X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-אף שנראה כי במועדונים רבים באזור ניתנים שירותי מין בתשלום באופן קבוע "ממצא פלילי אינו מספק לצו מינהלי"
▪  ▪  ▪
חשפנות אינה אסורה על פי החוק [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

בית המשפט לעניינים מקומיים ברמת גן קבע כי למרות שאחת מעובדות מועדון החשפנות 'הבורסה' שבמתחם הבורסה בעיר נעתרה לבקשת שוטר סמוי והסכימה להעניק לו שירותי מין בתשלום - אין זה אומר שמדובר במועדון שכל תכליתו אספקת שירותי מין בתשלום. ההחלטה ניתנה במסגרת עתירה שהגישה הנהלת המועדון באמצעות עורכי הדין פנחס פישלר ונחמן גולדברג.
השופט רמי חיימוביץ קבע (א', 6.12.09) כי בכך יבוטל צו ההפסקה המינהלי שהוציא ראש עיריית רמת גן, צבי בר, נגד הפעלת המועדון.
"טענת המשיבה היא שדי בגילויים של החשדות שנתגלו בדבר מתן שירותי מין בתשלום בכדי להצדיק את הפסקת פעילותו של העסק לאלתר, ואף ליצור דחיפות המצדיקה את הוצאתו של הצו [ההפסקה המינהלי, א.ו.] ללא קיומו של שימוע. מתקשה אני מאוד לקבל טענה זו", כתב השופט בהחלטתו.
לדבריו, מדובר במועדון חשפנות הפועל כבר שנים רבות כאשר החשדות בדבר מתן שירותי מין בתשלום מופנים אך ורק כלפי עובדת אחת בעוד שבאי-כוח המועדון טענו כי מדובר בפעילות המנוגדת למדיניות המועדון.
"המשיבה הייתה ערה לפעילותו של המקום בלא רישיון עסק כמו גם לחשדות שהועלו בעבר כי ניתנים במקום שירותי מין בתשלום, אך לא נקטה בצעדים להפסקת פעילותו הקבועה של המועדון ולא התחוור לי מדוע דווקא במועד זה נוצר צורך דחוף ומיידי להפסקת פעילותו של העסק, לא כל שכן - ללא שימוע כנדרש", הוסיף והדגיש כי מתן צו הפסקה מינהלי על-ידי ראש רשות מקומית עניינו עסקים הפועלים בלא רישיון ואינו הליך פלילי או צו משטרתי.
"אף שחשדות פליליים בדבר זנות עשויים להיות נסיבה כבדת משקל בהחלטתו של ראש הרשות המקומית, הם אינם יכולים להיות השיקול היחיד. במקרה זה לא הובהר כיצד הפעילות הפלילית יוצרת סכנה מיידית לציבור או מטרד המחייב את הפסקת פעילותו של המקום בצו לפי חוק רישוי עסקים, כאשר לכאורה נראה שהשיקול היחיד שעמד ביסוד החלטתו של ראש העירייה להוציא את הצו - החלטה שלא נומקה - היו ממצאי המבצע המשטרתי", קבע השופט.
בית המשפט קבע עוד כי עיריית רמת גן לא עמדה בנטל המוטל עליה להראות שהתקיימו התנאים המאפשרים הוצאת צו הפסקת עבודה מינהלי מכוח חוק רישוי עסקים ובוודאי שלא נוצרו תנאים השוללים מבעלי המועדון את זכות השימוע.

ראיות למתן מין בתשלום בחמישה מועדונים

בשולי ההחלטה ציין השופט חיימוביץ' כי מהבקשות שהובאו לפניו עולה כי נמצאו ראיות לכאורה למתן שירותי מין בתשלום בחמישה מועדונים שונים בלילה אחד, כאשר כלפי כל אחד מהמועדונים הועלו בעבר טענות כי הם משמשים זירה למתן שירותי זנות. "ממצאים אלה מעלים חשש כי אין מדובר בתופעה מקרית או חד פעמית", ציין.
לדבריו, אם הרשויות מעוניינות להפסיק את פעילות אותם מועדונים - עליהן להשתמש בדרכים אחרות ולא בצו הפסקה מינהלי הנשען על חוק רישוי עסקים. בין החוקים העומדים לרשותם: חוק הגבלת שימוש במקום לשם ביצוע עבירות, שחוקק בשנת 2005 וקובע כי למשטרת ישראל יש סמכות להגביל בצו מינהלי את השימוש בעסק שעל-פי החשד משמש לביצוע עבירות זנות או סרסורות.
"דרך המלך למאבק בתופעה פסולה זו היא הגשת כתבי אישום והפסקת פעילותם של העסקים באופן קבוע ובסמוך לאחר שהחלו לפעול, ולא בצו מינהלי זמני המוצא לעסק הפועל ללא רישיון במשך תקופה ארוכה ובידיעת הרשות המקומית", לשון ההחלטה.

תאריך:  06/12/2009   |   עודכן:  07/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפלה לעירייה - מועדון החשפנות לא ייסגר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ואם מלצרית 'נותנת' בשרותים של  ל"ת
מסעדה או בר?  |  6/12/09 20:17
2
החוק בשרות הפשע
אריסטו מקיוולי  |  6/12/09 22:02
3
השופט דפוק בשכל או משוחד? ל"ת
שה תמים  |  7/12/09 00:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מחליף בתפקיד את אלוף (במיל.) עמוס גלעד ששימש כממלא מקום מתאם פעולות הממשלה בשטחים
מאיר הילזנרט
פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום באשמת רצח בכוונה תחילה נגד ומנר זיאו החשוד כי חנק את אשתו למוות    לדברי הפרקליטות גילויי אלימות כה חמורים מלמדים על כוונה אחת מצד מבצעם : רצח
איציק וולף
ראש הממשלה נועד במשך מספר שעות עם חברי כנסת מן הליכוד המתנגדים להקפאת הבנייה ביהודה ובשומרון ואמר כי מדובר במהלך חד פעמי הנצרך לקידום האינטרסים הרחבים של ישראל
אלעזר לוין
"מכרה לי דירה ושתי חנויות בטורונטו תוך הבטחת תשואה, שלא התממשה"    דורש לקבל חזרה את כספו, כ-530 אלף שקל    תגובת החברה ובעליה טרם נמסרו
יואב בורוביץ'
בורדו נחתה בארץ, החלוץ: "באנו בחצי הרכב, היה קשה מולם בבית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il