X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עוגן נדל"ן רכשה מגרנית הכרמל 50% מנכס מניב בראש העין ב-47.5 מיליון שקל מצד שני, רכשה גרנית מעוגן 22% ממתקן ההתפלה בפלמחים ב-52.5 מיליון שקל תשואה נמוכה לנכס בראש העין
▪  ▪  ▪
שלמה איזנברג [צילום: יח"צ]
דוד עזריאלי

עסקת חליפין יחודית בענף הנדל"ן נסגרה סופית אתמול (יום ג', 8.12.09): עוגן נדל"ן, בשליטת שלמה איזנברג, רכשה מגרנית הכרמל, מקבוצת עזריאלי, 50% מנכס מניב בן 25,200 מ"ר בראש העין, ותשלם 47.5 מיליון שקל. השוכר העיקרי היא יורוקום, כ-25% מהשטח.
מצד שני, רכשה גרנית מעוגן 22% ממתקן התפלת המים בפלמחים, ותשלם 52.5 מיליון שקל. העסקה מניבה, לפיכך, לקבוצת איזנברג עודף של 5 מיליון שקל במזומן.
עם השלמת העסקה בראש העין, הופכת עוגן נדל"ן, שהייתה קודם לכן בעלת 50% בנכס, לבעלת 100% ממנו. מדובר בחמישה בנייני תעשיה ואחסנה, בשטח כולל של 25,200 מ"ר, בפארק סיבל. קבוצת איזנברג היא מעתה בעלים יחיד של הבניינים, ותוכל לפתחם, לשנות את הרכב השוכרים ולעשות כל פעולה אחרת, מבלי להיות תלויה בשותף.
מצד שני, הופכת גרנית הכרמל לבעלת 50% במתקן בפלמחים, אחרי שעד עתה היו לה 28%. השותפים האחרים היא תה"ל 28% וצנורות המזרח התיכון (קבוצת גאון) 22%. הקטנת מספר השותפים תאפשר לקדם תוכנית להגדיל את כושר התפוקה של המפעל מ-45 ל-80 מיליון קוב מים בשנה. המתקן בפלמחים הוא השני בגודלו בארץ.

מותר לבנות עוד 6,400 מ"ר

בדיקת News1 העלתה, כי זכויות הבנייה לשטח עיקרי על המגרש נוצלו כולן. שטח המגרש הוא 21.4 דונם, ומותר לבנות לכל היותר 120% משטחו, כלומר 25,700 מ"ר.
אולם בנוסף, מותר לבנות 6,400 מ"ר שטחי שירות, דבר המגדיל את השטח הבנוי הכולל ל-31,600 מ"ר. מכאן, שיש עודף זכויות של כ-7,000 מ"ר על פני השטח הבנוי הנוכחי. יש להניח, שעובדה זו הייתה אחד השיקולים של קבוצת איזנברג לקנות את הבניינים. מעתה תוכל, כאמור, לפתח ולבנות אותם, מבלי להיות תלויה בהסכמתו של שותף.
עובדה נוספת: חוזה השכירות של יורוקום יפוג ביוני הקרוב. יש בכך סיכון, כי יורוקום עשויה לצאת מהבניינים. מצד שני, אם יורוקום תרצה לחדש את חוזה השכירות, תוכל עוגן נדל"ן לדרוש דמי שכירות מוגדלים. כיום משלמים השוכרים בנס 26 שקל למ"ר לחודש, בממוצע, ויתכן שיורוקום, כשוכר גדול, משלמת פחות.
בבעלות עוגן נדל"ן 14 נכסים מניבים במקומות שונים בארץ, ששטחם הכולל כ-173 אלף מ"ר. הנכסים הבולטים הם מבני תעשיה בעפולה בני 45,000 מ"ר, בנייני משרדים ברמת החי"ל תל אביב (המושכרים לחברות טכנולוגיה עילית) בני 22,700 מ"ר, ובנייני דניטק בפתח תקוה בשטח 25,400 מ"ר.

עסקה בתשואה של 8.3%

שווי הבניינים בפארק סיבל, על-פי העסקה מאתמול, הוא 95 מיליון שקל. הם מושכרים בתפוסה של 89%, כשהשוכר העיקרי היא חברת יורוקום, 6,500 מ"ר. יורוקום ו-37 שוכרים אחרים עומדים על 7.9 מיליון שקל לשנה, תשואה של 8.3%.
המחיר ששילמה עוגן נדל"ן זהה כמעט לחלוטין לשווי ההוגן של הנכס, כפי שנקבע בראשית השנה – 95.6 מיליון שקל לנכס כולו, או 47.8 מיליון שקל ל-50%. שווי זה מייצג שווי של כ-3,800 שקל למ"ר בנוי.

תאריך:  09/12/2009   |   עודכן:  09/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החליפין של עוגן-גרנית: ראש העין בתמורה לפלמחים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
יו"ר הכנסת תוקף את החלטת האיחוד האירופי בעניין חלוקת ירושלים    "חלוקת ירושלים לשתי ריבונויות לא תביא לפתרון הסכסוך אלא תעצים אותו"
עידן יוסף
אינו מסתפק בחיוב האישי רק על ראשי רשויות ומציע להפעיל את הסנקציה גם בשלטון המרכזי "בזהירות רבה"
גלית יצחק
מכירת האלכוהול תיאסר בעסקים החל מהשעה 21:00, בסופי שבוע ובתחנות דלק    ח"כ כץ: "מדובר בצו השעה"
ספי קיני
נער בן 17 הוכה, נכלא ונאנס במשך דקות ארוכות על-ידי שלושה צעירים    לאחר מכן חוררו השלושה את אוזנו בכבל חשמל והכריזו כי הוא ה"עבד" שלהם
עידן יוסף
עלות תוכנית - 349-299 שקלים בחודש    עלות המכשיר - 1,299-399 שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il