האצה חלומית. הרשת החברתית פייסבוק עברה לאחרונה את רף 350 מיליון המשתמשים - כ-16 חודשים בלבד לאחר שעברה את רף 100 מיליון המשתמשים.
עד לאחרונה, כמות הכסף אותה הצליחו חברות ההזנק בתחום הרשתות החברתיות להמיר מכמות משתמשיהן היה לא ברור, אולם ממידע ששופך אור בעניין אותו פרסם אמש האנליסט רורי מאהר מחברת TBI מחקרים, עולה כי פייסבוק תגיע במהלך 2010 להכנסות שנתיות של כמיליארד דולר.
לפי הנתונים אותם הציג מאהר, מדובר בזינוק אדיר של 100% בהשוואה להכנסות של כ-500 מיליון דולר בשנת 2009, לפי הנתונים אותם חשף דירקטור החברה מארק אנדרסן בחודש יולי.
יש להזכיר, כי נתונים מדויקים באשר למצבה הפיננסי של פייסבוק אינם ידועים שכן מדובר בחברה פרטית.
מאהר מציין שהסיבה לזינוק מגיעה על-רקע כמויות עצומות של משאבי הפרסום אותם מפנים המפרסמים לאתרי מדיה חברתית.
היתרון של פייסבוק לעומת שאר האתרים בתחומה, הוא שהיא מסוגלת לדרוש ולקבל סכומים גבוהים הרבה יותר מהמתחרים עבור קמפיינים מותאמים אישית, ע"פ הסקירה של מאהר. הוא מוסיף גם כי מוצר הפרסום בשירות עצמי של החברה הולך אף הוא וצובר תאוצה כאלטרנטיבה למודעות הפרסום המופיעות בחיפושים מבית גוגל, לדוגמא.