X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
באירופה דווח על עלייה של 85% במספר מקרי המוות השבוע העלייה הגדולה ביותר במספר מקרי המוות תועדה באמריקה הצפונית והדרומית, היכן שמספר הקורבנות עלה והגיע ל-5,360 - עלייה של 554 מקרים בשבוע אחד
▪  ▪  ▪
מוטציות רבות [צילום: AP]

המספר העולמי של מקרי מוות משפעת החזירים קפץ ועלה ביותר מ-1,000 בשבוע אחד בלבד, אלו הנתונים האחרונים מארגון הבריאות העולמי (WHO). ידוע כי לפחות 7,826 בני אדם מתו עד כה בעקבות זיהום מווירוס H1N1 מאז הופיע לראשונה במקסיקו בחודש אפריל.
באירופה דווח על עלייה של 85% במספר מקרי המוות השבוע, כשסך כל מספר הקורבנות עלה מ-350 ל-650 לפחות. יחד עם זאת, ברוב המקרים הווירוס ממשיך לגרום לתסמינים קלים, והרוב המכריע של החולים בדרך-כלל מתאוששים, גם ללא טיפול רפואי, בתוך שבוע.
העלייה הגדולה ביותר במספר מקרי המוות תועדה באמריקה הצפונית והדרומית, היכן שמספר הקורבנות עלה והגיע ל-5,360 - עלייה של 554 מקרים בשבוע אחד.
רשויות הבריאות בנורבגיה ובצרפת דיווחו כל אחת מהן על שני מקרי מוות ממוטציה של H1N1. סין, יפן, נורבגיה, אוקראינה וארצות הברית גם הן דיווחו על מקרים של אנשים שנדבקו במוטציה של הווירוס.
חוסר ודאות
רשויות הבריאות בצרפת אישרו כי שני חולים שנדבקו במוטציה שזוהתה לאחרונה גם בנורבגיה מתו בשתי ערים שונות בצרפת. מוטציה עלולה להגביר את יכולתו של הווירוס לפגוע במערכת הנשימה, במיוחד ברקמת הריאות. כך על-פי המוסד הממשלתי לפיקוח בריאותי בצרפת.
עוד נמסר מהמוסד, כי במקרה של אחד החולים שמתו, המוטציה לוותה במוטציה אחרת שידוע כי היא עמידה לתרופה העיקרית המשמשת לטיפול בשפעת החזירים, הנמכרת תחת השם תמיפלו. זהו הסוג הראשון העמיד לתרופה שהתגלה בצרפת, בקרב 1,200 סוגים שמומחים זיהו עד כה במדינה.
קייג'י פוקודה, היועץ המיוחד של ארגון הבריאות העולמי בנושא מגיפת השפעת, אמר כי טרם הוסקו המסקנות הסופיות לגבי המוטציות המדווחות.
השאלה היא האם מוטציות אלו מצביעות על שינוי בסיסי שמתרחש בווירוסים - כלומר, האם ישנו שינוי במונחים של החרפה?. נכון לעכשיו התשובה אינה ברורה.
ד"ר פוקודה ציין כי מוטציות שכיחות בווירוסים של שפעת, ואמר כי אם היה צורך לדווח על כל מוטציה, הרי שהיה זה כמו לדווח על השינויים במזג האוויר.
לדבריו, כשהארגון מקבל לידיו דיווחים על מוטציות, עליו לזהות אם מדובר במוטציות שמובילות לשינויים כלשהם בתמונה הקלינית, כלומר האם הן גורמות למחלה חמורה יותר או פחות. בנוסף, הארגון מנסה לבדוק אם וירוסים אלו מתרבים משום שבמידה שכן, הדבר עשוי להצביע על שינוי באפידמיולוגיה.
בסקר האחרון שפרסם הארגון דווח כי מדינות רבות הפסיקו לספור את מקרי ההידבקות בווירוס שפעת החזירים, במיוחד את המקרים הקלים, וספירת המקרים נמוכה במידה משמעותית מהמספר האמיתי שלהם.

תאריך:  29/11/2009   |   עודכן:  29/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלפי מתים ומוטציות עמידות לתרופות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מגפת המאה עונש מהשמים ......
גימי-יהודי מיהודה  |  29/11/09 14:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקר חדש מראה כי עישון הוא גורם סיכון מבוסס להתפתחות מחלת ALS    מחצית מחולי ALS מאבדים את חייהם בתוך שלוש שנים מרגע האבחון
יפעת גדות
אחד הגורמים - פצע מוגלתי או זיהום בשיניים
יפעת גדות
בכ"ט בנובמבר 1947 הצביעה עצרת האו"ם בעד הקמת מדינות ליהודים ולערבים, וקבעה את גבולותיהן ברוב של 33 נגד 13 ובהימנעות 10 מדינות    המדינה היהודית אמורה הייתה להיבנות משלושה חלקים שאינם כוללים את יפו ואת ירושלים שנועדה להיות אזור בינלאומי
עופר וולפסון
סקירת הפורום הישראלי לאנרגיה קובעת כי אם רק כמחצית מהמימון באנרגית השמש תושקע בהתייעלות אנרגטית, ניתן יהיה לחסוך כ-10 מיליארד דולר בצריכת החשמל של ישראל עד לשנת 2020    "היטל מזערי של 1% מחשבון החשמל יוריד את גובה החשבונות בטווח הארוך"
מערכת אתר ערוץ הספורט
הגארד הישראלי שוב לא הרשים ב-82:70 לקאחסול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il