X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה עברה מהפסד גדול אשתקד של כ-612 מיליון ש"ח לרווח רבעוני מתחילת השנה רווחיה הסתכמו בכ-440 מיליון ש"ח עיקר השיפור ברווח נבע מפעילות פניקס, מפעילות חיפושי הגז והנפט ומהגידול ברווחי ההון
▪  ▪  ▪
יצחק תשובה [צילום: פלאש 90]

רווח נקי של כ-60 מיליון ש"ח לעומת הפסד של 612 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד - כך עולה (יום ב', 30.11.09) מהתוצאות המשופרות שהציגה קבוצת דלק של יצחק תשובה בדוחותיה לרבעון השלישי.
מתחילת השנה ועד סוף הרבעון השלישי הרוויחה קבוצת דלק כ-440 מיליון ש"ח, לעומת הפסד של כ-371 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה של שנת 2008.
הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-11.9 מיליארד ש"ח לעומת כ-13 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ההכנסות בכ-31.8 מיליארד ש"ח לעומת סך של כ-39.3 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. בחברה ציינו כי הקיטון בהכנסות נובע בעיקרו מירידה במחירי הדלקים בעולם, מירידה בהכנסות בית הזיקוק בארה"ב בשל השבתתו במהלך הרבעון הראשון ובחלק מהרבעון השני של שנת 2009 ומקיטון בהכנסות דלק רכב.
עיקר השיפור ברווחי הקבוצה הגיע הודות לגידול ברווחי ההון בהשוואה לרבעון המקביל בו נרשמו הפסדי הון. כמו-כן, חל שיפור גם בפעילות הביטוח והפיננסים של חברת הפניקס. הפניקס דיווחה על רווח נקי ברבעון השלישי של כ-30 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד של כ-84 מיליון ש"ח ברבעון המקביל.
השיפור בתוצאות דלק ברבעון השלישי הושג גם עקב הגידול ברווחים בפעילות חיפושי הגז והנפט. הפעילות בישראל של קבוצת דלק בחיפושי נפט וגז והפקת גז מתבצעת באמצעות החברות דלק קידוחים ואבנר, אשר שותפות בעסקת ים תטיס, בקידוחים "תמר" ו"דלית" וכן בזכויות נפט נוספות בים מול חופי ישראל. בסך-הכל הסתכם הרווח הנקי של השותפויות בכ-51 מיליון ש"ח, לעומת כ-33 מיליון ברבעון הקודם.
כאמור, חלק מהירידה בהכנסות נבעה מפעילות בתי הזיקוק בארה"ב, אשר פגעה בדלק US. החברה הציגה הפסד של כ-21 מיליון ש"ח ברבעון השלישי בהשוואה לרווח נקי של כ-41 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של 2008. יחד עם זאת, בתשעת החודשים הראשונים של 2009 הסתכם הרווח הנקי של החברה בכ-113 מיליון ש"ח, לעומת 103 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.
גם בדלק ישראל, מפעילת רשת תחנות "דלק" וחנויות הנוחות מנטה, כמו גם מסוף יבוא וניפוק הדלקים פי גלילות, חתמה את הרבעון השלישי של השנה עם ירידה ברווח הנקי לכ-5 מיליון ש"ח לעומת כ-31 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
פעילות חטיבת כלי הרכב של קבוצת דלק, המנוהלת על-ידי חברת דלק רכב, תרמה לחברה רווח של כ-112 מיליון ש"ח ברבעון השלישי. מכירותיה של דלק רכב, המייבאת את דגמי פורד ומאזדה לישראל, גדלו ב-7% בהשוואה לרבעון המקביל. ברבעון השלישי של השנה מסרה דלק רכב 13,481 כלי רכב, מהם 9,278 רכבי מאזדה ו-4,203 רכבי פורד, לעומת מכירת 6,462 רכבי מאזדה ו-2,024 רכבי פורד ברבעון השני של השנה.

מנכ"ל הקבוצה: "מספר התפתחויות ישפיעו לטובה על הרבעון הבא"

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, אמר בתגובה לפרסום הדוחות כי "בחודשים האחרונים הפגינה קבוצת דלק יכולות גיוס מרשימות וביצעה מספר מהלכים משמעותיים שנועדו להגדיל את תזרים המזומנים שלה ומקורות החוב. מתחילת השנה גייסה קבוצת דלק 1.5 מיליארד בעלות מח"מ ארוך טווח אשר בחלקם הגדול מיועד למחזור חוב ולשחרור בטחונות קיימים. יתרון משמעותי נוסף שנוצר מהמהלך, גיוס האג"ח הנ"ל, שכשליש מהחוב של קבוצת דלק הוסב לחוב שקלי נומינלי. גיוסים רחבי היקף אלה מעידים יותר מכל על אמון המשקיעים בפעילות הקבוצה ועל עוצמתה, ואינם דבר של מה בכך בתקופה של משבר כלכלי עולמי. בנוסף, החליפה החברה חוב צמוד מדד לחוב שקלי בריבית מצוינת, על-מנת להגן על עצמה מסכנת התפרצות אינפלציונית".
ברטפלד ציין עוד, כי הרבעון הרביעי של החברה יושפע לטובה מהשלמת מכירת 12% ממניות הוט תמורת כ-395 מיליון ש"ח לאיש העסקים פטריק דהרי, אשר יתרמו לרווח לפני מס כ-195 מיליון ש"ח. הרבעון גם צפוי להיות מושפע לטובה ממכירת 2% ממניות דלק אנרגיה, מכירה אשר התבצעה על-מנת לאפשר את כניסתה של דלק אנרגיה למדד ת"א 100. מכירה זו תתרום כ-90 מיליון ש"ח לרווח לפני מס של קבוצת דלק. גורם שלישי שישפיע על תוצאות הרבעון הרביעי הוא המדד הנמוך הצפוי בו, אשר לדברי ברטפלד יקטין את הוצאות המימון של הקבוצה בצורה ניכרת.

תאריך:  30/11/2009   |   עודכן:  30/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רווחי קבוצת דלק עלו לכ-60 מיליון ש"ח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גז או חשמל
רביבו דוד  |  30/11/09 21:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ח"כ נחמן שי מהשר אדלשטיין לעכב מינוי מליאה לרשות השידור    המבקר יבדוק במקביל שורה של נושאים המעלים חשד לפגיעה במנהל התקין
מערכת PCאון
סקר חדש של חברת Net Applications מראה כי גודל נתח השוק של Windows 7 עבר בשבוע הראשון את גודל נתח השוק של מערכת מק OS של אפל    איזה שיא נוסף הוא חצה?
איציק וולף
הטיל החדש ניתן לשימוש מהאוויר, מהים ומהיבשה    מאפשר שימוש במגוון ראשי קרב ופגיעה גם במטרות שאינן בקו הראיה
עידן יוסף
זיסוביץ' ואגודת לדעת הגיעו להסכמה בתביעת לשון הרע בה בוטל פסק-דין של בית משפט השלום
מערכת PCאון
חברת אמבלייז הישראלית חשפה בתערוכה בלונדון את הטלפון הראשון מתוצרתה, המכונה First Else    אילו תכונות הוא מציע? האם הוא יכול להתחרות באייפון של אפל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il