X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמותת אור ירוק: מעל 90% מהנהגים העידו כי הם נתקלים במקרי כעס ואלימות בכבישים
▪  ▪  ▪
צפירה קולנית אגרסיבית [צילום אילוסטרציה: פלאש 90/למצולם אין קשר לנאמר]

מסקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, במטרה לבדוק את היקף מקרי הכעס והאלימות בהם נתקלים נהגים בכבישים, עולה כי הרוב הגדול של הנהגים נתקל לפחות במקרה אחד של התנהגות אלימה וכעוסה.
התנהגות זו מתבטאת במספר צורות, החל מצפירה קולנית אגרסיבית, רכב שחתך אותם או נצמד אליהם בצורה מסוכנת, או אפילו קטטה שהתרחשה בכביש ואלימות מילולית.
הסקר מראה כי 30% מהנהגים נתקלו בביטוי האלים ביותר של כעס - קטטה אשר התרחשה בכביש. 69.8% נתקלו באלימות מילולית בכביש, מתוכם 26.5% נתקלו יותר משש פעמים.
נתון נוסף שעולה מן הסקר, הוא ש-87% מהנהגים נתקלו בנהג שצופר בכוונה ובאגרסיביות. 44% מתוכם העידו כי ראו זאת יותר משש פעמים. 91.1% מהנהגים השיבו כי נתקלו ברכב שחתך אותם או נצמד אליהם בצורה מסוכנת, ול-53% מתוכם, זה קרה יותר משש פעמים. התנהגות נוספת אשר זכתה לאחוז גבוה של מקרים היא סינוור נהגים אחרים. 78% מהנהגים נתקלו בנהג שמסנוור נהגים אחרים.
קשר בין כעס לביצוע עבירות תנועה
מחקרים רבים בארץ ובעולם קובעים כי קיים קשר ישיר בין כעס, תסכול ורגשות שליליים לבין התנהגות תוקפנית ומסוכנת בנהיגה. התפרצויות כעס אלה יכולות להיות אסון בכביש. נהגים כעוסים נוטים לנהוג באופן תוקפני יותר ומעורבים יותר בתאונות. נמצא גם קשר בין כעס לבין ביצוע עבירות תנועה. עוד נמצא כי כעס ותוקפנות בנהיגה, גבוה יותר בקרב צעירים. גברים מראים התנהגות תוקפנית יותר מנשים, אנשים שנוטים לכעוס מפגינים רגש זה גם בנהיגה, וביטויי תוקפנות שכיחים יותר באמצע השבוע ובמהלך שעות היום כשהנהגים לחוצים יותר בזמן.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "גילויי האלימות ההולכים וגוברים בקרב הציבור הישראלי לא פוסחים לצערי גם על התנהגות הנהגים בכביש. אנו עדים לאחוז גבוה מאוד של נהגים הנחשפים למקרים אלו. יש לזכור כי בידיו של נהג כעוס מונח 'כלי נשק קטלני' - כלי רכב, העלול לסכן לא רק את חייו אלא גם את חיי הסובבים אותו".
אבואב מוסיף כי במסגרת טיפול כוללני באלימות הגואה בישראל, יש לטפל גם במקרי אלימות וכעס בכביש, ולהקנות לנהגים תרבות נהיגה וכללי התנהגות שיאפשרו לנטרל רגשות שליליים אלו המשפיעים ישירות על איכות הנהיגה.

המחקר נערך בקרב 500 משיבים, גברים ונשים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסיה הבוגרת במדינת ישראל. טווח השגיאה הסטטיסטית המרבית בנסיבות דגימה זו הוא 4.4% +, ברמת מובהקות סטטיסטית של 95%.
תאריך:  15/12/2009   |   עודכן:  15/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכעס והאלימות משתלטים על הכביש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי דברת-מזריץ
בתחילת שנות האלפיים ניהלו ארומה, קפה קפה, קפה ג'ו, גרג קפה וארקפה 23 סניפים יחד וכיום יש להן כ-350 סניפים, כשלצדן פועלים עוד 1,000 בתי קפה פרטיים
מתן אברמוביץ'
המאמי הלאומית שהפכה לרוקיסטית, תזכה לתוכנית שבועית קבועה בתחנת הרדיו 88 אף-אם    אז איזה פלייליסט מכינה לנו נינט?
אלון עידן
כשברקע מרחפת פרשת סרן ר', אילנה דיין הגישה אתמול תוכנית נקייה מסימני סקנדל שהייתה בוודאי עוברת בהצלחה את עינו הבוחנת של השופט סולברג
יפעת גדות
חוקרים גילו כי הצמח גדילן מצוי יעיל יותר בהפחתת הדלקתיות שבכבד הנגרמת מטיפולי הכימותרפיה    דלקתיות זו מאלצת בדרך-כלל את הרופאים להקטין את מינון התרופה או להשהות את הטיפול עד שהדלקת נרגעת
גלית יצחק
אם אתם עדיין מחפשים לאן לקחת את הילדים בימי החופשה שנותרו, להלן רשימת אתרים מומלצים    [תיאטרון אספלט / צילום: משה חנוכה]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il