X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פגה שעברה ניתוח לייזר, טענה כי בעטיו התעוורה בשיעור של 100% השופטת גנות מבית המשפט מחוזי ת"א דחתה את התביעה נגד מרכז רפואי כרמל לפיצויים בגין ביצוע טיפול רפואי אשר בגינו לקתה התובעת בעיוורון
▪  ▪  ▪
לא הייתה רשלנות רפואית

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דליה גנות, דחתה (יום ג', 24.11.09) תביעה, שהגישה פגה נגד רופאיה, לאחר שנותחה על-ידי הרופאים בלייזר והתעוורה. השופטת פסקה כי הרופאים אינם חבים בעיוורונה בשיעור של 100% למרות טענותיה.
שרה, התובעת, נולדה כפגה. בשל עובדה זו היא הייתה חשופה למחלת פגים נפוצה בשם ROP (רטינופטיה של פגות ROP = Retinopathy of Prematurity: בחלק מהפגים התחדשות תהליך של גדילת כלי הדם ברשתית עלול להיות מהיר ומופרז. כלי הדם הקטנים עלולים לחדור לחלק נוסף של העין, לגוף הזגוגי, אליו הם אינם שייכים, ושם הם עלולים לגרום להצטלקות או למשיכה של הרשתית. משיכת הרשתית גורמת להפרעה בראיה עד עיוורון / ש.ד).
שרה טענה כי עם טיפול נכון, קיים סיכוי רב להציל את ראייתו של הפג. אך ביצוע רשלני כשל רופאיה, גרם לסיבוכים ואף לעיוורונה. המדובר בניתוח שבוצע כחמישה חודשים לאחר לידתה על-ידי ד"ר כרוב, מהמרכז הרפואי "כרמל", רופאתה של שרה אשר ביצעה את הניתוח ואף ציינה כי תוצאותיו טובות "ואין סימנים ל-ROP". כחודש, לאחר מכן, על-פי ממצאי מנהלת מחלקת הרשתית במרכז רבין, התגלתה המחלה בעינה השמאלית של שרה. כחודשיים לאחר מכן, טענו רופאיה מבלינסון - שם נדבקה, כי המחלה הוחרפה והמליצו לנתחה בחו"ל. שרה הוטסה לחו"ל בליוויה של ד"ר כרוב, ועברה מספר ניתוחים שלא צלחו וכיום היא עיוורת בשתי עיניה.
שרה טענה כי הרופאים התרשלו במתן הטיפול הרפואי, נמנעו מעריכת בדיקות נדרשות, השתמשו במכשור שאינו מתאים, הפעילו את הציוד בצורה בלתי מקצועית, לא ביצעו את הניתוח בצורה מקצועית ואף המעקב היה בלתי ראוי.
לעומתה, טענה ד"ר כרוב כי שום קשר סיבתי אינו קיים בין התנהלותם לבין עיוורונה. לטענתה, הטיפול היה מסור וטוב ומצבה היה בלתי נמנע.
בית המשפט שמע את עדותם של פרופ' בן סירה, מומחה במחלות הרשתית, שהגיע למסקנה כי ניתוחי הלייזר היו מוגזמים. כמו-כן, הוא טען כי הניתוח נעשה בצורה לא מקובלת שעלולה הייתה לגרום למצב של חוסר אספקת דם לעין.
לעומתו, פרופ' שפירר צידד בעד טיפולה המסור של ד"ר כרוב, ורק מצבה הרפואי הבסיסי והמולד הוביל לנכות ראיה ב-100%, שם יש לזכור, כי התובעת נולדה כפגה במשקל זעיר בגיל מוקדם מאד של ההיריון, עם סיכויי חיות נמוכים ביותר, בשל משקלה הזעיר וגיל ההריון המוקדם. היא נולדה עם בעיות רפואיות רבות, וסיכונים לחלות במחלות רבות האופייניות לפגים זעירים כאלו.
השופטת דליה גנות ייחסה משקל כבד יותר לעדותו של פרופ' שפירר וזאת בשל העובדה כי התברר שפרופ' בן סירה מעולם לא ביצע טיפול בלייזר בפגים לעומת ד"ר כרוב ופרופ' שפירר. אף השופטת הרהיבה בעוקצה את פרופ' בן-סירה על כי האחרון "גמר אומר בנפשו לבטל את התנהלותה של ד"ר כרוב תוך העלאת סימני שאלה במקום בו לא מתעוררת כל שאלה". השופטת אף הבחינה כי היזקקותו של פרו' בן סירה לטענות מגוחכות נובעת "מהשתדלותו היתרה להטיל דופי בטיפול שנתנה ד"ר כרוב לתובעת". כמו-כן, השופטת לא מצאה דופי בדיווחיה של ד"ר כרוב, לא ראתה שום "בדל ראייה" כי החמרה זו נבעה כתוצאה ממעקב לקוי או טיפול רשלני, ובפס"ד מנומק ובחלקו הרב - מדעי, פסקה השופטת כי לא הייתה שום רשלנות רפואית מצידה של ד"ר כרוב וחובת הזהירות הקונקרטית לא הופרה.
נראה כי השופטת דליה גנות רצתה אף לקעקע את הקשר בין תקיפה לרשלנות רפואית באומרה, כי "יש לקבוע אחת ולתמיד כי אין לכרוך את עוולת התקיפה עם טיפול רפואי". שכן, מתן טיפול רפואי שלא בהסכמה אינו פעולה אלימה/תקיפה. למרות העובדה שהוריה של הפגה חתמו על הסכמת הניתוח שלא מדעת ואף לאחר שעת התחלתו, בכל זאת, קבעה השופטת גנות, כי אילו ידעו הוריה על הסיכון, בכל זאת לא היו מונעים את ביצועו, אך אינה נמנעת מלהטיל ביקורת על מוסד רפואי המתנהג בגבהות לב וחובתו לשמר את האוטונומיה של החולה ולהעניק הסברים על פעולותיו ללא כל תנאי.
עם כל זה, פסקה השופטת כי הפגה נותרה בחיים חרף סיכוייה הנמוכים לשרוד, אך ורק בשל מסירותו של הצוות הרפואי אשר טיפל בה באהבה, ובשום פנים ואופן לא בשל התרשלותו של הצוות המטפל, היא ביטלה את התביעה ובמקביל נמנעה מלחייב את התובעת בתשלום הוצאות המשפט בשל מצבה הרפואי הקשה.

תאריך:  15/12/2009   |   עודכן:  15/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעת פגה שהתעוורה בניתוח לייזר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתם יכולים רק לנסות לנחש
עידןסובול  |  15/12/09 23:03
 
- אתה צודק!
אביבה32  |  16/12/09 16:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בית המשפט העליון דחה את ערעורה של אם לשני קטינים שסירבה לאפשר לאביהם להשיב אותם מישראל לשבדיה    קבע כי האב יוכל להסתייע במשטרה על-מנת להשיב אותם לארצו עד ל-22 בדצמבר
אשר שכטר
באפט ואובמה, לפי האתר ancestry.com, הם צאצאיו של מהגר צרפתי לאמריקה בשם מרין דובאל
מאיה שני
ראש הרשות אבו מאזן אמר בפני המועצה המרכזית של אש"ף ברמאללה כי יהיה מוכן להמשיך במשא-ומתן לשלום עם ישראל בשני תנאים: הקפאת הבנייה בהתנחלויות, וחזרה לגבולות 67'
עמוס שריג
התוכנית המקיפה תכלול, בין היתר, הארכת תקופת ההתמחות, הקמת בית-ספר למתמחים ועוד    ועוד: יו"ר לשכת עוה"ד מתנגד לחוק המאגר הביומטרי
אלון רוזנבלום
300 מיליון דולר השקיע ג'יימס קמרון בסרטו החדש "אוואטר"    בסוף השבוע הקרוב יזכה העולם כולו להכיר אותו בהקרנת בכורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il