X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בחודש נובמבר עלה מחיר המתכת היקרה ב-13% - התשואה החודשית הטובה ביותר שלה מזה 10 שנים החששות המתפוגגים באשר לאפשרות חדלות הפירעון של דובאי הביאו את הדולר לשוב ולהיחלש, ואת הזהב להתחזק
▪  ▪  ▪
הזהב משלים עלייה של 33% מתחילת השנה [צילום: AP]

מחיר הזהב, אשר מוסיף להתחזק, על-רקע חולשת הדולר, הגיע (ג', 1.12.09) לשיא חדש של 1,199.4 דולר לאונקיה. עושה רושם כי בקרוב ייסחרו החוזים העתידיים על מחיר הזהב ברמה הפסיכולוגית של 1,200 דולר לאונקיה - שיא כל הזמנים.
אתמול הוסיפו החוזים על מחיר אונקיית זהב למסירה בחודש דצמבר 0.6% לערכם, והביאו את נובמבר להציג את התשואה הגבוהה ביותר של הזהב ב-10 השנים האחרונות - עם עלייה של 13%.
העלייה לא נבעה מכמה ימים חזקים של קנייה. הזהב עלה בכל ימי המסחר בחודש נובמבר למעט שלושה. החוזים העתידיים על הזהב עלו ב-33% מתחילת השנה וב-20 השבועות האחרונים, הם עלו ב-17 מתוכם. ב-2 בינואר השנה עוד נסחרה אונקיית זהב במחיר של 890 דולר.
השנה מחיר הזהב יצר קורלציה שלילית מול הדולר. ברוב ימי המסחר, כאשר הראשון, האחרון ירד - ולהיפך. הסיבה לכך נעוצה בכך שהזהב, כמו גם סחורות אחרות, מתומחרות כיום בדולרים, והעלייה במחירו נועדה להביא אותו לאיזון ערך מול הדולר הנחלש. סיבה נוספת כך נעוצה בגישה הפסיכולוגית הרואה במתכת היקרה מקור ביטוח לימים קשים, בייחוד על-רקע חולשת מטבע ואירועים גיאופוליטיים.
יש לציין כי דווקא ביום שישי צנחו מחירי הזהב ב-5% על-רקע חששות מתמשכות באשר למצבה של חברת ההשקעות הממשלתית של דובאי, דובאי וורלד, אשר דרשה דחייה בתשלום כ-60 מיליארד דולר מחובותיה.
היום, לעומת זאת, התפרסמו ידיעות המלמדות כי דובאי וורלד מנהלת משא-ומתן לגבי אופן ההחזר של 26 מיליארד דולר מחובותיה. הידיעות האחרונות מפיגות מעט מהחשש כי היא תגיע לחדלות פירעון במאזנה הכולל. אנחת הרווחה סימנה מכה קשה לדולר, אשר על-רקע תיאבון מוגבר לסיכונים שב להיחלש.

תאריך:  01/12/2009   |   עודכן:  01/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
חוקריו של הקצין מהיחידה לאבטחת אישים החליטו להחמיר את סעיפי החשד נגדו    חשוד בבעילה בכוח, במעשה סדום בכוח ובתקיפה הגורמת לחבלה של ממש
ספי קיני
פקחי המנהל האזרחי שהגיעו לאכוף את צווי הקפאת הבנייה באיו"ש נתקלו בעשרות תושבים שניסו לשבש את עבודתם    שר הביטחון הבהיר "נערכים לוודא שהחלטת הממשלה תתקיים ותיאכף באופן מלא"
עופר וולפסון
כך עולה ממחקר שערך בנק ישראל    המחקר מצא כי המענקים וההטבות שניתנו למפעלים במסגרת החוק לא תרמו תרומה מובהקת להגדלת התעסוקה וההשקעה יחסית למפעלים דומים שלא קיבלו סיוע
עופר וולפסון
נגישות והוזלה של מוצרי התיירות הביאו לכך שכמיליון ישראלים יותר יצאו בשנת 2009 את הארץ לחופשה בחו"ל מאשר בשנת 1999    נכבשו על-ידי התייר הישראלי: טורקיה וארה"ב
ספי קיני
בעקבות הצעת ההחלטה להכיר במזרח ירושלים כבירתה של מדינה פלשתינית    "האיחוד לא יוכל לתווך בין ישראל לפלשתינים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il