X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברי המשלחת ביצעו איזון פחמני לטיסות, יתאכסנו בבתים של חברי הקהילה היהודית בעיר, וינועו בתחבורה ציבורית, המוצעת חינם לבאי הוועידה
▪  ▪  ▪
להפעיל לחצים על ישראל [צילום: AP]

ארגוני הסביבה, הפועלים במסגרת קואליציית "דרכים לקיימות", קוראים לממשלה לקיים כבר בימים הקרובים דיון מעמיק ומקיף במשבר האקלים ובהיערכות ישראל לקראתו, ולאמץ מדיניות אקלים לאומית המתבססת על עקרונות של פיתוח בר-קיימא.
לדעת הארגונים, עם פתיחת ועידת קופנהגן נמצאת ישראל במצב מביך מבחינה בינלאומית, מכיוון שמדיניות הממשלה כיום מנוגדת למהלכים הבינלאומיים לצמצום פליטת גזי חממה. בין הצעדים העיקריים הסותרים מגמה זו נמצאים: התוכנית להקים תחנת כוח פחמית מזהמת באשקלון, המשך תכנון וסלילה של כבישים במקום השקעה בתחבורה ציבורית, ועיכוב תקנים לבנייה ירוקה ופרויקטים של אנרגיה מתחדשת.
לדברי נאור ירושלמי, מנכ"ל חיים וסביבה - ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל, משלחת הארגונים יוצאת לקופנהגן במטרה ללחוץ על נציגי הממשלה לקדם מדיניות אקלים לאומית לישראל. "נציג את עמדותינו גם בפני גורמים בינלאומיים, כדי להפעיל לחץ על ממשלת ישראל להימנע מצעדים שליליים מבחינה סביבתית כמו הקמת תחנת כוח פחמית, ולקדם מדיניות המשתלבת במאמץ העולמי להפחתת גזי חממה".
לדברי הארגונים, הממשלה כולה מסתתרת מאחורי גבו של השר להגנת הסביבה, ומצפה שהמשרד הקטן ביותר בממשלה יתמודד לבדו עם הבעיות האקולוגיות, הבריאותיות, הכלכליות והמדיניות שיוצרים כל המשרדים האחרים ביחד. הממשלה מעכבת חקיקה סביבתית וממשיכה לקדם יוזמות מסוכנות מבחינה סביבתית. עמדתם של הארגונים היא, כי המשך טמינת ראש בחול והתנהלות בגישת "עסקים כרגיל" איננה אופציה שישראל יכולה להרשות לעצמה, וצפויות להיות לכך תוצאות שליליות גם למשק ולכלכלה.
במשלחת הארגונים הסביבתיים לקופנהגן משתתפים כשלושים איש, מראשי הארגונים הסביבתיים בישראל. כדי להפחית את השפעתם על תהליך ההתחממות הגלובלי, חברי המשלחת ביצעו איזון פחמני לטיסות שלהם, הם מתאכסנים בבתים של חברי הקהילה היהודית בקופנהגן, וינועו בעיר באמצעות תחבורה ציבורית, המוצעת חינם לבאי הוועידה. המימון לנסיעת המשלחת הושג מקרן היינריך בל, הקרן לסביבה ירוקה, קרן טל וקרן קמינגס.
במהלך הוועידה יקיימו ארגוני הסביבה מישראל מספר אירועים: דיון פתוח שיציג את המאבק הציבורי נגד הקמת תחנת הכוח הפחמית; הקרנת הסרט "אגדה אורבנית" העוסק בתכנון ותחבורה בערים; רכיבת אופניים בחוצות קופנהגן; ואירוע של הדלקת נרות בחנוכייה ידידותית לסביבה בכיכר המרכזית של העיר, בשיתוף עם עיריית קופנהגן.
קואליציית דרכים לקיימות פועלת מאז שנת 2002 וכוללת כיום כארבעים ארגוני סביבה. נציגיה משתתפים בוועדות הממשלתיות העוסקות בנושאים סביבתיים, ומגישים לממשלה ניירות עמדה והצעות מדיניות לקידום ההיערכות למשבר האקלים ולהשלכותיו במישורים השונים.

תאריך:  08/12/2009   |   עודכן:  08/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משלחת ארגוני הסביבה יוצאת לקופנהגן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני, עופר וולפסון
שרי החוץ של האיחוד הצהירו כי "כדי להשיג שלום, יש למצוא דרך לפתור את מצבה של ירושלים כבירתן של שתי המדינות"
עופר וולפסון
למרות ניסיונות ההרגעה של שליט דובאי, גורם בכיר בממשלו אומר היום כי דובאי וורלד תיאלץ למכור מנכסיה כדי לעמוד בחובות לנושים    הבורסה באמירות צנחה ב-12% ביומיים האחרונים
ספי קיני
"הבית הישראלי" הוא שלוחה של המשרד לקליטת העלייה ב-15 שגרירויות וקונסוליות ברחבי העולם    מטרת "הבית" - שימור הקשר וערכי התרבות הישראלית בקרב אלה שחיים בחו"ל
יפעת גדות
במרכז הרפואי הלל יפה החלו בביצוע מחקר ייחודי שבודק את ההשפעה של שילוב מיץ רימונים כחלק מאסטרטגיית הטיפול בשפעת החזירים ובשפעת העונתית
ספי קיני
כמעט שנה לאחר המקרה נעצרו שלושה חשודים    שניים מהעצורים הם קטינים    לטענת המשטרה, השלושה הודו במיוחס להם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il