, הרחבת הפער בין הריבית השקלית והדולרית".

תאריך:  27/11/2009   |   עודכן:  27/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנפילה בדובאי: הדולר זינק מול השקל ב-1.32%
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פרפורי הגסיסה של הדולר! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  28/11/09 21:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מגרשים לתעשיה במתחם אדמירליטי התייקרו ב-26% עד 33% תוך 5 חדשים    הביקוש בעליה
עופר וולפסון
ברוב של 25 מול 3, הכולל את רוסיה וסין, התקבלה החלטה המגנה את אירן על העשרת האורניום באתר סודי ליד קום    דורשת ממנה להצהיר כי לא קיימים אתרים או תוכניות לאתרים גרעיניים נוספים    טרם ברור האם ההחלטה תצליח להוביל לסיבוב סנקציות נוסף
אלעזר לוין
אירו-סאט, של קבוצת נמדר, מכרה כבר 50% מ-70 הדירות שתבנה בדיזנגוף פינת פרישמן בת"א    דירות נוספות נמכרו ב-13 ו-12 מיליון שקל
עופר וולפסון
ההשקעה תתפרש על פני 15 השנים הקרובות והיא מיועדת לשיפור תשתיות הייצור ופיתוח דגמים חדשים    כוונת החברה למכור כמיליון רכבים בברזיל מדי שנה החל מ-2010
עכבר העיר אונליין
חצי שנה לאחר הפרידה המתוקשרת, דוגמנית העל בר רפאלי והשחקן ליאונרדו דיקפריו נצפו נופשים יחדיו בקאריביים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il