X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עימותים באוניברסיטת טהרן [צילום: AP]
היום השני לאלימות
אירן מאיימת בהחרפת הצעדים נגד המפגינים
התובע הבכיר באירן הזהיר מפני צעדים חריפים נגד המתנגדים לשלטון המפרים את "הסדר הציבורי" יותר מ-200 מפגינים נעצרו בטהרן ביום שלישי "עד עתה הפגנו ריסון", אמר התובע האירני הבכיר/ עימותים באוניברסיטת טהרן [צילום: AP]
עימותים באוניברסיטה בטהרן בין סטודנטים פרו-רפורמים ובין תומכי השלטון

טהרן הפכה בימים האחרונים למוקד להפגנות החריפות ביותר נגד השלטון מאז הבחירות לשלטון ביוני. "עד עתה הפגנו ריסון, מהיום לא נפעיל שום רחמים" - כך אמר (יום ג', 8.12.09) התובע הכללי הבכיר באירן, על-פי דיווחים של סוכנות הידיעות האירנית IRNA. רולאם חוסיין מוחסני אג'הי הזהיר כי הרשויות ינהגו בחריפות ובקנאות נגד הסטודנטים המפגינים, אשר החריפו את מאבקם ביום שני כאשר שרפו תמונות של המנהיג הרוחני אייטולה אלי חמינאי - צעד הנחשב לשבירת טאבו חמורה.
סוכנות הידיעות AP דיווחה היום כי תומכי השלטון תקפו את משרדו של מנהיג האופוזיציה הבכיר, מיר חוסיין מוסאווי. אמש הפכו ההפגנות לעימותים אלימים כאשר סטודנטים ידו אבנים לעבר כוחות המשטרה, אשר הגיבה בהתזת גז מדמיע ובמעצרים המוניים.
אג'הי דרש היום מהתובעים באירן להחריף את צעדיהם נגד "כל מי שמפר את הסדר הציבורי וגורם נזק לרכוש ציבורי". אג'הי נשאל מה עמדת התביעה לגבי מנהיג האופוזיציה מוסאווי. "לא נסבול אף אדם אשר פועל נגד אמצעי הביטחון, ונתעמת מולו", אמר אג'הי, על-פי דיווח של סוכנות הידיעות האירנית פארס.
כשלושים קיצונים, ככל הנראה חברי המיליציה השמרנית בסיג', הגיעו רכובים באופנועים למשרדו של מוסאווי ביום שלישי וחסמו אותו כאשר ניסה לצאת את משרדו. לאחר שתקפו אותו בקריאות גנאי, יצא מוסאווי ממכוניתו ואמר, "אתם סוכנים. תעשו מה שביקשו מכם, תהרגו אותי, תכו אותי, תאיימו עלי". התוקפים שהו באזור מספר שעות בטרם עזבו.
הפקידות הקיצונית ומפקדי משמרות המהפכה קראו ביום שלישי למעצרו של מוסאווי והאשימו אותו בהצתת ההפגנות החדשות. ביום שלישי כוחות גדולים של אנשי משטרה השתלטו על הצירים והצמתים המרכזיים בטהרן. באוניברסיטת טהרן, קבוצה של לוחמי הבסיג' תקפו קבוצה קטנה של סטודנטים מפגינים. הם יידו אבנים לעברם וריססו אותם בגז מדמיע. לפחות סטודנט אחד הובל משם בכוח. קצין המשטרה הבכיר בטהרן הודיע כי נעצרו 204 מפגינים, ביניהם 39 נשים, באשמת "הפרת הסדר הציבורי".
מאז הקיץ האחרון, מקיימת האופוזיציה הפגנות מרכזיות רק אחת לחודש, לצד אירועים פוליטיים ודתיים מרכזיים. הרשויות חוששות שההפגנות יתגברו במהלך החודשים הבאים. באמצע דצמבר יתחיל חודש המוהרם המוסלמי שבו מקיימים האירנים טקסי אבל מסורתיים לאימאם חוסיין. בפברואר יחול יום השנה למהפכה האיסלאמית של 1979, אז מתקיימים טקסים במהלך תקופה של עשרה ימים.
הרשויות אסרו על כתבי חוץ לכסות את האירועים.

תאריך:  08/12/2009   |   עודכן:  08/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן מאיימת בהחרפת הצעדים נגד המפגינים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמר בנוביץ
העולה החדשה החתימה את הסנטר פורוורד (2.08 מ') שבא מ-BC קייב
מערכת סרט
ביום חמישי הקרוב, ה-10 בדצמבר, יעלה בבתי הקולנוע ברחבי הארץ סרטו המקסים של ספייק ג'ונס, "בארץ יצורי הפרא" המבוסס על הספר מאת מוריס סנדק
עופר וולפסון
כך עולה מתשובותיהם של כמחצית מהנשאלים בסקר מכון טלסקר    עוד התגלה: כל ישראלי חמישי סבור כי פוליטיקאי המקדם אינטרסים של ישראל, אינו צריך להתפטר גם אם נחשד בפלילים
שירלי בר דיין
הסרבי, שהתאושש ממחלה, החזיר מפיגור מול מוליכת הליגה הלאומית
עופר וולפסון
שר האוצר הכריז כי היחידה למאבק בפשיעה הכלכלית תפעל נגד ראשי הפשע דרך הכיס - בחקירות מס ובבדיקת רכושם "באופן שבו הופלו ראשי הפשע המאורגן בארה"ב"    נתן את באר שבע כדוגמה, ואמר כי עם חיסול ה"פרוטקשן" שבה, היא תשגשג גם ללא כל ההטבות והתקציבים אותן היא מקבלת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il