X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדררה - איום חמור [צילום: דרור הופמן]
תחרות צילומי הציפורים
במקום הראשון - הדררה
צילום הדררה זכה במקום הראשון בתחרות החברה להגנת הטבע במקום השני זכה צילום של זוג סבכיים שחורי-ראש ובשלישי של חיוויאי הדררה הזוכה היא ציפור יפה אך מזיקה במיוחד החברה להגנת הטבע: מדינת ישראל חייבת לטפל בבעיית המינים הפולשים, אחרת נישאר ללא ציפורים מקומיות [צילום: דרור הופמן]
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
זוג סבכיים שחורי-ראש [צילום: איליה שלמייב]

החברה להגנת הטבע מקיימת זו השנה השלישית תחרות צילומי ציפורים לזכרו של עמית גפן ז"ל, צפר וצלם טבע מחונן שנפטר באפריל 2007. בתחרות השתתפו מאות צלמים, וצוות של טובי צלמי הטבע בארץ בחר את התמונות הזוכות.
במקום הראשון זכה דורון הופמן, עם צילום של דררה. דורון צילם את הדררה בשדות מושב אלישמע שבשרון במרס 2009. הדררה היא מין פולש שמקורו בדרום מזרח אסיה. הדררות הובאו לארץ על-ידי האדם, ומאז שנות ה-50' שוחררו או ברחו אל הטבע במרכז הארץ. מאז, הדררות התפשטו בכל רחבי הארץ, וכיום נפוצות בארץ מדן ועד אילת, כאשר ריכוזן הגדול ביותר הוא בגוש דן ובשרון, שם מתאספות לעתים להקות בנות אלפי פרטים.
למרות היות הדררה עוף יפה וקולני, היא מהווה איום חמור למערכות הטבעיות והחקלאיות בישראל. כמו בכל העולם, גם בארץ הדררות גורמות לנזק לאוכלוסיות של המינים המקומיים, כגון נקר סורי, דוכיפת, שעיר מצוי (מין ינשוף קטן) וירגזי. כמו-כן, גורמות הדררות לנזקים אדירים לגידולים חקלאיים, במיוחד למטעי פקאן, למטעי פרי אחרים ולשדות חמניות.
מינים מזיקים ואדישות ממשלתית
לדברי יואב פרלמן, ממרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע ורכז התחרות: "הצילום הזוכה מעלה את המודעות לבעיית המינים הפולשים, המהווים את הגורם השני להיכחדות של בעלי חיים בעולם. מינים אלה גורמים לנזק אדיר למערכות אקולוגיות ברחבי העולם, וגם בישראל כבר ניתן לראות עדויות לפגיעה באוכלוסיות ציפורים כמו דוכיפת ונקר בשל התפשטותן של אוכלוסיות הדררה והמאינה".
למגינת לבו, הוסיף פרלמן, "מדינת ישראל אינה עושה כמעט דבר על-מנת לטפל בתופעה זאת. החקיקה הקיימת למעשה מגנה על המינים הפולשים, ומאפשרת המשך ייבוא של מינים שגורמים נזקים נוראיים למערכות אקולוגיות. כמו-כן מדינת ישראל גם אינה משקיעה בסילוק מינים פולשים ברמה משמעותית, וכתוצאה מכך המינים הפולשים הולכים ומשגשגים, בעוד המינים הארצישראלים הולכים ונעלמים. אנו מקווים כי בשנה הקרובה, שהוכרזה על-ידי האו"ם כשנת המגוון הביולוגי, תתחיל ממשלת ישראל לטפל בבעיה חריפה זו, כך שנוכל ליהנות ממגוון הציפורים המקומיות שלנו עוד שנים רבות".
במקום השני זכה איליה שלמייב, שצילם זוג סבכיים שחורי-ראש באזור השפלה. הסבכי שחור-הראש הוא ציפור שיר קטנה, היציבה בישראל בכל רחבי החבל הים תיכוני, דרומה עד לבאר שבע.
במקום השלישי זכה ניסים לוי שצילם חיוויאי, בשדות קיבוץ גלאון שבדרום שפלת יהודה. החיוויאי מאתר נחשים במעוף איטי או ברפרוף מעל שטחים פתוחים ושדות, וצולל עליהם במהירות. רגליו מכוסות בקשקשים קשיחים המגנים עליו מפני הכשות הנחשים. בצילום זה אף בחרו גולשי Ynet בקטגוריית "חביב הקהל”.
מאז התפתחות המערכת החקלאית בשפלת יהודה בעשורים האחרונים, החיוויאים הפכו להיות חלק חשוב ממערכת ההדברה הביולוגית. לאחר קציר החיטה וחריש השדות, בסוף האביב ובתחילת הקיץ, נקבצים חיוויאים בהמוניהם מאחורי הטרקטורים החורשים את השדות, וצדים את הנחשים ואת המכרסמים שנחשפים בשל החריש.
אזור שפלת יהודה וחבל לכיש הוא כנראה הצפוף בעולם בקינון חיוויאים. עם זאת, סכנות פיתוח כגון הקמת ישובים חדשים והקמת תשתיות חדשות, מאיימים על אוכלוסית החיוויאים ועל המערכת האקולוגית העשירה ביותר הנמצאת באזורים אלה. החיוויאי נודד בסתיו למרכז אפריקה, ושב אלינו בתחילת האביב.

חיוויאי - מקום שלישי וחביב הקהל [צילום: ניסים לוי]
תאריך:  15/12/2009   |   עודכן:  15/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
הרשויות בתאילנד החלו לבדוק יותר מ-35 טונות של נשק ואמצעי לחימה שנתפסו במטוס שהיה בדרכו מקוריאה הצפונית ליעד לא ידוע
עידן יוסף
לא נמצאו ראיות להצבעה שיטתית רחבת היקף שלא כדין    לא נמצאו ראיות למקרים המוניים של זיוף או פסול בהצבעות
מאיה שני
חברת בריטיש איירווייס עמדה על כך שתנקוט אמצעים נגד עובדיה המאיימים כי יפתחו בשביתה בת 12 ימים לקראת חג המולד
יפעת גדות
עמותת אור ירוק: מעל 90% מהנהגים העידו כי הם נתקלים במקרי כעס ואלימות בכבישים
עדי דברת-מזריץ
בתחילת שנות האלפיים ניהלו ארומה, קפה קפה, קפה ג'ו, גרג קפה וארקפה 23 סניפים יחד וכיום יש להן כ-350 סניפים, כשלצדן פועלים עוד 1,000 בתי קפה פרטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il