X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רעש ומבוכה בקופנהגן לאחר הדלפתו של מסמך טיוטא שנציגי המדינות המתפתחות טוענים כי הוא פרי עבודתן של מדינות עשירות שרצו לנטוש את פרוטוקול קיוטו השר הדני לענייני אקלים ואנרגיה: "טקסט כזה לא קיים"
▪  ▪  ▪
ראש המו"מ סו וויי במסיבת עיתונאים [צילום: AP]
מאמצים להשגת הסכם אקלימי
יפעת גדות
ארה"ב ממתינה לרגע האחרון כדי להסתייע במנהיגים רבים ולחתום על הסכם אקלימי חדש * אוסטרליה תומכת * סין מתחייבת לצמצם את פליטת גזי החממה
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
קופנהגן הופכת ירוקה

השיחות במסגרת ועידת האקלים של האו"ם בקופנהגן הפכו בן לילה לשיחות מרירות וקשות לאחר הדלפה של מסמך בשם "הסכם קופנהגן", על-פיו מדינות מתפתחות יידרשו לקבוע מטרות להורדת פליטות הגזים ב-50% עד 2050.
המסמך - טיוטא שנערכה על-ידי ממשלת דנמרק לאחר שיחות עם מספר מדינות, כולל ראש ממשלת אוסטרליה, קווין ראד - מדבר על כך שהפליטות העולמיות צריכות להגיע לשיאן בסוף העשור הבא, אך אינו כולל מטרות של רמות הפליטות ל-2020 או הצעות ספציפיות ליצירת מימון שיעזור למדינות החלשות ביותר. השליטה על ענייני הכספים בנושא שינוי האקלים תעבור לבנק העולמי.
נציגים זועמים ממדינות מתפתחות אמרו כי המסמך הוא פרי עבודתן של מדינות עשירות שרצו לנטוש את פרוטוקול קיוטו, שאינו מוזכר בו, והעיקרון שלו הוא שרק מדינות מתועשות יבחרו במטרות לגבי הפליטות בשל האחריות ההיסטורית שלהן לשינוי האקלים.
במסגרת מסיבת עיתונאים בחדר קטנטן סמוך למשרד הנציגות הסינית, ראש המשא-ומתן, סו וויי, טען כי לא היה מודע להצעה הדנית שדלפה, ושינתה לגמרי את הלך הרוח במרכז הוועידה מאחר שתקפה את האיחוד האירופי, את יפן ואת ארצות הברית על כך שהן משפיעות על שינוי האקלים בזמן שעושות מעט מאוד.

לא מספיק לקפה בקופנהגן...

בניתוח נתונים מפורט של המטרות ששמו לעצמן המדינות העשירות ל-2020 נאמר כי אירופה כבר עשתה הרבה יותר כדי להגביל את הפליטות בהתאם לפרוטוקול קיוטו לעומת מה שהוצע לה תחת הסכם קופנהגן; הצעתה של יפן לצמצום של 25% בפליטות היא חסרת משמעות משום שקבעה מצבים שלעולם לא ניתן יהיה לעמוד בהם; וארצות הברית הבטיחה מטרות פליטה "מכובדות וראויות לציון", אך בפועל הציעה רק צמצום זמני של 1% מתחת לרמות של 1990.
"אני לא כל כך טוב באנגלית, אבל אני בספק אם ניתן לתאר ירידה של 1% אחד כמכובדת וראויה לציון", אמר ווי. עוד אמר כי מימון של 10 מיליארד דולר בשנה, שזכה לתמיכה רחבה בוועידה וכלול במסמך הטיוטא הדני, הוא למעשה 2 דולר לאדם בעולם - לא מספיק אפילו כדי לקנות קפה בקופנהגן. "שינוי האקלים הוא נושא של חיים ומוות", אמר.
ארגוני סיוע וקבוצות להגנת הסביבה אמרו כי הצעתה של דנמרק חותרת תחת המשא-ומתן של האו"ם מאחר שנערכה על-ידי מספר קטן של מדינות. ראש ארגון השימור העולמי (WWF), קים קרסטנסן אמר כי מדובר בהסחת דעת מהשגת הסכם משמעותי יותר. "הטקטיקה של המשא-ומתן מאחורי הקלעים... מתמקדת בלהשביע את רצון המדינות העשירות ובעלות הכוח", אמר.
לעומתו, ראש מדיניות המוסד האוסטרלי לאקלים, ארווין ג'קסון, אמר כי הטיוטא יכולה לספק את הבסיס להסכם מאוד שאפתני אם תזכה לתמיכה רחבה. המסמך זכה לביקורת על כך שלא כלל מטרות פליטות ונתונים פיננסיים. "הדאגה העיקרית היא שהתוכן לא מספק ציר זמן לגיבוש סופי של הסכם למניעת שינוי אקלים מסוכן ולביצוע השקעות חדשות ויצירת מקומות תעסוקה בכלכלה של אנרגיה נקייה. אוסטרליה צריכה לוודא שיש לנו מנדט ברור להסכם חדש עד אמצע 2010", אמר.
השר הדני לענייני אקלים ואנרגיה הכחיש כי המסמך הוא "טיוטא דנית סודית", ואמר כי "טקסט כזה לא קיים. בסוג כזה של תהליך, מסמכי עבודה רבים מסתובבים בין משתתפים רבים ושונים הלוקחים בו חלק... לכן, קיימים מסמכים רבים".
יש מי שאומר כי הפרשנות הפרובוקטיבית על-ידי מדינות מתפתחות ששמן לא הוזכר ב-The Guardian - העיתון שפרסם את המסמך - היא סימן לעצבנות בשיחות. המתווך הראשי לנושא האקלים מטעם האו"ם, איבו דה בואר, אמר כי המסמך הוא מסמך-התייעצות לא רשמי שניתן למספר מדינות לפני הוועידה. "הטקסטים הרשמיים היחידים בתהליך הם אלו שהונחו על השולחן על-ידי מנהלי ועידת קופנהגן בשם המשתתפים בה".

תאריך:  09/12/2009   |   עודכן:  09/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קופנהגן: חותמים הסכם מאחורי הקלעים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מפקד הצבא, הגנרל אלנבי, נכנס אל העיר העתיקה בשער יפו בראש תהלוכת ניצחון
יפעת גדות
גם גינון או גיזום הדשא עם מכסחת דשא יכולים להועיל
מאיה שני
שכונת ויליאמסבורג בברוקלין, בה מתגוררת אוכלוסיה חסידית גדולה, גועשת לאחר שתושבי השכונה צבעו מחדש מסלולי אופניים שהעירייה הסכימה למחוק
מאיה שני
זעם בעולם על הצעת חוק באוגנדה הקוראת להטיל גזר-דין מוות על הומוסקסואלים    הצעת החוק כוללת גם מאסר לבני משפחה וחברים שלא ידווחו עליהם לרשויות, ואפילו מאסר אפשרי לבעלי דירות שישכירו דירותיהם להומוסקסואלים
איריס פרחי
לדבריה, לאחר שסיימה שני שלבים לא קיבלה את כספה    הנתבעת השיבה שהתובעת ביצעה שלב אחד בלבד בעבודה    בית משפט פסק לטובת התובעת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il