X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארה"ב לא מתכוונת להעביר כספים לסין כדי לתמוך במאמציה לצמצום פליטות גז החממה מחריף העימות עם בייג'ין ועם מדינות מתפתחות אחרות, שקראו למדינות העשירות להעביר סכומי כסף גדולים אם הן רוצות שהעולם המתפתח יבלום את פליטות דו תחמוצת הפחמן
▪  ▪  ▪
דברים קשים [צילום: AP]
אין הסכמה [צילום: AP]

קופנהגן: חותמים הסכם מאחורי הקלעים?
יפעת גדות
רעש ומבוכה בקופנהגן לאחר הדלפתו של מסמך טיוטא שנציגי המדינות המתפתחות טוענים כי הוא פרי עבודתן של מדינות עשירות שרצו לנטוש את פרוטוקול קיוטו * השר הדני לענייני אקלים ואנרגיה: "טקסט כזה לא קיים"
לרשימה המלאה

   איציק וולף
נתניהו לא יטוס לוועידת האקלים בקופנהגן

   יפעת גדות
קופנהגן: גם הזונות מתחממות

מי שעומד בראש המשא-ומתן של ממשל אובמה בוועידת האקלים של האו"ם אמר, כי ארצות הברית לא מתכוונת להעביר כספים לסין כדי לתמוך במאמציה לצמצום פליטות גז החממה, וכן כי מדינות מתפתחות אינן יכולות "לקבל פטור" מהדרישות לשרוף כמות מצומצמת יותר של דלקים מאובנים. "אני לא חושב על מימון ציבורי, בוודאי שלא מארצות הברית לסין", אמר טוד שטרן.
דבריו של שטרן רק החריפו את העימות עם בייג'ין ועם מדינות מתפתחות אחרות, שקראו שוב ביום רביעי [ראו ידיעה משמאל] למדינות העשירות לעביר סכומי כסף גדולים אם הן רוצות שהעולם המתפתח יבלום את פליטות דו תחמוצת הפחמן, שגברו עם הצמיחה הכלכלית.
גורמים סינים רשמיים אמרו ביום רביעי כי המדינות המתועשות צריכות לספק כסף וטכנולוגיה משום שהן אחראיות לפליטות גזי החממה בעבר. במקביל, האיחוד האירופי האשים את המדינות המתפתחות בניסיון למנוע דיון רציני בנושא המטרות של הפחתת דו תחמוצת הפחמן יחד עם כל המדינות.
ועידת האקלים נמצאת עדיין בימיה הראשונים והרבה ממה שקורה בקופנהגן עד כה, מסתכם בגינוני ראווה בלבד לקראת המשא-ומתן הקשה יותר. אך כבר עכשיו אפשר לראות כי קיים מרחק ניכר בין שתי קבוצות המדינות הנוכחות - ארצות הברית והאיחוד האירופי בצד אחד, וקבוצת 77 המדינות המתפתחות שבראשן סין והודו בצד האחר.
אין תמיכה של הסנאט
נשיא ארצות הברית ברק אובמה קבע את הגעתו לקופנהגן ב-18 בדצמבר, כשהוא מקווה לסייע בחתימת ההסכמים שיסתכמו בהקצבת 10 מיליארד דולר בשנה, ויסייעו למדינות המתפתחות לעשות סדר בכלכלה שלהן.
שטרן הדגיש כי הכסף יוענק בעיקר למדינות העניות ביותר. מדינות מתפתחות יאלצו גם הן להסכים לעצור את הפליטות שלהן ולהיות מוכנות לקיצוצים משמעותיים. "אין דרך לפתור את הבעיה על-ידי מתן פטור למדינות המתפתחות", אמר שטרן. "למעשה, כל הגדילה של הפליטות... תגיע ממדינות מתפתחות", כש-50% יגיעו מסין בלבד.
ארצות הברית מקווה להשיג הסכם בנושא עצירת הפליטות, אך יש לזכור כי אובמה מגיע לקופנהגן ללא תמיכה של הסנאט בחקיקה מחייבת בנושא שינוי האקלים.
יש מי שסבור כי דבריו של שטרן מעמידים את סין בעמדה מבישה, מאחר שאם הם רוצים לדרוש חלק מ-10 מיליארד הדולרים, הרי שיהיה זה על-חשבון המדינות העניות, ואין זו עמדה של מי שרואה את עצמו כלוחם למען העניים.
סין הציעה כי תקצץ בפליטות דו תחמוצת הפחמן ב-40% עד 2020. הודו ומדינות אסיאתיות אחרות הציעו לצמצם באנרגיה לקראת הוועידה גם הן. אך למעשה, סין ומדינות אחרות המאמצות גישה זו מתחייבות להפוך את הכלכלה שלהן ליעילה יותר במונחים של אנרגיה, אך לא לצמצם את הפליטות בסך-הכל. ארצות הברית והאיחוד האירופי מציעים צמצום בסך כל הפליטות, למרות שכל אחד מהם הציע נוסחה שונה.

תאריך:  10/12/2009   |   עודכן:  10/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב לא תתמוך בסין בוועידת האקלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נשיא ארה"ב יקבל לידיו את פרס נובל לשלום עבור "מאמציו הבלתי נלאים לקידום הדיפלומטיה הבינלאומית"    רבים סבורים כי הפרס כלל לא מגיע לנשיא, המכהן בתפקידו פחות משנה    אובמה הודה אף הוא כי אינו חושב שהפרס מגיע לו
איציק וולף
פיטרה לאחרונה עשרות דיילות    עלות העסקת הדיילות במשביר לצרכן ובסופר-פארם הפכה את הייצור ללא רווחי    נשארת עם מוצרי מזון הבריאות ומוצרי הטואלטיקה
מיכאל רוכוורגר
שטיינמץ חייב 135 מיליון שקל לבעלי האג"ח    "החברה אינה רואה טעם לקיום משא-ומתן על בסיס התנאים המקדמיים"
יפעת גדות
מלך שבדיה יעניק לפרופ' יונת את הפרס שתחלוק עם שני המדענים האמריקנים השותפים למחקר    נשיא ארה"ב אובמה יקבל את פרס נובל לשלום
יפעת גדות
עגנון לא למד בבית ספר ואת השכלתו קיבל מהוריו    פרסם את שירו הראשון בעברית והוא אך בן 16
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il