X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד שיראל גוטמן-עמירה תחליף את ד"ר ברקת הפורש הצטרפה לרשות לפני כשבע שנים ושימשה עד עתה כיועצת המשפטית של המחלקה ברקת יפרוש מתפקידו ב-1 בפברואר
▪  ▪  ▪
פרופ' זוהר גושן, ראש רשות ניירות ערך [צילום: פלאש 90]

עו"ד שיראל גוטמן-עמירה תתמנה כמנהלת מחלקת תאגידים ברשות לניירות ערך במקומו של ד"ר משה ברקת הפורש. כך הודיעה (יום ג', 1.12.09) הרשות.
עו"ד גוטמן-עמירה עבדה בעבר במשרד עו"ד בלטר, גוט, אלוני ושות'. בשנת 2002 הצטרפה לרשות ניירות ערך. שלוש שנים לאחר מכן מונתה כמנהלת היחידה המקצועית המשפטית במחלקת תאגידים ולאחר מכן שימשה כיועצת המשפטית של המחלקה. כיום היא מכהנת כמשנה למנהל המחלקה.
כאמור, ד"ר משה ברקת, מנהל מחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך, הודיע השבוע כי יפרוש מהרשות ב-1 בפברואר 2010, לאחר שסיים קדנציה של ארבע שנים בתפקיד.
בתקופה בה ניהל ברקת את מחלקת תאגידים הובילה המחלקה מספר רפורמות חשובות. בין הבולטות שבהן ניתן למנות את המעבר המהיר לתקינה חשבונאית בינלאומית (IFRS), יישום המלצות ועדת גושן בתחום הממשל התאגידי ובשנה האחרונה גם התמודדות עם המשבר הפיננסי באמצעות דרישות גילוי חדשניות (למשל, פרסום דוח תזרים מזומנים חזוי על-ידי מנפיקי אג"ח) ובאמצעות יצירת מתווה להסדרי חוב בשוק אגרות החוב.
"הפרישה היא חלק ממהלך מתוכנן", מסר ברקת. "קצבתי לעצמי מראש פרק זמן של ארבע שנים בתפקיד ואני פורש בסיפוק רב. ניהלתי את מחלקת תאגידים תחת יושבי-ראש מוערכים ומקצועיים כמשה טרי וכזוהר גושן, והייתה לי הזכות לעבוד עם אנשים מוכשרים ונפלאים. עברנו יחד תקופות לא קלות ואני מודה להם על הגיבוי, התמיכה והחברות. יש לי סיפוק רב מכך שהצלחנו לקדם מספר יוזמות חשובות בתחום הדיווח והממשל התאגידי ולרשום הישגים יומיומיים וארוכי טווח לטובת המשקיעים ושוק ההון, תוך פעולה ביושר והוגנות. אני משאיר אחריי במחלקת תאגידים צוות מנצח שימשיך במלאכה באותו מרץ ואני משוכנע שגם בהצלחה יתרה".
בהתייחסו לפרישת ד"ר ברקת מסר יושב-ראש הרשות, זוהר גושן: "ד"ר ברקת מילא את תפקידו במקצועיות מן המעלה הראשונה, במסירות גדולה ובנועם הליכות, תוך שהוא קוצר תשבחות מגורמים מקצועיים בארץ ובחו"ל. ד"ר ברקת ניווט בכישרון גדול את מחלקת תאגידים לחוף מבטחים במהלך הסערה העולמית שעברה עלינו וזהו הישג בעל חשיבות החורגת מגבולות רשות ניירות ערך. היו לי הכבוד והזכות לעבוד יחד עם משה במשך שנתיים, שבהן נעשו שיפורים משמעותיים בתחום השקיפות וההסדרה בשוק ההון. אני מבקש להודות לד"ר ברקת מקרב לב על עבודה מקצועית ונאמנה ועל תרומתו העצומה לרשות ניירות ערך ולשוק ההון הישראלי".
משה ברקת הוא רואה חשבון במקצועו וד"ר למנהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה בניו-יורק. הוא בעל תואר שני במנהל עסקים בהתמחויות מימון וביטוח בהצטיינות ותואר ראשון בחשבונאות וחקר ביצועים מאוניברסיטת תל אביב. לפני הצטרפותו לרשות ני"ע שימש מרצה בבית הספר למוסמכים במנהל עסקים באוניברסיטת דיוק בצפון קרוליינה ויועץ לחברות בינלאומיות. בין השנים 1996-1988 עבד במחלקת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל ובין השאר היה חבר בצוות האחראי על נושאי דיווח חשבונאי וביקורת דוחות כספיים של בנקים. ברקת פרסם מספר מאמרים בחשבונאות וניתוח דוחות כספיים של חברות. הוא גם ממחברי הספר "היבטים בחלוקת דיבידנד לאור חוק החברות החדש" (יחד עם פרופ' יצחק סוארי ופרופ' דן גבעולי).

תאריך:  01/12/2009   |   עודכן:  01/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מינוי חדש בראשות מחלקת התאגידים ברשות לני"ע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
השופטים קבעו שפרטי המשא-ומתן יישארו חסויים
עכבר העיר אונליין
שרה'לה שרון, יהודית רביץ ומיי פיינגולד    בצפון במרכז ובדרום, שלוש נשים חזקות ישירו לכם הערב, לכם רק נותר לבחור ביניהן
ספי קיני
נערכו 245 ביקורות בבתי עסק ונרשמו 22 דוחות 9% - בגין עבירות על חוקי הצרכנות    עיקר הדוחות נרשמו בענפי ההנעלה, ההלבשה, התיקים והפיצוציות
סיון בראימן
פנחס בוכריס הודיע על רצונו לפרוש מהתפקיד לקראת תום שלוש שנות כהונה    תאריך הסיום יהיה ב-15.1.10 לאחר שימונה מחליף ויסתיים תהליך החפיפה
ספי קיני
קצין בן 23 מיחידת העילית 8200 בחיל המודיעין חשוד שביצע עשרות תקיפות מיניות בילדים ובתינוקות    הקצין הודה במעשים והתחרט וטען שאמר הדברים רק כדי להשתחרר מהצבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il