גוגל מרחיבה את שירות ההתאמה האישית במנוע החיפוש שלה לכלל המשתמשים. השירות עוקב אחר היסטוריית החיפוש וההקלקות של המשתמש בגוגל ומתאים את התוצאות בדף החיפוש לפי העדפות המשתמש הנלמדות ממנה. השירות היה זמין עד כה למשתמשים רשומים בלבד, אך בקרוב הוא יופעל כברירת מחדל עבור כל המחפשים בגוגל, באמצעות הטמנת עוגייה בזיכרון המטמון של הדפדפן (קובץ שמאפשר לבצע רישום ומעקב אחר הרגלי הגלישה של המשתמש).
בהודעה בבלוג הרשמי שלה, כתב Nathan Tyler, דובר גוגל, כי המטרה של החברה היא לספק תוצאות רלוונטיות יותר למשתמש. "ראינו את הרווחים הנהדרים שהפיקו המשתמשים הרשומים שלנו משירות ההתאמה האישית והחלטנו להרחיב אותו לכלל המשתמשים", הוא אמר. העוגייה שתשמור את נתוני המשתמשים תבצע זאת למשך 180 יום ולאחר מכן היא תמחק אותם.
למרות היתרונות הרבים והרלוונטיות הרבה יותר בתוצאות באמצעות השירות הזה יש גם כאלו שחוששים מהרעיון של החלתו באופן אוטומטי כברירת מחדל על כל הגולשים שמשתמשים במנוע החיפוש של גוגל. החשש הגדול הוא בעיקר מפגיעה בפרטיות המשתמשים. לטענת גוגל, כל הנתונים נשמרים באופן אנונימי ואינם כוללים פרטים מזהים על המשתמש. כמו-כן, בקרוב יתווסף לדף הבית שלה קישור חדש בשם "view customizations" שבו יופיעו הסברים על השירות וכלי להפסקת פעולתו.
למי שלא חושש לפרטיותו ורוצה להתנסות בכל זאת בשירות ההתאמה האישית, עוד לפני שהוא מושק רשמית לכלל הגולשים, אנו ממליצים להיכנס לחשבון שלו בגוגל ולבדוק את ההבדלים בתוצאות מנוע החיפוש לפני ולאחר הכניסה (חשוב לציין כי לגוגל לוקח זמן ללמוד את ההעדפות המשתמש ולכן ככל שיעבור פרק זמן ארוך יותר מהתחלת השימוש בשירות כך הסיכוי לשינוי בדף התוצאות עשוי להיות גדול יותר).