X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחזיקי אג"ח ט' תובעים את החברה "אפריקה הציגה עצמה כהשקעה סולידית וקצרת טווח והתבררה כהשקעה חסרת תוחלת, כפשוטו כמשמעו"
▪  ▪  ▪
לבייב. פרשה חמורה מאין כמוהה [צילום: פלאש 90]

מחזיק בסדרת אג"ח ט' שמכר את מניותיו בהפסד הגיש בקשה לתביעה ייצוגית המוערכת בעשרות מיליוני שקלים נגד חברת אפריקה ישראל (-2.3% , 4200.0), בעל השליטה בחברה לב לבייב, המנכ"ל איזי כהן, סגן היו"ר נדב גרינשפון, וחברי הדירקטוריון.
התובע, בנימין אסולין מבאר שבע טוען כי הסדר החוב שאפריקה מבקשת עתה לאשר בבית המשפט אינו נותן ביטוי למשקיעים מהציבור שרכשו את סדרת אג"ח ט' והיו אמורים לקבל את כספם בתחילת נובמבר. אסולין תובע את חברי הדירקטוריון ונושאי המשרה הבכירים מאחר שלשיטתו הם מסרו "דיווחי כזב, הנגועים בהסתרה מכוונת או רשלנית, בבחינת פרטים מטעים ומהותיים ביותר בתשקיף לציבור".
באמצעות עורכי הדין יורי נחושתן, גבי ספרן ויובל עופר, מוסיף התובע כי מדובר "בפרשה חמורה מאין כמותה, שבה אפריקה ומנהליה הובילו משקיעים מקרב הציבור בכחש להשקיע כספם בהשקעה שהוצגה כהשקעה סולידית וקצרת טווח והתבררה כהשקעה חסרת תוחלת, כפשוטו כמשמעו". לטענת התובע הייצוגי מצב זה הוביל חלק ממחזיקי האג"ח הללו לפעול להקטנת נזקיהם, תוך מימוש אחזקותיהם בהפסד ניכר. הוא דורש מהחברה ובעלי התפקידים הבכירים בה לפצות את המשקיעים בשל ההפסד שנגרם להם.
התובע מסביר כי ציבור המשקיעים באג"ח מסדרה ט' רכש את אגרות החוב כהשקעה סולידית לטווח קצר ובתשואה צפויה קטנה נוכח איתנותה הפיננסית של אפריקה ולאור המצגים שהציגו מנהליה בדבר יכולתה וכוונתה לפרוע את התחייבויותיה כלפי מחזיקי איגרות החוב שלה במועד. הוא מלין כי "המצגים שהוצגו לו היו מצגי שווא וכי המידע והדיווחים שנמסרו לציבור היו מטעים וחסרים".
לטענתו אפריקה רשמה למסחר את אג"ח ט' "תוך העדפת אינטרסים של משקיעים מוסדיים עתירי ממון, קשרים והשפעה, ללא מתן גילוי מלא ונאות אודות מצבה הפיננסי ואודות האפשרות הסבירה, כי לא יהיה ביכולתה, הכספית או המשפטית, לפרוע את אגרות החוב במועדן". לדבריו שלושה חודשים בלבד לאחר רישום אגרות החוב למסחר, וכחודשיים וחצי בלבד לפני מועד פקיעת אגרות החוב מסדרה ט', הודיעה אפריקה לראשונה על ספקות ביכולתה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי אגרות החוב שלה ועל כוונתה לנהל מו"מ עם מחזיקי כל סדרות אגרות החוב על-מנת להגיע להסדר לארגון מחדש של חובותיה, ועל הימנעותה מלפרוע את אגרות החוב מסדרת ט' במועד.
התובע מציין כי הוא פעל להקטנת נזק ומכר את אג"ח ט' בהן החזיק לפני מועד פקיעתן הוא מסביר כי " מדובר בקבוצה גדולה של משקיעים מהציבור אשר נגרמו להם נזקים ניכרים המצטברים למיליוני או עשרות מיליוני ₪, אם לא למעלה מכך. ברם, מה שמייחד קבוצה זו, לעומת המחזיקים הנוכחיים של אג"ח ט', הוא התגבשותו של הנזק והאפשרות הפשוטה לכימותו".
התובע מבקש להגדיר בקבוצת התובעים הייצוגיים הפוטנציאלית "כל מי שרכש אגרת חוב מסדרה ט' של אפריקה השקעות בתקופה שבין מועד תחילת המסחר באגרות החוב (הראשון ביוני 2009) לבין ה-28 באוגוסט 2009, ומכר את אגרות החוב שרכש, כולן או חלקן, בתקופה שבין 30 באוגוסט 2009 לבין 29 באוקטובר 2009.

תאריך:  29/11/2009   |   עודכן:  29/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסרו דיווחי כזב והסתירו מצב החברה בהנפקה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יפסיד בתביעה, יותר מדי
מקבלי שוחד מעורבי  |  29/11/09 13:28
2
ההבדל בינו לרובין הוד
עשירים מול עניים  |  1/12/09 09:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל לוי
מניות הבנקים יורדות ב-0.6% ומדד מניות הנדל"ן יורד 1.4%    חברת ההשקעות הממשלתית של דובאי הודיעה על כוונתה להקפיא את פירעון החוב לנושיה למשך חצי שנה
גלית יצחק
כך עולה ממחקר בינלאומי חדש    נרשמה עלייה בשיעור הצורות התקינות של תאי הזרע במהלך הטיפול
יפעת גדות
רובוט שאחראי על שירותי ההסעדה ואחד אחר שבהחלט מסוגל להחליף את יוסי בניון בנבחרת    אלו וכוכבים נוספים בתערוכת הרובוטיקה של טוקיו    [העתיד כבר כאן / צילום: AP]
ספי קיני
התרגיל דימה רעידת אדמה בעוצמה של 7 בסולם ריכטר    תאגיד התנור תרגל פעולה בשעת חירום ומתן מענה לאוכלוסיה
ספי קיני
מחקר: שליש מהמשפחות היום היו חיות מתחת לקו העוני אילולא הסיוע ותשלומי ההעברה שקיבלו    לאחר תשלומי העברה ומיסים שיעורי העוני דומים לרמתם לפני שלושה עשורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il